تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
وضعیت داوری هر روز ملتهب‌تر می‌شود

داور جنجالی در فن پیج پرسپولیس

آنچه بیشتر از این ارتباط فامیلی با خداداد افشاریان جنجالی شد، لایک‌های افشون پای چند پست مرتبط با باشگاه پرسپولیس در صفحات مجازی بود. همچنین مشخص شد این کمک داور یکی از فن پیج‌های پرسپولیس را هم فالو دارد.

کد خبر: ۱۲۲۶۰۲
۰۷:۵۲ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

داور جنجالی در فن پیج پرسپولیس

دیدارنیوز: آبان ماه امسال وحید صالحی داور حالا بازنشسته فوتبال ایران در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و دست به افشاگری زد. صالحی از نفوذ دلالان و قماربازان به ارکان داوری لیگ‌های فوتبال کشور گفت و تاکید کرد چیدمان‌های داوری براساس نظرات افرادی خارج از فدراسیون انجام می‌شود.

این اظهارات در وقت خودش سروصدای بزرگی به راه انداخت، اما واکنش کمیته و دپارتمان داوری و همچنین دبیر فدراسیون بی‌تفاوتی و ارایه توضیحات کلیشه‌ای همیشگی بود. در آن مقطع مهم‌ترین چیزی که هواداران فوتبال می‌خواستند این بود که بالاخره تکلیف صحت اظهارات این داور بازنشسته مشخص شود. اگر راست می‌گوید بروند دنبال خاطیان و اگر به دورغ جامعه داوری را زیر سوال می‌برد مواخذه شود.

روز جمعه چند بازی در لیگ برتر برگزار شد که در یکی از آن‌ها پرسپولیس در آزادی مقابل آلومینیوم قرار گرفت. در دقیقه ۳۹ این دیدار پاس در عمق اسماعیل شریفات از میانه زمین پشت مدافعان پرسپولیس به مهرداد بایرامی رسید و او در موقعیت تک به تک قرار گرفت، اما حمیدرضا افشون کمک داور دوم این مسابقه آفساید مهاجم اراکی‌ها را گرفت. تصاویر تلویزیونی بعد از بازی نشان داد که این آفساید به اشتباه اعلام شده است.

بعد از بازی وحید صالحی که در پیج اینستاگرامی‌اش همچنان به افشاگری در مورد وضعیت داوری مشغول است، نوشت که کمک داور بازی فامیل خداداد افشاریان عضو هیات رییسه و رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال است. در واقع افشون پسر باجناق افشاریان محسوب می‌شود. البته افشاریان یک فامیل دیگر هم بین داوران دارد و آن هم روح‌الله شریفی داماد خداداد افشاریان است.

پایگاه خبری فوتبالی در گزارش ۲۵ اردیبهشت خود به این ارتباط فامیلی اشاره کرد و نوشت: «افشاریان برای یک بازی پخش زنده دو تن از فامیل‌هایش را برای قضاوت انتخاب کرده است. تیم داوری بازی پرسپولیس و شاهین بندرعامری در جام حذفی طوری چینش شده که برای این بازی پخش زنده، داماد و پسر باجناق خداداد افشاریان، سرپرست کمیته داوران، قضاوت بازی را برعهده بگیرند.»

یعنی این ارتباط فامیلی از همان زمان مشخص شده بود. آنچه بیشتر از این ارتباط فامیلی جنجالی شد لایک‌های افشون پای چند پست مرتبط با باشگاه پرسپولیس در صفحات مجازی بود. همچنین مشخص شد این کمک داور یکی از فن پیج‌های پرسپولیس را هم فالو دارد. صالحی در این رابطه نوشت: «زیبنده داوران نیست صفحات منتسب به تیمی را دنبال کنند.»

این اتفاقات در حالی رخ داد که دو روز قبل پایگاه خبری فوتبالی در گزارشی مدعی شد یک باند مافیایی «توانسته به شکل ویژه‌ای برخی داوران و کمک داوران لیگ برتری و لیگ یکی و حتی لیگ دویی را با خود برای اعمال تغییر در نتایج و اثرگذاری روی نتیجه بازی سوت‌ها و به ویژه پرچم‌ها همراه کند.»

از گوشه و کنار فدراسیون و کمیته و دپارتمان داوری نیز اخبار نگران‌کننده‌ای به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد وضعیت داوری فوتبال بسیار بحرانی است و نیاز به یک واکاوی بزرگ دارد. در حال حاضر هیچ اتهامی به شخصی وارد نیست، اما این حرف و حدیث‌ها نمی‌تواند تا مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند. رییس کمیته داوران که در قالب عضو هیات رییسه به همراه همکارانش چند روز پیش برای «مقابله با فساد» و «انحراف» رییس فدراسیون فوتبال را عزل کرد، خوب است فکری به حال این وضعیت هم بکند.

گزارش از بهرام سرگوسرایی

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی