تیتر امروز

زهرا نژادبهرام: تصمیم گیران دوباره دارند راه را اشتباه می‌روند/ دارویی برای مقابله با بی حجابی کشف شده که ما نمی‌دانیم؟
گفت و گوی دیدار با یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کلینیک ترک بی حجابی

زهرا نژادبهرام: تصمیم گیران دوباره دارند راه را اشتباه می‌روند/ دارویی برای مقابله با بی حجابی کشف شده که ما نمی‌دانیم؟

خبر راه اندازی کلینیک ترک بی حجابی دلیل گفت و گوی دیدارنیوز با زهرا نژاد بهرام فعال سیاسی اصلاح طلب شد. او معتقد است: راه‌اندازی کلینیک برای درمان جسم انسان است نه روح و اعتقادات مردم.
محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود
واکاوی چرائی عدم توسعه در ایران در گفت‌وگوی دیدار با مدیر مسئول ماهنامه آگاهی نو

محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود

اهمیت موضوع عدم توسعه در ایران بهانه گفت و گو با محمد قوچانی، روزنامه نگار شد؛ او معتقد است: در هر کشوری تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی شود.
لازم نیست خواص جایی بروند
افاضات اضافه

لازم نیست خواص جایی بروند

عوام الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود نوشت: بر خلاف تبلیغات برخی از این رسانه‌های بیگانه وابسته، لازم هم نیست خواص جایی بروند. ما عوام خودمان داریم می‌رویم. داریم کم می‌شویم. داریم خودمان را می‌کشیم...

توضیحات قالیباف درباره بازگشت لایحه «اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو»

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم اراک درباره بازگشت لایحه «اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو» به کمیسیون مربوطه، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

کد خبر: ۱۴۰۴۸۷
۱۰:۳۴ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

توضیحات قالیباف درباره بازگشت لایحه «اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو»

دیدارنیوز: محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از بازگشت لایحه «اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو» به کمیسیون مربوطه خطاب به قالیباف رئیس مجلس گفت: در اینکه شما مطمئناً پیش قدم‌تر و دلسوزتر نسبت به مسائل کشور و مردم هستید شکی نیست، اما واقعاً این شبهه برای ما ایجاد شده که چه اتفاقی افتاد؟ چرا شفاف نشد؟ موضوع اسقاط خودرو در دستور کار بود، دیروز ۵ دقیقه وقت مانده بود تا جلسه تمام شود و تمام مواد آن هم تصویب شده بود.

وی با طرح این پرسش که آیا واقعاً نایب رئیس مجلس اختیار رای گیری درباره موضوع اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو را نداشت یا اینکه پشت‌پرده چیز دیگری است؟ ادامه داد: واقعاً برای نمایندگان سوال است که چه شعبده بازی و اتفاقی افتاد؟ در جلسه دیروز باید رای گیری انجام می‌شد، این تبعیض ناروا است؛ بسیاری از رانندگان کامیون منتظر هستند و هر روز با نمایندگان مجلس در ارتباطند و یک هفته است که مردم معطلند تا تکلیف‌شان در حوزه اسقاط خودرو روشن شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: الان برای من و بسیاری از نمایندگان سوال برانگیز است که چرا موضوع به این مهمی که ۱۰ روز است نمایندگان کمیسیون صنایع و دولت بر روی آن وقت گذاشتند و رانندگان زحمت‌کش کامیون‌ها، کشنده‌ها و تریلر‌ها همه منتظر هستند، چطور شد که یک دفعه از دستور کار خارج شد. این دومین بار است که این موضوع از دستور کار خارج شد و به کمیسیون رفته و معلوم نیست مجدداً با چه دستوری قرار است بازگردد.

آصفری خطاب به قالیباف گفت: می‌دانیم دغدغه شما اتوبوس‌ها و ناوگان جاده‌ای هم هست، اما می‌گذاشتید اول این موضوع تصویب شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، در پاسخ به تذکر آصفری با بیان اینکه علت اینکه «دیروز رای گیری انجام نشد این بود که برای رای گیری عدد نداشت (تعداد نمایندگان به حد نصاب رای گیری نرسیده بود) و این روشن است»، گفت: اینکه گفته می‌شود امروز که رای‌گیری شده، چرا مطرح شد که باید دو سوم رای موافق وجود داشته باشد، اولاً باید آیین نامه را رعایت کنیم، همچنین تصویب این طرح حتی نصف به علاوه یک هم رای نیاورده و تنها ۴۵ درصد رای آورده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع خودرو‌های فرسوده حتماً موضوع مهمی است که تمام نمایندگان نسبت به بحث حمل و نقل عمومی بسیار حساس هستند، گفت: با توجه به اینکه جزئیات طرح رای نیاورد، من می‌توانستم برای حذف این موضوع رای گیری کنم، اما به کمیسیون ارجاع دادم، چون موضوع مهم است؛ یعنی دوستان ما در کمیسیون حتماً در فرصتی که تا جلسه بعدی مجلس وجود دارد در این زمینه تلاش خواهند کرد و سیاست ما قطعاً این است.

رئیس مجلس عنوان کرد: رانندگان عزیز ما بدانند که ما نسبت به این موضوع نگاهی کاملاً توسعه‌ای و همه جانبه داریم. حتماً برای رانندگان به ویژه رانندگان جاده‌ای و مخصوصاً ماشین‌هایی که خودراننده و خود مالک هستند و بیش از ۲۵ سال است که خودروی‌شان اسقاطی محسوب می‌شود، شرایطی فراهم می‌کنیم که بتوانند این ماشین‌ها را اسقاط و ماشین نو جایگزین کنند.

قالیباف ادامه داد: حتماً مشکلات بخشی از خوورو‌هایی که سایپا تعهد داده و آن بخشی که ۳ سال است در گمرکات وجود دارد را حل می‌کنیم. اگر امروز می‌گوییم که ما موقعیت ترانزیتی داریم، یعنی همین زحمت کشان ما حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار راننده هستند و ماشین‌های ۲۵، ۳۰ و بعضاً ۴۰ ساله دارند. ما مصمم هستیم که این موضوع را حل و فصل کنیم و مجلس حتماً با همت نمایندگان عزیز این کار را انجام می‌دهد و نمایندگان نگرانی در این باره نداشته باشند؛ چراکه نمی‌گذاریم زمان ببرد و این اطمینان وجود داشته باشد که در اولویت‌های مجلس است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی