تیتر امروز

صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد
در نهمین برنامه دیدار اندیشه و دومین‌ گفت‌وگو با محمدرضا یوسفی اقتصاددان و استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد

در نهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قرآن‌پژوه به ادامه بحث در خصوص امکان یا امتناع اقتصاد اسلامی پرداخته شد.
کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کامران طالبی کارشناس اقتصادی

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...

کامران طالبی تحلیلگر اقتصادی و محقق حقوق کارگران، در گفت‌وگو با دیدارنیوز از زوایای جدید و انتقادی به موضوع حقوق کارگران و مکانیسم و پروسه سالیانه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار...
آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....

نمایش موفق پرسپولیس با سیستم سه دفاعه

شکست دوم فصل پرسپولیس در سوپر جام، ایده استفاده از این سیستم را برای گل‌محمدی زنده کرد. ترکیب موفق تاجیکستانی‌های پرسپولیس و ورود رضاییان، شاید سیستم سه دفاعه را تبدیل به سبک بازی ثابت پرسپولیس در نیم فصل دوم کند.

کد خبر: ۱۲۱۹۰۴
۰۸:۰۴ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

نمایش موفق پرسپولیس با سیستم سه دفاعه

دیدارنیوز: پرسپولیس بعد از مدت‌ها، به سیستم سه دفاعه برگشت و این بار، با سیستم جدیدش نتیجه خوبی هم گرفت.

دومین شکست فصل برای پرسپولیس در سوپرجام، باعث شد یحیی گل‌محمدی دوباره تصمیم به استفاده از سیستم سه دفاعه بگیرد. نیم فصل اول، پرسپولیس مقابل آلومینیوم شکست خورد و در هفته‌های بعدی، آن‌ها با سیستم متفاوتی به زمین رفتند. استفاده از سه مدافع در ترکیب اصلی، که ایده موفقی نبود و خیلی زود، گل‌محمدی مجبور شد آن را کنار بگذارد.

مشکل اصلی پرسپولیس برای استفاده از این سیستم، نداشتن مهره‌های مناسب بود. شکست دوم فصل پرسپولیس در سوپر جام، ایده استفاده از این سیستم را برای گل‌محمدی زنده کرد. با این تفاوت که به نظر می‌رسد آن‌ها، این بار مهره‌های اجرای چنین سیستمی را هم در اختیار دارند.

استقبال از رامین
پرسپولیس با رامین رضاییان، قرارداد بسته و او شاید از بازی آینده با آلومینیوم، بتواند سرخپوشان را همراهی کند. رضاییان در تیم‌های باشگاهی، معمولا در پست مدافع راست یا وینگر راست به میدان می‌رود و خصوصیات تهاجمی بالایی دارد. او در یک فصل لیگ قطر، توانست برای الشحانیه ۱۲ گل بزند. در روز‌هایی پرسپولیس با مشکل موقعیت‌سازی روبروست، نزدیک‌تر کردن رضاییان به دروازه حریف می‌تواند راه حل خوبی برای بالا بردن توان تهاجمی‌شان باشد. با سیستم سه دفاعه، رضاییان می‌تواند به عنوان هافبک راست بازی کند و بیشتر، فرصت موقعیت‌سازی و گلزنی پیدا خواهد کرد. همان چیزی که پرسپولیسی‌ها، بخاطر آن اصرار به خرید او داشتند.

غافلگیری با صفروف
نکته غافلگیر کننده بازی دیروز پرسپولیس اما، نمایش خوب منوچهر صفروف هافبک راست این تیم بود. صفروف که نیم فصل اول را بخاطر مشکلات ثبت قراردادش با پرسپولیس از دست داد، مقابل نساجی فرصت بازی پیدا کرد و عملکرد موفقی هم داشت. بر اساس آمار متریکا، صفروف پس از وحید امیری، توانست بیشترین پاس کلیدی را بین هم‌تیمی‌هایش بدهد و با ۳ عملکرد دفاعی، نقش موثری در دفاع بازی کرد. موضوعی که خیال گل‌محمدی را برای اجرای این سیستم راحت‌تر می‌کند. او علاوه بر رضاییان، یک گزینه آماده برای جانشینی او در اختیار دارد. در سمت چپ هم با بودن سعید آقایی و علی شجاعی، آن‌ها مشکلی نخواهند داشت. آقایی هم مثل رضاییان، میل به هجوم بالایی دارد و شجاعی، در دقایق کمی که برای پرسپولیس بازی کرده توانسته دو گل بزند و یک گل بسازد.

خارجی‌های موثر
علاوه بر صفروف، دیگر بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس یعنی وحدت هنانوف هم توانست نقش موثری در اجرای سیستم مورد نظر گل‌محمدی داشته باشد. جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیسی‌ها روی نیمکت نشست و فرشاد فرجی، علی نعمتی و وحدت هنانوف در خط دفاع سه نفره قرار گرفتند. فرجی و نعمتی، پیش از این هم سابقه بازی در این سیستم را داشته‌اند، اما هنانوف، برای اولین بار بار در لیگ برتر در ترکیب اصلی سرخپوشان به میدان رفت. هنانوف نسبت به نعمتی و فرجی هم، عملکرد بهتری داشت. او با نمره ۶.۹۱ از متریکا، توانست بهترین کارنامه را بین بازیکنان دفاعی پرسپولیس ثبت کند و هماهنگی بالایی هم با صفروف، هموطنش در سمت راست سرخپوشان به نمایش گذاشت. ترکیب موفق تاجیکستانی‌های پرسپولیس و ورود رضاییان، شاید سیستم سه دفاعه را تبدیل به سبک بازی ثابت پرسپولیس در نیم فصل دوم کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی