تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

توکلی: امسال بیشتر بر قاچاق، گمرک و بانک تمرکز می‌کنیم

رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: در پرونده‌هایی که برای پیگیری پیش رویمان است بیشتر سراغ موارد مبتلابه و مسائل روز جامعه و گزارش‌های مردمی می‌رویم.

کد خبر: ۱۴۵۳۳
۱۱:۰۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - بعد از ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری که با حضور احمد توکلی و احمد امیرآبادی فراهانی در سالن حضرت خدیجه (س) کتابخانه‌ی حرم حضرت فاطمه‌ی معصومه (س) برگزار شد، جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران، پیرامون سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با رییس هئیت مدیره و یکی از اعضای اصلی هئیت مدیره به پرسش و پاسخ نشستند.

احمد توکلی در پاسخ به این سوال که چرا به جای اعدام مهره‌های بزرگتر و اصلی‌تر در زمینه‌ی خرید غیر قانونی ارز و سکه، سلطان سکه را اعدام کرده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری یک فتوای حقوقی بسیار مهم دارند با این مضمون که جرم عاملان و فروشندگان سنگین‌تر است و علت بازجویی و ممنوع الخروجی ولی الله سیف، مدیر عامل سابق بانک مرکزی نیز همین است.

وی همچنین عنوان کرد: چنان که رهبری می‌فرمایند؛ شفافیت یعنی مردم از همه‌ی عملکردهای مسئولین آگاه باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در پرونده هایی که برای پیگیری پیش رویمان است بیشتر سراغ موارد مبتلابه و مسائل روز جامعه و گزارش های مردمی می‌رویم اما مسائل قدیمی تر که به لحاظ حجم فساد برجسته به شمارمی‌روند نیز برایمان مهم است؛ مسائلی از قبیل دارو، فسادهای ارزی، کنکور سراسری و بحث تاثیر معدل.

وی در ادامه بیان کرد: امسال نیز بیشتر بر پرونده‌های بزرگ مربوط به قاچاق، گمرک و بانک تمرکز می‌کنیم.

رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در پاسخ به این سوال که چرا اکثر اعضای این سازمان منصوب و یا نزدیک به جریان سیاسی خاصی هستند؟ گفت: چهره‌های متعدد و مطرحی از اصلاح طلبان هم با ما همکاری می‌کنند و ما نیز از آنها خواستیم که به اعضای اصلی این سازمان بپیوندند اما آنها خودشان سر باز زدند.

وی خاطرنشان کرد: البته با تمام تفاوت دیدگاه‌ها، کوشیده‌ایم تا نگذاریم نگرش‌های سیاسی و حزبی در کار ما اختلالی ایجاد کند و در این راستا علیرغم اختلاف دیدگاه با دولت موجود، همکاری‌های بسیار نزدیک و خوبی با آنها و برخی وزارتخانه ها داشته‌ایم.

توکلی در خصوص راه های ارتباطی مردم با دیده‌بان شفافیت و عدالت اظهار کرد: در وبسایت این سازمان، آدرس، شماره تلفن و ایمیل ما موجود است که قابلیت اسکن و ارسال اسناد و مدارک را نیز داراست.

وی در پایان بیان کرد: سازمان ما نیز از خطا و فساد مصون نیست و این وظیفه‌ی شما خبرنگاران است تا با نظارت دقیق بر عملکرد ما و ایجاد شفافیت، جلوی آنرا بگیرید.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی