تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

تنش در شرق آسیا؛ آماده‌باش ژاپن برای مقابله با کره شمالی

پس از اقدام تنش‌آمیز کره شمالی برای راه اندازی برنامه ریزی شده اولین ماهواره این کشور، ارتش ژاپن برای مقابله با اقدامات پیونگ یانگ به حالت آماده‌باش درآمده است.

کد خبر: ۱۴۸۳۹۳
۱۳:۴۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

تنش در شرق آسیا؛ آماده‌باش ژاپن برای مقابله با کره شمالی

دیدارنیوز: ارتش ژاپن سلسله اقداماتی را با توجه به اقدام کره شمالی برای راه اندازی برنامه ریزی شده اولین ماهواره این کشور به عمل آورد.

به نقل از اسپوتنیک، ارتش ژاپن امروز شنبه حالت آماده باش اعلام کرد.

خبرگزاری کیودو گزارش داد که یاسوکازو هامادا وزیر دفاع ژاپن به ارتش کشورش دستور داد تا در صورت قرار گرفتن ماهواره «جاسوسی» کره‌شمالی در قلمرو ژاپن، اقدامات لازم به عمل آید.

به گزارش رویترز، در بیانیه وزارت دفاع ژاپن آمده است که «یاسوکازو هامادا»، وزیر دفاع این کشور به نیرو‌های دفاع از خود دستور داده تا آماده‌سازی‌های لازم را انجام دهند، زیرا او بالقوه می‌تواند دستور انهدام موشک‌های بالستیک را صادر کند.

آماده‌سازی‌ها شامل ترتیباتی برای استقرار سربازان در اوکیناوا، جنوبی‌ترین استان در کشور ژاپن برای «به حداقل رساندن آسیب در صورت سقوط موشک بالستیک» می‌شود.

ارتش ژاپن سامانه‌های پاتریوت مستقر خواهد کرد.

رسانه دولتی کره‌شمالی چهارشنبه گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفته است، آماده‌سازی برای راه‌اندازی برنامه‌ریزی شده برای اولین ماهواره این کشور باید برای مقابله با تهدید‌های درک شده از ایالات متحده و کره‌جنوبی انجام شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی