تیتر امروز

صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد
در نهمین برنامه دیدار اندیشه و دومین‌ گفت‌وگو با محمدرضا یوسفی اقتصاددان و استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد

در نهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قرآن‌پژوه به ادامه بحث در خصوص امکان یا امتناع اقتصاد اسلامی پرداخته شد.
کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کامران طالبی کارشناس اقتصادی

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...

کامران طالبی تحلیلگر اقتصادی و محقق حقوق کارگران، در گفت‌وگو با دیدارنیوز از زوایای جدید و انتقادی به موضوع حقوق کارگران و مکانیسم و پروسه سالیانه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار...
آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....

نکات خواندنی از تقابل جذاب پرسپولیس و «گربه سیاه»!

شاگردان یحیی گل محمدی برای تعقیب سایه به سایه با استقلال در صدر جدول، چاره‌ای جز شکست آلومینیوم اراک ندارند؛ تیمی که در بازی رفت تنها شکست سرخپوشان را رقم زد و حالا تبدیل به گربه سیاه تیم یحیی شده است.

کد خبر: ۱۲۲۳۱۰
۰۸:۵۰ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

نکات خواندنی از تقابل جذاب پرسپولیس - آلومینیوم

دیدارنیوز: پرسپولیس در آخرین بازی هفته هجدهم میزبان آلومینیوم اراک است.

پرسپولیس در هفته هجدهم به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود که در ۲ دوره اخیر به گربه سیاه این تیم معروف شده است. این مسابقه روز جمعه ۲۹ بهمن از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. به بهانه این تقابل، نکات مهم این بازی مرور شده است.

۱- پرسپولیس با ۳۸ امتیاز در رتبه دوم جدول است. این تیم با پیروزی در این مسابقه شانس صدرنشینی خواهد داشت، ولی هر نتیجه‌ای که در این مسابقه اتفاق بیافتد جایگاه این تیم در رده دوم تهدید نخواهد شد.

۲- آلومینیوم اراک با ۲۵ امتیاز پنجم است و در این هفته نمی‌تواند رتبه خود را بهتر کند، ولی دغدغه اصلی این تیم در این هفته حفظ موقعیت فعلی در جدول است که حتی نتیجه تساوی هم می‌تواند به قیمت سقوط به نیمه دوم جدول و قرار گرفتن در رده نهم تمام شود.

۳- پرسپولیس در ۶ هفته گذشته به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است و با ۳ برد متوالی پا به این دیدار می‌گذارد. آلومینیوم در ۶ بازی اخیر ۴ تساوی و ۲ شکست نصیبش شده است. این تیم با ۱۰ تساوی رکورددار لیگ است و ۸ بازی است که به پیروزی نرسیده است. این تیم پس از آنکه تا هفته نهم، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده بود، پس از آن درخشش قبلی را نداشته است.

۴- بر اساس آمار «متریکا» پرسپولیس در مالکیت توپ، نرخ تبدیل شوت به گل، پاس، دقت پاس و دریبل موفق، جزو ۳ تیم برتر لیگ است. این تیم در زمینه تکل موفق، یکی از بدترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شود. آلومینیوم هم در تکل موفق، شوت، شوت در چارچوب و مالکیت توپ یکی از ۳ تیم نخست لیگ است.

۵- پرسپولیس در ۲ دروه اخیر در هر فصل تنها یک شکست داشته این تیم در مجموع ۴۹ بازی در لیگ فقط ۲ بار مغلوب شده که هر ۲ باخت برابر آلومینیوم اراک و رسول خطیبی بوده است. رسول خطیبی با ۳ پیروزی مقابل پرسپولیس، هیچ تیمی را در لیگ برتر بیشتر از این شکست نداده است.

۶- پرسپولیس بهترین تیم دیدار‌های خانگی است. این تیم در ۲۵ بازی گذشته خانگی باختی نداشته است و در صورتیکه این روند در این هفته ادامه یابد به رکورد تاریخ لیگ برتر نزدیک می‌شود. آلومینیوم در ۱۱ بازی قبلی خارج از خانه خود فقط یک پیروزی داشته است.

۷- در ۳ مصاف قبلی دو تیم ۶ گل توسط ۶ بازیکن متفاوت به ثمر رسید که از این بین ۴ بازیکن در این مسابقه حضور خواهند داشت. کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، علیرضا نقی‌زاده و حامد پاکدل این بازیکنان هستند.

۸- امید عالیشاه با نمره ۷.۲۱ بهترین بازیکن پرسپولیس و سومین بازیکن برتر لیگ است. حسین پورحمیدی با نمره ۷.۰۵ این عنوان را در آلومینیوم در اختیار دارد. این بازیکن با ۹ کلین‌شیت رکورددار این فصل است. مهدی عبدی با ۵ گل زده بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل است. اسماعیل شریفات که آمار خوبی در گلزنی برابر پرسپولیس دارد در این دوره ۳ گل زده و بیشترین گل زده را بین شاگردان رسول خطیبی در اختیار دارد.

۹- پرسپولیس در هفته‌های اخیر از فهرست بلند و بالای مصدومان خود رنج برده است. خبر خوب برای سرخپوشان، حضور ستاره این تیم، مهدی ترابی پس از طی کردن دوره بیماری کرونا است. پرسپولیس در این مسابقه همچنان سیامک نعمتی، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد. اتفاق ویژه برای پرسپولیس در این دیدار بازگشت رامین رضاییان به این تیم پس از ۵ سال جدایی است.

۱۰- حامد پاکدل تنها بازیکن مشترک ترکیب دو تیم است. این بازیکن که هفته گشته موفق به گلزنی برای پرسپولیس شد، بهترین گلزن آلومینیوم در تاریخ لیگ برتر است و بهترین آماردوران بازیگری خود را زیر نظر رسول خطیبی ثبت کرده است. حال این بازیکن به مصاف تیم و مربی پیشین خود خواهد رفت. حامد لک و سعید آقایی دیگر شاگردان سابق خطیبی در ترکیب پرسپولیس هستند. مهرداد بایرامی و وحید محمدزاده هم شاگردان یحیی گل‌محمدی در ترکیب آلومینیوم هستند.

۱۱- پیام حیدری داور این مسابقه خواهد بود. این داور ۶ بازی در این فصل قضاوت کرده که یک بازی برای پرسپولیس بوده که مقابل تراکتور به برتری ۲ بر صفر دست یافته است. حیدری که سابقه ۹۰ بازی داوری در لیگ برتر را دارد برای نخستین بار برای آلومینیوم اراک سوت خواهد زد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی