تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

برداشت غیرمجاز از بورس؛ پاشنه‌آشیل آجورلو!

در شرایطی که تیم استقلال این فصل برای قهرمانی در لیگ برتر می‌جنگد، مشکلاتی چون بحران مالی این تیم برای پرداخت طلب سنگین استراماچونی، تخلفات مالی، احضار آجورلو مدیرعامل سابق و .. حواشی زیادی پیرامون این باشگاه ایجاد کرده است.

کد خبر: ۱۴۶۶۳۶
۱۳:۰۷ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱

برداشت غیرمجاز از بورس؛ پاشنه‌آشیل آجورلو

دیدارنیوز: مدیرعامل سابق استقلال و اعضای هیات‌مدیره باشگاه به دلیل تخلفات مالی به دادگاه معرفی شدند.

مصطفی آجورلو مدیرعامل نام‌آشنای فوتبال ایران که در باشگاه‌هایی مثل پاس تهران و تراکتور تبریز سابقه مدیریت داشت، در تغییر و تحولات انجام شده در دولت و استقرار تیم مدیریتی جدید در وزارت ورزش‌وجوانان، به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال انتخاب شد. آجورلو دوره مدیریتی‌اش حدود یکسال بود، اما او یکی از جنجالی‌ترین دوران مدیریتی باشگاه استقلال را رقم زد؛ هر چند که اولین قهرمانی آبی‌ها بعد از ۹ سال در لیگ برتر هم تحت مدیریت او به‌دست آمد، اما در کنار قهرمانی به‌دست آمده، وعده‌های محقق نشده و چالش‌های مالی به وجود آمده باعث شد تا همچنان با وجود برکناری آجورلو، نام او در صدر اخبار وجود داشته باشد.

مدیرعامل برکنار شده باشگاه استقلال در دوره مدیریتش وعده‌های مختلفی داد؛ از جذب کارگزار با هدف جذب حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تا درآمدزایی اختصاصی از تبلیغات محیطی و دریافت حق پخش تلویزیونی. در این میان البته آجورلو وعده‌های عمرانی زیادی را هم به هواداران باشگاه استقلال داد که مهم‌ترین آن، ساخت ورزشگاه اختصاصی برای استقلال و احیای کمپ ناصر حجازی بود؛ البته که مدیرعامل آبی‌ها به پیشکسوتان این باشگاه هم وعده ساخت پروژه ساختمان‌های مسکونی را داد، اما اکثریت وعده‌های ارائه شده از سوی آجورلو محقق نشد.

هواداران استقلال در روز‌های نخست استقرار آجورلو در رأس هرم مدیریتی باشگاه، حامی اقدامات او بودند، اما رفته‌رفته مدیرعامل آبی‌ها پایگاه اجتماعی خود را از دست داد و بعد از برکناری او و افشا شدن اسناد مالی باشگاه، نه‌تن‌ها دیگر مصطفی آجورلو محبوبیت ویژه‌ای در بین هواداران استقلال ندارد بلکه از او به عنوان یکی از مدیران شکست‌خورده در تاریخ باشگاه یاد می‌شود.

برداشت غیرمجاز از بورس؛ پاشنه‌آشیل آجورلو

باشگاه استقلال در دوره مدیریتی مصطفی آجورلو وارد بورس شد و ۱۰ درصد سهام آبی‌ها خریداری شد. برای هزینه‌کرد پول وارد شده به خزانه باشگاه، مدیرعامل استقلال باید از کمیته مصارف مجوز می‌گرفت و به مدیران سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کرد، اما عدم شفافیت مالی آجورلو برای او دردسرساز شد و گفته می‌شود که همین مسئله باعث شده تا دوره مدیریتی او در باشگاه استقلال به سرعت به نقطه پایان خود برسد.

حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به هزینه‌های انجام شده در دوره آجورلو گفت: «آنچه که خود آجرلو امضا کرده اتفاق نیفتاده، به‌طوری‌که برای تیم بستن و برای پرداخت بدهی‌ها از پول حاصل از پذیره‌نویسی هزینه کرده که این موارد از نظر من قابل پذیرش نیست. استقلال در زمان مدیرعاملی آجرلو ۲۴۰ میلیارد تومان خارج از چارچوب و اضافه خرج کرده است. باشگاه استقلال با احتساب خرج مازادی که در زمان مدیرعاملی آجرلو داشت، پرهزینه‌ترین تیم در فصل جاری است؛ درحالی که طی فصول قبل این عنوان در اختیار تیم‌های صنعتی بود».

هزینه‌های کلان و عدم پرداخت مطالبات استراماچونی!

رئیس سازمان خصوصی‌سازی روز گذشته خبر از معرفی مصطفی آجورلو مدیرعامل سابق استقلال در کنار اعضای هیات‌مدیره باشگاه که در حال حاضر هم مشغول به فعالیت هستند، به دادگاه خبر داد تا آن‌ها درباره تخلفات مالی انجام شده پاسخگوی قوه قضاییه باشند. در حالی قربان‌زاده خبر از معرفی مدیران باشگاه به دادگاه داده که این روز‌ها استقلالی‌ها درگیر پرونده آندره‌آ استراماچونی هستند و عدم پرداخت مطالبات این سرمربی ایتالیایی برای استقلال خطرآفرین شده است.

هواداران آبی‌پوش با گلایه از عملکرد مصطفی آجورلو، از مدیرعامل تیم‌شان شاکی هستند که چرا در دوره‌ای که قیمت دلار کمتر از ۳۰ هزار تومان بوده و مبلغ قابل‌توجهی هم در حساب باشگاه قرار داشته، مطالبات استراماچونی پرداخت نشده تا در ضرب‌الاجل نهایی آبی‌ها بخواهند دست به دامان دولت شوند و برای فرار از حذف از آسیا و جلوگیری از کسر امتیاز، بخواهند با دلار حدوداً ۴۵ هزار تومانی مطالبات سرمربی سابق خود را پرداخت کنند.

تغییرات مدیریتی دوباره در انتظار باشگاه استقلال!

قربان‌زاده درباره معرفی آجورلو و هیات‌مدیره استقلال به دادگاه توضیح داد: «بعد از بررسی کامل عملکرد مدیرعامل و هیات مدیره وقت باشگاه استقلال، این افراد به اتهام کتمان وقایع مالی و عدم ارائه اطلاعات جامع و کامل مطابق مواد ۷۲ و ۷۵ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، به مراجع قضایی معرفی شدند. سهامداران و هواداران به حق مطالبه دارند و وظیفه ماست که پیگیری کنیم. مدیران سرخابی‌ها بدانند که سازمان خصوصی سازی در این دوره با هیچ کس عهد اخوت نبسته و دوران مماشات با سوء مدیریت و تخلفات در باشگاه‌ها هم گذشته است».

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ضمن اشاره به تخلفات انجام شده گفت: «مدیرعامل وقت باشگاه استقلال با وجود تکالیف مصرح قانونی و حتی تعهد و اقرار مکتوب متاسفانه به روشنی این تکالیف و تعهدات را نقض کرد و با هزینه‌کرد خارج از چارچوب و عرف، لطمات عدیده‌ای به باشگاه استقلال وارد کرده است و متاسفانه با وجود برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های مکرر سازمان خصوصی‌سازی اطلاعات مخدوش و ناقصی ارائه کردند و اعضای هیات‌مدیره وقت نیز به دلیل اهمال در نظارت و پیگیری امور باشگاه باید مورد پرسش و بازخواست قرار گیرند».

حسین قربان‌زاده درباره تغییرات احتمالی مدیریتی در باشگاه استقلال گفت: «برای اینکه از این چرخه جلوگیری کنیم، اولا با ارسال نامه مبسوطی به دادستان کل کشور، کتمان وقایع مالی باشگاه استقلال را گزارش کردیم و خواهان بررسی بدون اغماض هستیم و از طرف دیگر رو به آینده، نامه لغو تفویض انتخاب اعضای هیات مدیره سرخابی‌ها را وزیر امور اقتصادی و دارایی امضا کرد و در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ اکثریت هیات مدیره حتما افراد متخصص حوزه مالی و حقوقی خواهند بود که نظارت جدی و بی تعارفی بر عملکرد مدیرعامل داشته باشند».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی