تیتر امروز

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ

این هشتاد و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ادعای ترامپ: در حال گفتگوی مستقیم با ایران هستیم/ روز شنبه جلسه بزرگی با ایرانی‌ها خواهیم داشت
مسوولان جمهوری اسلامی چرا این خبر را اعلام نکردند؟ اگر واقعیت دارد، نباید به مردم ایران گفت؟

ادعای ترامپ: در حال گفتگوی مستقیم با ایران هستیم/ روز شنبه جلسه بزرگی با ایرانی‌ها خواهیم داشت

در شرایطی که مسوولان جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا خبر داده‌اند و مخالف مذاکره مستقیم هستند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پیش از گفتگوهای مستقیم با ایران خبر داد.
گزارش دیدار از تاراجی که قدمت هشت ساله دارد

"گِلَک" را دزدیدند/ وزیرمیراث فرهنگی: مسوولیت جزایر کشور با مناطق آزاد است

موضوع بردن خاک جزیره هرمز در ایام نوروز ۱۴۰۴ توسط گردشگران چند روزی است که در صدر اخبار قرار گرفته، اما خوب است بدانید که این تاراج قدمت هشت ساله دارد و کلید آن از سال ۹۷ زده شد.

چرا با ماشین تیک آف نزنیم؟

به هرز گردی چرخ‌های خودرو قبل از شروع حرکت تیک آف می‌گویند، در این مطلب به تعدادی از آسیب‌های احتمالی "تیک آف" که بر جان خودرویتان می‌گذارد اشاره خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۳۸۰۳۶
۱۴:۳۹ - ۰۷ مهر ۱۴۰۱

چرا با ماشین تیک آف نزنیم؟

 

دیدارنیوز: تیک آف صدمات بسیار زیادی را به خودرو و جیب شما وارد می‌کند که در خودرو‌های سواری عادی صدمات ناشی از این کار حتی با یک‌بار انجام این کار قابل درک است. برخی از این خسارات عبارتند از:

۱- خراب شدن کلاچ

۲- آسیب دیدن شدید گیربکس

۳-از بین رفتن لاستیک

*در تیک آف سطح لاستیک و آسفالت با سرعت بالا روی هم دیگر کشیده شده و گرمای شدیدی ایجاد می‌شود. این دمای بالا باعث سوختن و دود شدن لاستیک می‌شود.

۴- شکستن دسته موتور

۵- آسیب دیدن موتور

۶- آسیب دیدن پلوس و دیفرانسیل

نکته ۱: تیک آف باعث می‌شود نیروی زیادی به دیفرانسیل و چرخ‌دنده‌های حلزونی (هرزگرد) موجود در دیفرانسیل وارد کرده و متعاقب این نیرو گشتاور شدیدی هم ایجاد می‌شود. با افزایش گشتاور بر روی چرخ‌دنده‌ها تنش فشاری شدید و در نهایت تنش خستگی بیشتری به چرخ‌دنده وارد می‌شود، در واقع چرخ‌دنده که بر اساس عمر و استحکام خستگی ناشی از حرکت و تنش‌های متناوب تولید می‌شود، با تیک آف عمر چرخ‌دنده‌های هرز گرد درون دیفرانسیل کاهش پیدا می‌کند.

نکته ۲: در بعضی موارد خرابی آنی کلاچ و گیربکس نیز مشاهده شده است. در صورتی که دلتان مغزتان را فریب داد و برای انجام این کار راغب شدید این کار را در محیطی امن و با خودیویی قدرتمند و اسپرت انجام دهید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی