تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.

کسپرسکی در لیست سیاه آمریکا

شرکت کسپرسکی لَب (Kaspersky Lab)، به فهرست فراهم کنندگان خدمات و ارتباطات که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌روند، اضافه شد.

کد خبر: ۱۲۵۷۷۸
۰۹:۴۵ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۱

کسپرسکی در لیست سیاه آمریکا

دیدارنیوز: شرکت کسپرسکی لَب (Kaspersky Lab)، چاینا تلکام و چاینا موبایل اینترنشنال یو اس‌ای به فهرست فراهم کنندگان خدمات و ارتباطات که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌روند، اضافه شدند.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا این نام‌ها را به فهرست رو به رشد از شرکت‌هایی اضافه کرد که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌روند. برندن کار، کمیسیونر این آژانس گفت: توسعه این لیست کمک خواهد کرد شبکه‌های ما در برابر تهدید‌های ایجاد شده از سوی نهاد‌های تحت حمایت دولت‌های چین و روسیه که به دنبال فعالیت‌های جاسوسی و فعالیت‌های دیگر بر ضد منافع آمریکا هستند، ایمن شوند.

کمیسیون ارتباطات فدرال اشاره نکرد که آیا این اقدام در نتیجه حمله روسیه به اوکراین یا هشدار‌های بایدن درباره احتمال تلافی تحریم‌ها از سوی روسیه از طریق حملات سایبری، صورت گرفته است.

شرکت‌های مذکور نسبت به اقدام کمیسیون ارتباطات فدرال معترض بوده اند. شرکت آنتی ویروس کسپرسکی اعلام کرد این یک تصمیم سیاسی و بدون مدرک بوده که در واکنش به شرایط ژئوپلیتیکی گرفته شود و ارتباطی به ارزیابی جامع درستی محصولات و خدمات کسپرسکی نداشته است.

سفارت چین در آمریکا اعلام کرد کمیسیون ارتباطات فدرال از قدرت دولتی خود سوءاستفاده کرده و به اپراتور‌های چینی به شکل بدخواهانه و بدون مبنای واقعی حمله کرده است. آمریکا فورا باید سرکوب غیرمنطقی شرکت‌های چینی را متوقف کند. چین اقدامات ضروری را برای حفاظت از حقوق مشروع و منافع شرکت‌های چینی به کار خواهد بست.

دولت آمریکا نخستین کشوری نبوده که کسپرسکی را هدف گرفته است. اوایل ماه میلادی جاری دفتر امنیت اطلاعات فدرال آلمان (BSI) با صدور هشداری اعلام کرد استفاده از نرم افزار کسپرسکی می‌تواند ریسک انجام حملات سایبری یا شنود و جاسوسی را برای نهاد‌های غربی به همراه داشته باشد. این سازمان دولتی به شکل روشن خواستار ممنوعیت این شرکت و محصولاتش نشد و تنها به شرکت‌ها پیشنهاد کرد از نرم افزار‌های غیرروسی استفاده کنند.

بر اساس گزارش تِک رادار، چاینا تلکام و چاینا موبایل اینترنشنال یو اس‌ای اکنون در لیست شرکت‌های چینی که تهدیدی برای آمریکا محسوب می‌شوند، به هواوی پیوسته‌اند. هواوی از زمان ریاست جمهوری ترامپ در حال مبارزه با دولت آمریکاست. ترامپ چند سال پیش اعلام کرده بود تجهیزات ۵ G این شرکت می‌تواند برای جاسوسی از شرکت‌های آمریکایی استفاده شود و استفاده از تجهیزات ساخت این شرکت را ممنوع کرد و از هم پیمانان آمریکا خواست اقدام مشابه را انجام دهند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی