تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش‌و‌پرورش خبر داد

اتاق ویژه اولیا در 10 درصد مدارس کشور راه‌اندازی می‌شود

News Image Lead

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌و‌پرورش از راه‌اندازی اتاق ویژه اولیا در 10 درصد مدارس واجد شرایط در سال تحصیلی 98-97 خبر داد.

کد خبر: ۱۴۶۲۵
۱۰:۰۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷
دیدارنیوز - نورعلی عباسپور در گفت‌وگو با پانا درباره اختصاص اتاق به اولیا در مدارس گفت: «اختصاص فضایی مستقل به نام اولیا و برای خانواده در مدارس اقدامی است تا پدرها و مادرها و مدیران مدارس و حتی دانش‌آموزان این احساس را بیشتر از هر زمان دیگر داشته باشند که بین خانه و مدرسه و بین اولیا و مربیان یک تعامل نزدیک و قرابت عمیق وجود دارد.»

او ادامه داد: «این اتفاق نشان‌دهنده استقبال و اشتیاق آموزش و پرورش برای مشارکت و همراه با احترام و کرامت اولیا در امور مدرسه و تحقق اصل نظارت مردم بر آنچه در مدرسه فرزندان‌شان می‌گذرد، است.»

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: «خانواده یکی از مهمترین شرکای مدرسه در تربیت کودکان و نوجوانان است. بنابراین مشارکت والدین در برنامه‌های مدرسه و تعامل مستمر با اولیای مدرسه، انگیزه یادگیری را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند و موجب افزایش اعتماد به نفس در آنان می‌شود.»

عباسپور گفت: «برای هویت‌بخشی به جایگاه خانواده در مدرسه و حفظ شأن و کرامت آنها می‌خواهیم فعلأ در مدارسی که فضای کافی در اختیار دارند اتاقی با عنوان اتاق اولیا پیش‌بینی شود. این محل علاوه بر اینکه بر حفظ کرامت خانواده‌هایی که به مدرسه مراجعه می‌کنند، کمک می‌کند، جایی برای گفت‌وگو بین والدین و مربیان است و همچنین اعضای انجمن می‌توانند جلسات خود را در این مکان برگزار کنند و با برنامه‌ریزی، حضور خود را در طول هفته تداوم بخشند.»

او گفت: «معلمان و مدیران مدارس می‌توانند در این فضا با والدین ملاقات کنند و به این ترتیب خانواده‌ها احساس مسئولیت می‌کنند و جایگاه خود را در مدرسه لمس می‌کنند. علاوه بر این حضور همزمان چند نفر از والدین در این محل به تبادل تجربه بین آنها می‌انجامد. اعضای انجمن و خانواده‌ها منتظر نمی‌مانند تا از قبل مکانی برای حضور آنها پیش‌بینی شود بلکه هر زمانی که خواستند می‌توانند در مدرسه حاضر باشند.»

اسناد و مدارک مربوط به ارتباط انجمن و خانواده‌ها در اتاق اولیا نگهداری می‌شود

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره دیگر ویژگی‌های اتاق اولیا گفت: «انجمن اولیا و مربیان به نوبت از خانواده‌ها دعوت می‌کنند و با آن‌ها درباره مسائل مدرسه و نحوه مشارکت آنها در پیشبرد هدف‌های آموزشی و تربیتی مدرسه گفت‌وگو می‌کنند. اسناد و مدارک مربوط به ارتباط انجمن با خانواده‌ها و عملکرد انجمن در این اتاق نگهداری می‌شود و راهبری و هدایت وظایف انجمن اولیا و مربیان به سهولت انجام می‌شود.»

عباسپور افزود: «اگر هر یک از اولیا بخواهند در یک روز به طور داوطلبانه در خدمت مدرسه باشند، چنین فضایی به کمک آنها می‌آید. دیدار همزمان والدین، دانش‌آموزان و معلمان نیز در این مکان رضایت خاطر آنها را فراهم می‌کند. در موارد زیادی مشاهده می‌شود که پدر یا مادر دانش‌آموزان برای پیگیری امور تحصیلی و تربیتی فرزندش به مدرسه‌اش می‌رود اما تا زمانی که موفق به دیدن مدیر یا معلمان شود مدت زمان زیادی بلاتکلیف و منتظر می‌ماند و جایی برای این موضوع پیش‌بینی نشده است، بنابراین چنین فضایی جایگاه خانواده را در مدرسه حفظ می‌کند و در نتیجه خانواده‌ها خود را عضوی از مدرسه خواهند شمرد.»

او در پایان گفت: «در هفته پیوند اولیا و مربیان، خانه اولیا به صورت نمادین در یکی از مدارس منطقه 5 تهران از سوی وزیر آموزش و پرورش و دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی افتتاح شد. در سال تحصیلی 98-97 ده درصد از مدارس واجد شرایط، این مکان را دایر خواهند کرد تا فرصتی دیگر برای تحکیم ارتباط خانه و مدرسه فراهم شود.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی