تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

پیشنهاد آمریکا به ترکیه درباره سامانه اس ۴۰۰ روسی

به نقل از منابع آمریکایی، واشنگتن به ترکیه پیشنهاد داده که برای مقابله با روسیه در اوکراین، سامانه ضد هوایی اس ۴۰۰ روسی را به این کشور منتقل کند.

کد خبر: ۱۲۵۲۵۹
۱۰:۲۶ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

پیشنهاد آمریکا به ترکیه درباره سامانه اس ۴۰۰

دیدارنیوز: رسانه‌های غربی از پیشنهاد جدید آمریکا به ترکیه درباره سامانه اس ۴۰۰ خبر دادند.

آژانس خبری رویترز به نقل از منابعی در آمریکا گزارش داد که واشنگتن به ترکیه پیشنهاد داده که برای مقابله با روسیه در اوکراین، سامانه ضد هوایی اس ۴۰۰ روسی را به این کشور منتقل کند.

گفته شده که این پیشنهاد از سوی وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا که ماه گذشته به ترکیه سفر کرده به طرف ترک داده شده است.

کارشناسان ترکیه بر این باورند که این پیشنهاد از سوی آنکارا رد خواهد شد. درباره این موضوع از سوی مقامات ترکیه تاکنون واکنشی صورت نگرفته است.

وندی شرمن مدتی پیش در مصاحبه با رسانه‌های ترکیه با اشاره به موضوع اس ۴۰۰ که به مسئله‌ای بین ترکیه و آمریکا تبدیل شده، گفته بود که من به راه حل سومی فکر می‌کنم که می‌تواند به سرعت این مسئله را حل کند.

کارشناسان بر این باورند که اس ۴۰۰ تبدیل به نمادی از استقلال ترکیه در دوره اردوغان شده و رئیس جمهور ترکیه اجازه نخواهد داد که به این تصویر آسیبی وارد شود.

خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه باعث شد که روابط آنکارا- واشنگتن طی دو سال گذشته وارد شرایط سختی شود به طوریکه آمریکا، ترکیه را از پروژه تولید جنگنده اف ۳۵ خارج کرده و تحویل جنگنده‌های خریداری شده از سوی ترکیه را نیز معلق کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی