تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

«آواتار ۲» از مرز ۱ میلیارد دلار گذشت

«آواتار ۲» جدیدترین فیلم جیمز کامرون در آخرین روز‌های سال ۲۰۲۲ میلادی مرز ۱ میلیارد دلار را رد کرد و به سومین فیلم پرفروش دوران همه‌گیری کرونا تبدیل شد.

کد خبر: ۱۴۲۷۳۴
۱۰:۳۷ - ۱۰ دی ۱۴۰۱

«آواتار ۲» از مرز ۱ میلیارد دلار گذشت

دیدارنیوز: «آواتار: راه آب» در حال ادامه دادن تا تسلط بر گیشه در تعطیلات هالیوود است.

جدیدترین فیلم جیمز کامرون حالا با رد کردن فروش ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار در سطح جهانی، سومین فیلم پرفروش دوران همه‌گیری کرونا شد که قبل از آن فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به سوی خانه» نیست با ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار و «تاپ گان: ماوریک» با ۱ ملیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قرار دارد.

در روز چهارشنبه «آواتار ۲»، ۲۰ میلیون دلار در گیشه داخل آمریکا فروش کرد و جمع فروش داخلی آن را به ۳۵۸ میلیون دلار رساند. همچنین، ۴۸ میلیون دلار هم در کشور‌های خارجی فروخت و جمع فروش جهانی آن را هم به ۸۱۰ میلیون دلار رساند. حالا این فیلم به عنوان پرفروش‌ترین فیلم بین المللی در سال شناخته می‌شود.

البته آواتار هزینه گرانی دارد. کامرون احتمال داده که این فیلم برای سربه‌سر شدن، باید یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ باشد. منابع نزدیک به تولید این رقم را ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تعیین کردند که امکان دستیابی آواتار ۲ به آن وجود دارد.

داستان «آواتار: راه آب» بر روی قبیله سالی شخصیت اصلی فیلم تمرکز می‌کند که با تعداد زیادی از مهاجمان روبرو می‌شوند که پاندورا سیاره اسرارآمیز آنان را تهدید می‌کند. کامرون فناوری جدیدی را توسعه داد که به او اجازه داده تا سکانس‌های فیلمبرداری را در زیر آب فیلمبرداری کند. بازیگران هم شیرجه آزاد را آموختند تا بتوانند نفس خود را در طول صحنه‌های اکشن طولانی حبس کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی