تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

پاکستان در «خاموشی» فرو رفت

قطعی گسترده برق در تمام طول روز دوشنبه بخش عظیمی از پاکستان و شهر‌های بزرگ لاهور و کراچی را با مشکل مواجه کرد و این کشور را در خاموشی فرو برد.

کد خبر: ۱۴۴۰۷۷
۱۹:۰۴ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

پاکستان در «خاموشی» فرو رفت

دیدارنیوز: پاکستان که سال‌هاست با بحران انرژی مواجه بوده و سیستم توزیع آن پیچیده و فرسوده است، به‌صورت مکرر دچار قطعی می‌شود. قطعی روز دوشنبه ۲۳ ژانویه (۳ بهمن ماه) در ساعت ۷:۳۰ به‌وقت محلی (۲:۳۰ به‌وقت گرینویچ) رخ داد و جریان برق فقط به‌صورت جزئی با تاریکی هوا در اسلام‌آباد و چند مکان دیگر برقرار شد.

شهر کراچی به‌عنوان قطب بزرگ اقتصادی این کشور با ۱۵ میلیون نفر جمعیت و شهر لاهور به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت این کشور با ۱۰ میلیون نفر جمعیت همچنان تا حد زیادی از نعمت برق محروم مانده‌اند.

خرم دستگیرخان، وزیر انرژی پاکستان در بیانیه‌ی ویدئویی ابراز امیدواری کرد که تا دوشنبه شب برق در سراسر این کشور برقرار شود.

نوسانات جریان برق در شبکه ملی در زمان راه‌اندازی واحد‌های تولید برق در هنگام صبح روز دوشنبه علت این قطعی اعلام شده است. وزیر برق این کشور به خبرنگاران گفت که این واحد‌ها در شب‌های زمستان به طور موقت خاموش می‌شوند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

پاکستان در «خاموشی» فرو رفت

راه‌اندازی ژنراتور برق در مغازه‌ای در کراچی، پاکستان، دوشنبه، ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳ - آسوشیتدپرس

مشکلات ناشی از قطعی برق برای مشاغل و خانوار‌ها

اکثر بیمارستان‌ها، صنایع و مؤسسات دولتی به ژنراتور برق مجهز هستند، اما این امکان برای خانوار‌ها و مشاغل کوچک فراهم نیست.

انتظار می‌رود که دمای هوا در عصر دوشنبه در شمال این کشور به زیر صفر درجه برسد. با اینکه گرمایش گازی به‌عنوان رایج‌ترین نوع گرمایش مورداستفاده است، اما به دلیل کمبود گاز همیشه قابل‌اعتماد نیست.

اقتصاد پاکستان در حال حاضر به دلیل تورم افسارگسیخته، کاهش شدید ارزش پول ملی (روپیه) و ذخایر اندک ارز خارجی در حال تزلزل است. چنین قطعی برق تنها فشار بر مشاغل کوچک را افزایش داده است و همه‌ی مشاغل از جمله فروشندگان لوازم‌خانگی، محصولات لبنی و صاحبان چاپخانه‌ها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

خاموشی برق مشابهی در ژانویه سال ۲۰۲۱، به دنبال نقص فنی در جنوب پاکستان بخش اعظم این کشور ۲۲۰ میلیون‌نفری را برای چند ساعت در تاریکی فرو برد.

قطع برق به‌عنوان یک مشکل مکرر در پاکستان در ماه‌های اخیر و به دلیل وضعیت بد مالی وخیم‌تر شده و مشکلات تأمین انرژی را تشدید کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی