تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

وزیر ورزش: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که طبق برآورد‌های انجام شده به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های کوچک و متوسط در سطح کشور نیاز است.

کد خبر: ۱۲۶۷۴۱
۱۳:۵۲ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

وزیر ورزش: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

دیدارنیوز: وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۴ هزار و ۱۵۰ طرح ورزشی هم‌اکنون در سطح کشور درحال اجرا هستند گفت: طبق برآورد‌های انجام شده به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های کوچک و متوسط در سطح کشور نیاز داریم.

سیدحمید سجادی هزاوه در حاشیه بازدید از پیست اسکی پاکل در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های ورزشی اظهار داشت: ۴ هزار و ۱۵۰ طرح ورزشی هم‌اکنون در سطح کشور درحال اجراست و ۲۸۸ پروژه نیز توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درحال پیگیری است که طبق برآورد‌های انجام شده به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های کوچک و متوسط در سطح کشور نیاز داریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت ورزشی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی ذاتا ورزش‌خیز است و از استان‌ها مهم کشور برای پشتیبانی ورزش محسوب می‌شود و بنده دومین بار است که به این استان سفر می‌کنم.

سجادی بیان کرد: ظرفیت این استان در ورزش‌های همگانی بسیار فوق‌العاده است و اغلب شهرستان‌ها و شهر‌های آن در زمینه دوچرخه‌سواری فعال هستند و آثار قدیمی را از دوچرخه‌سواری در این استان به‌ویژه اراک مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه ورزش‌های رزمی، فوتبال و کوهنوردی علاقمندی بالایی دارد و علاوه بر این در جودو، کشتسی و کاراته هم از استعداد‌های بالایی برخوردار است.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: در سفر گذشته بنده به استان مرکزی توفیق حضور در شهرستان شازند فراهم نشد، از این رو تمرکز سفر امروز روی این شهرستان است.

سجادی افزود: سرانه ورزشی شهرستان شازند ۰.۹۵ متر مربع بوده که رقم خوبی است، اما باید دید چه میزان از این سرانه قابل بهره‌برداری و استفاده است.

وی تصریح کرد: برخی از اماکن ورزشی شازند نیازمند مرمت، احیا و بازسازی هستند برای مثال زمین چمن این شهرستان نیازمند مرمت و نگهداری است و همین موضوع سبب شده که فوتبالیست‌های شهرستان برای تمرین ناچار به سفر به اراک هستند که در کنار بحث بعد مسافت، هزینه اجاره زمین و خطرات تردد را هم برای آن‌ها به همراه دارد.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: بنابراین مرمت و احیا و نگهداری اماکن ورزشی این شهرستان از جمله زمین چمن آن و همچنین تقویت محوطه‌های ورزشی روستایی می‌تواند کمک شایانی در حوزه ورزش شهرستان باشد.

سجادی ادامه داد: بخش عمده‌ای از شهرستان شازند فاقد زمین چمن مصنوعی است و برای حل این معضل می‌توان زمین چمن طبیعی یا زمین خاکی مناسب را جایگزین کرد.

وی عنوان کرد: ظرفیت بالقوه‌ای در پیست اسکی پاکل نهفته است که باید در راستای فعال کردن آن تلاش کرد، این پیست نیازمند تجهیز و نگهداری است و بالابر آن هم کامل نیست.

وزیر ورزش و جوانان افزود: این پیست میزبان گردشگران و ورزشکارانی از دیگر استان‌ها نظیر استان خوزستان است از این رو و با توجه به بالا بودن جنبه گردشگری و ورزشی این مکان، احیای آن می‌تواند با همکاری وزارت ورزش و میراث فرهنگی انجام شود و به طور قطع در این باره با وزارت میراث فرهنگی مذاکراتی خواهیم داشت تا از ظرفیت این وزارتخانه هم در راستای احیای پیست پاکل استفاده شود.

سجادی تصریح کرد: در این سفر و بازدیدی که داشتیم ایده‌های نویی به ذهنمان رسید تا جایی که می‌توان با فدراسیون‌های ورزشی همکاری داشت، بنده فکر می‌کنم حداقل ۹ فدراسیون ورزشی می‌توانند اردو‌های رسمی و برنامه‌های ورزشی جهت آماده‌سازی گروه‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و حتی اردو‌های بین‌المللی مشترک را در شهرستان شازند برگزار کنند.

وی بیان کرد: این منطقه ظرفیت و قابلیت برگزاری اردو‌های دوچرخه سواری، دو و میدانی در رشته‌های مختلف، اسکیت و اتومبیل‌رانی را دارد و باید با یک برنامه‌ریزی دقیق از این ظرفیت بهره گرفت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی