تیتر امروز

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک حقوقدان و وکیل دادگستری

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود

دیدارنیوز در بیست و یکمین پرده از برنامه «ایرانشهر» به سراغ «سید علی مجتهدزاده»، حقوقدان و وکیل باسابقه دادگستری رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از فعال شدن مکانیسم ماشه، تحرکات تندرو‌ها...
استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.
راند پنجم دست فرمان پارسی در جاده‌های اژه

در انتظار درخشش تنها تیم ایرانی در رالی ترکیه

حضور یک تیم ایرانی در فصل ۲۰۲۲ مسابقات رالی ترکیه یک تجربه متفاوت و تازه است و به نظر می‌آید راه حضور در رقابت‌های بین‌المللی برای راننده‌های ایرانی را هموارتر می‌کند.

کد خبر: ۱۳۸۷۴۶
۱۰:۳۸ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱

تیم ایرانی رالی ترکیه

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: فصل جدید مسابقات اتومبیلرانی در ایران بعد از فروکش کردن پاندمی کرونا به جریان افتاده و راننده‌ها در رشته‌های مختلف سعی دارند گرما را به این رقابت‌ها بازگردانند. به موازات مسابقات داخلی که با سختی بسیار و هزینه‌های کمرشکن برگزار می‌شود، برخی از رانندگان ایرانی هم تلاش کرده‌اند شانس خود را در مسابقات بین‌المللی بیازمایند و در سطحی بالاتر خودی نشان دهند. گرچه در مسابقات اتومبیلرانی مفهومی به عنوان تیم ملی وجود ندارد و مسابقات بین‌المللی آن متفاوت از رشته‌های المپیکی آرایش می‌گیرد، اما به هر حال حضور نمایندگانی از ایران در مسابقات بین‌المللی اتومبیلرانی خصوصا در رشته رالی، می‌تواند توجه علاقمندان پرتعداد ایرانی را به سوی خود جلب کند.

حضور یک تیم جوان ایرانی در مسابقات رالی فصل ۲۰۲۲ ترکیه بی‌تردید یک اتفاق هیجان‌انگیز و بی‌سابقه بوده از این جهت که این تیم تا این لحظه در همه مراحل مسابقه سال ۲۰۲۲ حضور داشته و به این ترتیب در جدول مسابقات باقی مانده است. تیم ایرانی متشکل از صابر خسروی (راننده) و حامد مجد (نقشه‌خوان) در شرایطی وارد این مسابقات شده‌اند که کلیه مراحل قبلی را در ترکیه حضور داشته‌اند و حالا در مرحله پنجم وارد رقابت در رالی اژه خواهند شد. آن‌ها تحت عنوان تیم «فورد کاسترول ترکیه»، اما با پرچم ایران وارد مسابقه رالی اژه با عنوان کامل ۲۰۲۲ Royal Teos Ege Rallisi خواهند شد در حالی که در مرحله قبلی به وضوح پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند و اگر یک اشتباه کوچک نبود بهترین زمان را در گروه خود کسب کرده بودند.

رالی اژه ترکیه

صابر خسروی و حامد مجد با خودرو فورد فیستا مخصوص رالی که استاندارد و همولوگیشن روز دنیا را دارد مسابقه می‌دهند و قرار است ۱۱۶ در مسیر آسفالته و در چند استیج برانند. این فورد فیستا R1 در اصل یک ماشین مخصوص مسابقات رالی با موتور اقتصادی یک لیتری، اما با خروجی ۱۵۰ اسب بخار است. تا قبل از این مسابقه، تیم ایرانی حاضر در فیستا رالی کاپ در رده دوم کلاس یا گروه R1 قرار دارد. در رالی اژه، ۶۷ اتومبیل و ۱۳۴ شرکت‌کننده شرکت خواهند کرد در حالی که تیم‌ها عصر جمعه در جلسه نهایی مسابقه حضور داشته‌اند و قرار است شنبه ۲۳ مهر در ساعت ۱۱ استارت نمادین مسابقه انجام شود.

استارت روز دوم مسابقه نیز یکشنبه ۲۴ مهر راس ساعت ۹ صبح زده می‌شود و خط پایان نیز در شهر ازمیر خواهد بود و نتایج کلی نیز بعد از پایان مهلت اعتراض‌های احتمالی و بررسی کمیسر‌ها اعلام خواهد شد. با توجه به هوای آفتابی و مسیر آسفالته به نظر می‌آید تیم‌ها عموما از تایر هارد یا حداکثر مدیوم استفاده کنند هر چند که انتخاب هر گونه تایری برای تیم‌ها آزاد است.

تیم ایرانی رالی ترکیه

سطح مسابقات رالی ترکیه با وجود سرمایه‌گذاری وسیع کمپانی‌ها و فدراسیون اتومبیلرانی این کشور بالاست و رقابت شدیدی با حضور راننده‌های ترک و دیگر کشور‌ها برقرار است و با توجه به سابقه و تجربه اندک اتومبیلرانی ایران در رقابت‌های رالی بین‌المللی باید گفت کار برای این تیم ایرانی بسیار سخت خواهد بود و رسیدن به سکو در این رقابت برای آن‌ها در حد معجزه است. با توجه به این که تیم ایرانی این مسابقات بر خلاف تیم‌های دیگر فرصت زیادی برای تمرین و هماهنگ شدن با خودرو و مسیر را ندارند، رسیدن به خط پایان نیز می‌تواند برای آن‌ها یک پیروزی قابل توجه باشد؛ بنابراین استراتژی تیم ایرانی در این رالی از این حیث اهمیت پیدا می‌کند که آن‌ها بتوانند مسابقه را تا پایان دنبال کنند و در جدول باقی بمانند و برای بقیه مراحل نیز تا جای ممکن امتیاز ذخیره کنند.

رالی ترکیه برای جامعه اتومبیلرانی در ایران را به نوعی پوست اندازی می‌توان تشبیه کرد که باعث انگیزه برای حضور بیشتر دیگر رانندگان در رقابت‌های خارجی خواهد شد.  

تیم ایرانی رالی ترکیه

برچسب ها: رالی ترکیه
ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۲۷ آبان
امروز سه‌شنبه ۲۷ آبان
امروز سه‌شنبه ۲۷ آبان
امروز سه‌شنبه ۲۷ آبان