تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
به استقبال هفته بیستم لیگ برتر

فوتبال پارو می‌کنیم! + ویدیو

هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در روزهای برفی پایتخت و با هیجان و گرمای رقابت تیم‌های بالای جدولی، همراه است.

کد خبر: ۱۴۵۱۴۲
۱۳:۵۶ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

فوتبال پارو می‌کنیم!

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: بارش سنگین برف روز گذشته در تهران، باعث شد استقلالی‌ها نتواند در ورزشگاه دستگردی اکباتان به مصاف پیکان بروند. در نتیجه هر دو بازی مهم هفته بیستم، یعنی پیکان ـ استقلال و پرسپولیس ـ هوادار امروز و با یک روز تاخیر برای آبی‌ها در تهران برگزار می‌شود.

سازمان لیگ هم تصمیم گرفته برای اینکه تداخلی در پخش دو بازی به وجود نیاید، دیدار معوقه پیکان و استقلال از ساعت ۱۴ در زمین دستگردی برگزار شود ودیدار پرسپولیس ـ هوادار نیز به جای ساعت ۱۷ در ساعت ۱۶:۱۰ در آزادی انجام خواهد شد. تصاویر آماده‌سازی استادیوم‌ها برای انجام این بازی‌ها آن هم به روش‌های سنتی، در فضای رسانه‌ای توجه زیادی به خود جلب کرده است. یکی از همین فیلم‌ها را اینجا ببینید.

دربی بدون چالش؟

سپاهان صدرنشین که رقابت نزدیکی با پرسپولیس در صدر جدول دارد این هفته دربی اصفهان را پیش رو دارد. هر چند که سپاهان با ۳۹ امتیاز صدر نشین لیگ است و ذوب آهن با اختلاف ۱۹ امتیازی در رده سیزدهم جدول ایستاده اما به هر حال شهرآورد اصفهان حساسیت‌های خودش را دارد. جالب اینجاست که تفاضل گل ذوب آهنی‌ها صفر است و در عدد ۱۵ گل زده و ۱۵ گل خورده برابر هستند در حالی که سپاهان با تفاصل گل ۱۸+ شرایط بسیار خوبی دارد. این تیم با ۲۹ گل زده، بهترین خط حمله را در اختیار دارد. سپاهان برای تداوم صدرنشینی و رقابت نزدیکی که با پرسپولیس دارد علاوه بر پیروزی نیازمند بالا بردن تعداد گل‌هایش نیز هست.

رونمایی پرسپولیس از پریرا

پرسپولیسی‌ها که دو هفته بحث برانگیز در داوری داشتند بیشتر تمرکز خودشان را روی اعتراض به داوران گذاشتند و روزی نیست که مربی و سرپرست مدیر تیم از اینکه این تیم چند امتیاز از داوری متضرر شده است، حرفی نزنند.

پرسپولیس هم همچون سپاهان این هفته کار ساده ای در مقابل تیم‌ نهم جدول، هوادار دارد. پرسپولیس در حال حاضر پایین تر از سپاهان و بالاتر از استقلال در رده دوم جدول جای گرفته و برای دور نیفتادن از رقیب خودش سپاهان نیازمند پیروزی است. ضمن اینکه دیدار پیش روی جام حذفی دو تیم سپاهان و پرسپولیس نیز باعث شده که حساسیت رویارویی بین این دو تیم بالاتر هم برود. پرسپولیس این هفته بیرانوند را بعد از محرومیتی که داشت در اختیار دارد و به نظر می رسد که این بازی فرصت خوبی برای یحیی گل محمدی است تا از مهاجم برزیلی جدیدش لوسیانو پریرا مندز نیز هر چند برای چند دقیقه استفاده کند.

مصاف ضعیف‌ترین خط حمله با استقلال

در ورزشگاه دستگردی دیدار پیکان و استقلال مصاف تیم‌های سوم و دوازدهم جدول است. پس شاید روی کاغذ آبی‌ها کار راحتی برای کسب چهارمین پیروزی متوالی در لیگ داشته باشند ولی پیکانی‌ها هم تبحر ویژه ای در کسب تساوی دارند و بازی رفت دو تیم هم در آزادی با نتیجه مساوی به پایان رسیده‌است. جالب اینکه آخرین برد استقلال برابر پیکانی‌ها به جام حذفی برمی‌گردد. با یک نگاه آماری به دیدارهای قبلی دو تیم، به نظر می‌رسد که استقلالی ها کار ساده ای مقابل این تیم ندارند. در ۳۶ تقابلی که استقلال با پیکان داشته، ۱۷ بار پیروز شده و فقط ۶ بار شکست خورده و ۱۳ بازی هم مساوی شده است. پیکان در ۶ تقابل اخیر با استقلال (در لیگ و حذفی) که میزبان بوده، فقط یه کلین شیت داشته است.

همچنین خودروسازان در این ۶ بازی نتوانستند به پیروزی دست پیدا کنند و سهم این تیم ۴ باخت و ۲ تساوی بوده‌ است. پیکان با ۱۴ گل خورده، بعد از مس رفسنجان و پرسپولیس که بهترین خط دفاعی لیگ را دارند، ایستاده و استقلال نیز با ۲۶ گل زده بعد از سپاهان به همراه گل‌گهر بهترین خط حمله را در اختیار دارد.

در حالی که که استقلال در غیاب سید حسین حسینی درون دروازه، در ۵ بازی اخیرش در لیگ فقط ۱ کلین شیت داشته، در ۳ بازی آخر خارج از خانه ۶ گل دریافت کرده است.

پیکان با ۹ گل زده ضعیف ترین خط حمله را در اختیار دارند و حتی نفت مسجد سلیمان در قعر جدول نیز موفق شده ۱۳ گل به ثمر برساندند پس همه این آمار نشان می‌دهد که استقلال کار سختی برای پیروزی مقابل پیکان دارد.

ـ دیگر دیدار مهم امروز بازی آلومنیوم اراک با تراکتور است؛ دو تیم صنعتی که البته در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب کرده اند. ضمن اینکه قرار گرفتن نام خمس سرمربی اسپانیایی تراکتور در بین کاندیدای هدایت تیم ملی ایران نیز کار او را زیر ذره بین کارشناس‌ها قرارداده است.

فوتبال پارو می‌کنیم!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی