تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
کارشناسان همچنان برای سرمربی داخلی بحث می کنند

تیم ملی ـ سانچز؛ آغاز کار در پایان سال؟

از قلعه نویی تا نکونام و از مهدی تارتار تا حمید مطهری؛ همه کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی هستند به غیر از یحیی گل محمدی. ولی حالا شایعه شده ایران با گزینه خارجی به توافق رسیده است.

کد خبر: ۱۴۶۲۹۸
۱۴:۲۳ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

تیم ملی ـ سانچز؛ آغاز کار در پایان سال؟

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: درباره این موضوع که کدام مربی ایرانی برای در اختیار گرفتن تیم ملی اصلح است اول باید تعصبات را کنار گذاشت. اگر بخواهیم حساسیت‌های رنگی را کنار بگذاریم و فقط از روی نتایج، مناسب‌ترین فرد را برای حضور روی نیمکت تیم ملی معرفی کنیم، آن فرد یحیی گل محمدی است. کسی که در تمام مصاف‌های رو در رو با مربیان خارجی و داخلی امتیاز گرفته و تیمش نمایش خوبی داشته است.

در هفته های اخیر وقتی نام‌هایی چون پاکو خِمِس و مورایس و مربیان داخلی مثل نکونام و حتی مطهری دستیار سابق گل محمدی، مهدی تارتار و ساکت الهامی کاندید حضور روی نیمکت تیم ملی شدند، هیچ کس از یحیی گل محمدی حرفی نزد، کسی که در اصفهان سپاهان صدرنشین لیگ را با حضور مورایس، در یک بازی برتر حذف کرد و در لیگ نیز در تبریز بعد از آنکه تراکتور کامبک کرد و بازی را به تساوی کشید، توانست شاگردان خمس را شکست دهد.

هر چند که پرسپولیس در دوره‌ای کوتاه در لیگ دچار افت شد و صدر را تقدیم سپاهان کرد ولی حداقل عیار مربیان خارجی لیگ و کاندیداهای داخلی مربیگری تیم ملی تا اینجا جلوی یحیی گل محمدی سنجیده شده و به غیر از نکونام و الهامی در ماه‌های اخیر کسی نتوانسته ۳ امتیاز را از یحیی بگیرد.

شاید نیامدن سرمربی پرسپولیس به کنفرانس خبری پایان بازی هم به همین دلیل باشد و او تصمیم گرفته به شیوه خود، اعتراضش را نشان دهد.

در بین گزینه های خارجی هر چند که اسامی زیادی مطرح شد ولی به نظر می رسد فلیکس سانچز اسپانیایی، گزینه نهایی تیم ملی است کسی که هر چند نتوانست با قطر در جام جهانی حتی یک امتیاز بگیرد ولی با این تیم در آسیا قهرمان شد. ضمن اینکه به نظر می رسد به علت تعاملات خوب دو کشور قطر و ایران تبادلی بین دو فدراسیون صورت گرفته تا کی روش به قطر ترانسفر شود و سانچز هم به ایران بیاد. در همین رابطه امروز یکی از رسانه‌های قطری نوشت: «فیلیکس سانچز اسپانیایی با فدراسیون فوتبال ایران به توافق  نهایی رسیده است.» به هر حال هر کس که انتخاب شود باید با سیل انتقادات کارشناسان که بر سر حضور مربی داخلی توافق داشتند، کنار بیاید.

فروتن: انتخاب من قلعه نویی است

بهمن فروتن کارشناس فوتبال همچنان معتقد است که در این مقطع گزینه تیم ملی باید ایرانی باشد. او می گوید: «بهتر است به جای فیلیکس سانچز اسپانیایی، امیر قلعه نویی مربی تیم ملی شود ولی می بینیم که دلالان دوست دارند که مربی خارجی بیاید برای همین هم با نکونام و قلعه نویی و گزینه‌های داخلی رفتار درستی نداشتند. .به نظر من سانچز، اتوریته کافی برای کنترل تیم ملی ایران با این همه ستاره را ندارد.»

او ادامه داد: «یحیی گل محمدی هم البته گزینه خوبی است ولی سیاست داشت و از ابتدا خودش را وارد این بازی‌ فدراسیون نکرد و سعی کرد تمرکزش را روی پرسپولیس بگذارد. او می تواند امید ایران برای لژیونر شدن یک مربی موفق به یک لیگ معتبر دیگر باشد. من خیلی شجاعتش را که در کنفرانس مطبوعاتی حاضر نمی شود، می پسندم.»

فروتن که از روند اعلام اسامی و برخورد با مربیان داخلی ناراضی بود، افزود: «فدراسیون رفتاری کرد که قلعه نویی کنار بکشد. بهتر است که آقای اصولی هم  دست از این کرشمه ها و موش و گربه بازی ها بردارد و اسم نهایی را بگوید یا اینکه اقلا اعلام کند مربی داخلی است و یا خارجی. این روند به نفع تیم ملی نیست.»

جلالی: گزینه داخلی یا رنار

مجید جلالی از مربیان با سابقه و کارشناس فوتبال هم معتقد است از میان گزینه های داخلی علی دایی، یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی گزینه های مناسبی برای تیم ملی هستند. او در همین رابطه گفت: در شرایط فعلی باید با یکی از این سه گزینه به توافق برسیم و من مطمئنم با هر کدام از آنها درست مذاکره شود، آنها هدایت تیم ملی را می پذیرند.

او ادامه داد: «از میان گزینه های خارجی مطرح شده برای تیم ملی  من هروه رنار سرمربی تیم عربستان را می پسندم. البته برای قضاوت‌ کردن کار او باید چند سال بهش فرصت بدهیم تا بتواند خودش را نشان دهد. در نهایت امیدوارم هر جه زودتر تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی