تیتر امروز

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایشی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایشی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه های خود با حبیب الله پیمان،پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند
جمهور ۱۴؛ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۶) / حضور دو روحانی حامی مسعود پزشکیان در استودیو

هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند

ستاد روحانیون حامی مسعود پزشکیان تشکیل شد. دیدارنیوز میزبان دو روحانی از این کمپین بود، حجج اسلام هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی تفاوت نامزد مورد حمایت خود در مقایسه با رقیب را بیان کردند.
چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید
در میزگرد انتخاباتی مشترک دیدارنیوز و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید

محمود صادقی (دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها)، ناصر مهدوی (استاد فلسفه)، تقی آزاد ارمکی (جامعه شناس) و مریم نصر اصفهانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی) در میزگردی انتخاباتی مردم را...

پیکان - پرسپولیس؛ ۳ برد تا قهرمانی!

برای پرسپولیس و یحیی ۳ بازی تا پایان این فصل لیگ برتر باقی مانده؛ سه بازی که مثل فینال مرگ و زندگی است و برد در آن‌ها می‌تواند بدون نگاه به نتایج سایر رقبا، این تیم را دوباره به جام برساند.

کد خبر: ۱۴۹۱۲۶
۱۰:۴۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

پیکان - پرسپولیس؛ ۳ برد تا قهرمانی!

دیدارنیوز: تیم پرسپولیس مدعی جدی عنوان قهرمانی امروز مهمان پیکان است.

لیگ بیست و دوم به هفته‌های پایانی و دیدار‌های فینال‌گونه خود رسیده است. در یکی از این بازی‌های حساس روز شنبه ۱۶ اردیبهشت از ساعت ۱۸ پیکان و پرسپولیس با یکدیگر دیدار خواهند داشت. انتخاب محل این مسابقه جنجالی شد و در نهایت این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

۱- پرسپولیس در پایان هفته بیست و هفتم با ۵۷ امتیاز صدرنشین لیگ بود. این تیم با برنده شدن در تمام بازی‌های باقیمانده به قهرمانی خواهد رسید. پرسپولیس با نتایج روز نخست لیگ، در صورت عدم پیروزی مقابل پیکان به رده دوم سقوط خواهد کرد و با برد جایگاه نخست خود را حفظ خواهد کرد.

۲- پیکان در فاصله ۳ هفته به پایان لیگ با ۲۷ امتیاز در رده یازدهم قرار داشت. شرایط این تیم به گونه‌ای است که دغدغه بقا ندارد. پیکان در صورت پیروزی در این مسابقه این شانس را دارد که یک رده صعود کند با باخت پیکان امکان دارد این تیم یک رده پایین بیاید.

۳- پرسپولیس در هفته‌های پایانی به بهترین فرم ممکن خود رسیده است. این تیم با ۴ برد پیاپی پا به این دیدار می‌گذارد و در ۶ بازی اخیر به ۵ پیروزی و یک شکست دست یافته است. پیکان در این ۶ هفته، ۳ تساوی، ۲ باخت و یک برد داشته است. این تیم در ۵ بازی قبلی خانگی خود گل نزده است.

۴- بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه فوتبال مالکانه است و در مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس بهترین آمار را دارد. این تیم بهترین نرخ تبدیل شوت به گل را دارد. پیکان صاحب بدترین خط حمله لیگ است و آمار بد هجومی از خود به جای گذاشته است. این تیم بدترین تیم در دقت شوت و نرخ تبدیل شوت به گل است و در شوت در چارچوب هم یکی از ۳ تیم ضعیف لیگ است.

۵- پرسپولیس در شرایطی محکوم به پیروزی در این مسابقه است که در لیگ برتر هیچ تیمی آن قدر که پرسپولیس، پیکان را مغلوب کرده موفق به شکست دادن تیمی نشده است. پرسپولیس ۲۵ بار از سد پیکان گذشته است. بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید و قبل از آن پرسپولیس به ۹ برد متوالی برابر پیکان دست یافته بود. پرسپولیس در ۵ مصاف اخیر با پیکان تنه یک گل خورده است.

۶- یکی از نکات جالب این مسابقه تقابل یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی است. این دو مربی سال‌های زیادی با هم همکار بوده‌اند. گل‌محمدی در ۵ مصاف با حسینی به ۳ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. گل‌محمدی با ۱۲ بار غلبه بر پیکان هیچ تیمی را بیشتر از این شکست نداده است.

۷- علی علیپور با ۶ گل بهترین گلزن تقابل‌های پرسپولیس و پیکان در لیگ برتر است. در ترکیب فعلی ۲ تیم، مهدی عبدی با ۴ گل بهترین آمار را دارد و در رده دوم گلزنان تاریخ مصاف‌های این دو تیم است.

۸- علیرضا بیرانوند که رکورددار بیشترین کلین‌شیت در این فصل است با نمره ۷.۴۰ بهترین بازیکن پرسپولیس در این فصل است و در رده چهارم لیگ قرار دارد. گیورگی گولسیانی و یورگن لوکادیا با ۶ گل، بهترین گلزنان پرسپولیس در این فصل هستند. سامان قلاح مدافع جوان پیکان با نمره ۷.۰۲ بهترین بازیکن این تیم است. منصور باقری و دانیال جهانبخش با ۲ گل بهترین گلزنان پیکان هستند.

۹- در ترکیب فعلی دو تیم سعید صادقی، عیسی آل‌کثیر و سیامک نعمتی سابقه بازی در پیکان را دارند و در پیکان هم شرزود تمیروف در همین ابتدای فصل جاری بازیکن پرسپولیس بود. دانیال اسماعیلی‌فر، احمد گوهری، علی خدادای و سینا اسدبیگی بازیکنان پرسپولیس هستند که سابقه همکاری با مجتبی حسینی را دارند و در پیکان به جز تمیروف، محمد ناصری و رشید مظاهری هم قبلاً شاگرد گل‌محمدی بوده است.

۱۰- برای پرسپولیس خبر خوب بازگشت گیورگی گولسیانی و کمال کامیابی‌نیا به تمرینات گروهی پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت است. میلاد سرلک به دلیل محرومیت در این بازی غایب خواهد بود. در پیکان هم امیر شعبانی و سامان فلاح به دلیل مصدومیت شرایط حضور در بازی را ندارند.

۱۱- موعود بنیادی‌فر داور این بازی است. بنیادی‌فر با ۱۱ قضاوت از جمله رکوردداران داوری در این فصل است. پرسپولیسی‌ها از قضاوت بنیادی‌فر خاطره خوشی ندارند. این تیم در ۳ دیداری که بنیادی‌فر در این فصل برای آن‌ها سوت زده ۲ بار شکست خورده و یک بازی هم مساوی شده است البته این داور تقابل دو تیم در هفته پایانی لیگ بیستم که منجر به پیروزی و قهرمانی پرسپولیس شد را قضاوت کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی