تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

موافقت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جدول محرومیت‌زدایی در قانون بودجه

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳ خردادماه) مجلس، با ۱۸۷ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن، با کلیات طرح اصلاح جدول محرومیت‌زدایی در قانون بودجه موافقت کردند.

کد خبر: ۱۳۰۲۶۲
۱۲:۲۰ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

موافقت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جدول محرومیت‌زدایی در قانون بودجه

دیدارنیوز: نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جدول محرومیت زدایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح ذیل جدول ۴-۲۴ محرومیت زدایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با ۱۸۷ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن، با کلیات این طرح موافقت کردند.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در توضیح این گزارش ادامه داد: همانطور که مستحضرید در جلسه قبل دوفوریت این طرح تصویب شد، در بودجه سال ۱۴۰۱ آمده اند برای هر استان مبلغ یکصد میلیارد تومان در جهت محرومیت زدایی در نظر گرفته اند، ولی در این قانون از هر استان یک شهرستان را تعیین کرده اند که این یکصد میلیارد تومان تماماً برای آن شهرستان تخصیص یابد و در آن شهرستان صرف محرومیت زدایی شود.

مفتح تصریح کرد: در هر استان مناطق محروم، مناطق متعددی است که از نظر جغرافیایی پراکنده هستند و گستردگی دارند. همکاران دردوفوریت آن می‌خواستند آن را اصلاح کنند، در حقیقت اینکه این ۱۰۰ میلیارد تومان به هر استان برای محرومیت زدایی تخصیص یابد، در مجلس و در کمیسیون آیین نامه در این موضوع بحثی نداشتند و مورد قبول بود، اما اینکه این مبلغ فقط به یک شهرستان تخصیص یابد و نقاط دیگر محروم آن استان از این منبع مالی محروم شود، نکته‌ای بود که مورد توجه مجلس قرار گرفت و در دوفوریت نظر همکاران این بود که این موضوع با فوریت تصویب و اصلاح شود، به نحوی که فرصت کار هم در استان‌ها از بین نرود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه تاکید کرد: وقتی که همکاران به دوفوریت رأی بالایی دادند و به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع و در آنجا بررسی و گزارش اصلاحی آن منتشر شد، این تصمیم اتخاذ شد که این ۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار استان قرار گیرد، در کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان به پروژه‌های مختلف در سطح استان برای محرومیت زدایی توزیع شود و تمام مناطق استان بتوانند از این بودجه برخوردار شوند و موضوع آن هم بنیاد مسکن و دهیاری‌ها باشد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح‌های هادی و بهسازی روستا‌ها و دهیاری‌ها برای آسفالت معابر از این بودجه استفاده کند.

نماینده دولت نیز در توضیحاتی از موازی کاری بنیاد مسکن و دهیاری‌ها انتقاد کرد و موافقت خود را با کلیات طرح مذکور اعلام کرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی