تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

نوروز، زنانه‌ترین اتفاق خلقت است

چه سعادتمندیم که آغاز سال نو در فرهنگمان، با تولد و نوشدن زمین همراه است. بهار و نوروز در نگاه من زنانه‌ترین اتفاق خلقت است و از این‌روست که تقدس ویژه‌ای دارد چرا که زن در نگاه من نمادیست از قداست.

کد خبر: ۱۲۵۳۴۵
۱۲:۲۷ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۱

نوروز، زنانه‌ترین اتفاق خلقت است

دیدارنیوز: رویش و نوشدن درختانی که تا دیروز جز شاخه‌های خشک و تکیده چیزی نبوده‌اند، چشمان مرا به زنانه بودن این هستی باز می‌کند.

چه سعادتمندیم که آغاز سال نو در فرهنگمان، با تولد و نوشدن زمین همراه است. بهار و نوروز (زاییدن و زاییده شدن، تازه شدن و دوباره و از نو خلق شدن) در نگاه من زنانه‌ترین اتفاق خلقت است و از این‌روست که تقدس ویژه‌ای دارد چرا که زن در نگاه من نمادیست از قداست.

رویش و نو شدن درختانی که تا دیروز جز شاخه‌های خشک و تکیده چیزی نبوده اند چشمان مرا به زنانه بودن این هستی باز می‌کند، این رشد و شکوفایی همانگونه است که یک زن فرزندش را در آغوش پرمهر و عطوفت خود و با شیره جانی که در دهانش میریزد پرورش می‌دهد.

گل‌های روییده بر پهنای زمین که از دل خاک سر بیرون می‌آورند و چهره زیبای خویش را به آفتاب و زندگی نشان میدهند، مرا به یاد فرزندی می‌اندازد که در وجود عاشقانه مادر از هیچ خلق شده و آماده تولد می‌شود.

نشاط روز‌های پاک و پر از شادمانی و حیات آغازین سال نیز مرا به یاد گرمای دامان مادران و مادربزرگانی می‌اندازد که آغوش و دستان مهرآمیزشان، امن‌ترین و لذت بخش‌ترین خاطره دور تک تک ماست.

از اینروست که می‌پندارم خالق هستی نگاه ویژه‌ای به زنان داشته و شاید هستی را به تقلید از زنان و ویژگی‌های منحصر به فردشان خلق کرده است.

شکیبایی، توانمندی و قدرت، در کنار ظرافت، زیبایی و شکنندگی.

این جمع اضدادهاست که هستی و زن را در زیباترین شکل خویش نمایان می‌سازد؛ و این است روز نو و نوروز.

«نوروزتان مبارک»

آزاده امیری - نوازنده، مدرس تار و سرپرست گروه راستان

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی