تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

موافقت اسرائیل با برقراری آتش‌بس در غزه

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، اسرائیل امروز (یکشنبه) با پیشنهاد برقراری آتش‌بس با شبه‌نظامیان فلسطینی در نوار غزه موافقت کرده است. با این حال، طرف فلسطینی هنوز موافقت خود را با برقراری آتش‌بس اعلام نکرده است.

کد خبر: ۱۳۵۰۶۹
۱۹:۲۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱

موافقت اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه

دیدارنیوز: اسرائیل روز یکشنبه با پیشنهاد برقراری آتش‌بس با شبه‌نظامیان فلسطینی در نوار غزه موافقت کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی امنیتی در دولت مصر که نخواست نامش فاش شود گزارش داد که این پیشنهاد از سوی قاهره مطرح شده بود. به گفته این منبع طرف فلسطینی هنوز موافقت خود را با برقراری آتش‌بس اعلام نکرده است.

برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش داده‌اند که مصر در انتظار پاسخ گروه جهاد اسلامی به پیشنهاد برقراری آتش‌بس است.

در دور جدید درگیری‌ها بین اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی در نوار غزه تاکنون ۳۱ فلسطینی از جمله شش کودک کشته شده‌اند. درگیری روز‌های اخیر بین اسرائیل و گروه جهاد اسلامی از زمان درگیری سال گذشته بین اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی بی‌سابقه بود.

پیش‌تر گفته شده بود که رئیس سرویس‌های امنیت داخلی اسرائیل، شین بت با اشاره به احتمال ارتکاب اشتباه‌هایی در حملات به نوار غزه که ممکن است دامنه این تنش را گسترده‌تر کند، خواستار توقف حملات به سوی مواضع فلسطینیان شده بود.

خبر موافقت تل‌آویو با پیشنهاد برقراری آتش‌بس برای متوقف کردن حملات متقابل در دو سوی نوار غزه در حالی منتشر می‌شود که بنا به برخی گزارش‌ها، فلسطینیان همچنان در تلافی حملات سه روز گذشته اسرائیل به مواضع جهاد اسلامی و دیگر مناطق سرزمین‌های فلسطینیِ تحت محاصره در این منطقه، شهرک‌های اسرائیلی جنوب اسرائیل و مناطق اطراف بیت‌المقدس را هدف حملات راکتی و موشکی خود قرار می‌دهند.

جهاد اسلامی جمعه شب گذشته، ساعاتی پس از آغاز حملات هوایی و موشکی اسرائیل به نوار غزه ضمن تایید کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد خود در این حملات اعلام کرده بود که دیگر به هیچ آتش‌بسی پایبند نخواهد بود و هیچ خط قرمزی نیز دیگر برای این گروه وجود نخواهد داشت

این در حالیست که بنا به اعلام برخی منابع خبری، جهاد اسلامی نیز در نهایت با پیشنهاد آتش‌بس موافقت کرده و انتظار می‌رود که دو طرف از شامگاه روز شنبه حملات خود را متوقف کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی