تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

جریمه دو شرکت بزرگ آمریکایی توسط فرانسه

دو شرکت بزرگ فیسبوک و گوگل با جریمه 236 میلیون دلاری توسط فرانسه مواجه شدند. گوگل و فیسبوک بیانیه‌هایی جداگانه در واکنش به اقدام فرانسه منتشر کرده‌اند، اما هیچ‌یک به جزئیاتی که قصد دارند از دستور کمیسیون مذکور پیروی کنند یا خیر اشاره‌ای نکرده‌اند.

کد خبر: ۱۱۸۰۹۴
۰۸:۳۶ - ۱۷ دی ۱۴۰۰

گوگل فیسبوک

دیدارنیوز: فرانسه دو شرکت فیسبوک و گوگل را به دلیل نقض قوانین آن کشور مجموعاْ بیش از ۲۳۶ میلیون دلار جریمه کرده است.

فرانسه پنجشنبه شرکت‌های گوگل و فیسبوک را جریمه کرد و به آن‌ها دستور داد رد کردن «کوکی‌ها» را برای کاربران به همان اندازه پذیرفتن آن‌ها آسان کند. 

«کمیسیون ملی انفورماتیک (داده‌ورزی) و آزادی» که اصلی‌ترین نهاد در فرانسه با مأموریت محافظت از محرمانه ماندن اطلاعات کاربران است شرکت گوگل را بیش از ۱۶۹ میلیون دلار و فیسبوک را بیش از ۶۷ میلیون دلار به دلیل نقض «قانون حفاظت از داده‌های فرانسه» جریمه کرد. 

این کمیسیون می‌گویند دو شرکت مذکور دکمه‌ای را به کاربران پیشنهاد می‌دهند که به آن‌ها اجازه می‌دهد فوراً کوکی‌ها را بپذیرند در حالی که برای رد آن‌ها گزینه معادلی در نظر نگرفته‌اند.

«کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی» در بیانیه‌ای تصریح کرد: «برای اینکه کاربران همه کوکی‌ها را رد کنند بایستی چندین بار کلیک کنند، در حالی که با تنها یک کلیک می‌توانند همه آن‌ها را بپذیرند.»

این کمیسیون علاوه بر جریمه دو شرکت مذکور از آن‌ها خواسته‌ها روشی را در اختیار کاربران فرانسوی قرار دهد که بتوانند به همان سادگی که کوکی‌ها را می‌پذیرند آن‌ها را رد کنند.

چنانچه فیسبوک و گوگل توجهی به درخواست کمیسیون ملی انفورماتیک نکنند به ازای هر روز حدود ۱۱۳ هزار دلار جریمه خواهند شد.

گوگل و فیسبوک بیانیه‌هایی جداگانه در واکنش به اقدام فرانسه منتشر کرده‌اند، اما هیچ‌یک به جزئیاتی که قصد دارند از دستور کمیسیون مذکور پیروی کنند یا خیر اشاره‌ای نکرده‌اند.

یک نماینده گوگل گفت: «مردم به ما از لحاظ حفظ حریم خصوصی و ایمن نگاه داشتن آن اعتماد می‌کنند. ما مسئولیت خودمان برای حراست از این اعتماد را درک کرده و خودمان را به ایجاد تغییرات بیشتر و همکاری فعال با کمیسیون انفورماتیک فرانسه متعهد می‌دانیم.»

یک نماینده شرکت فیسبوک نیز گفت که این شرکت در حال بررسی تصمیم نهاد فرانسوی است و با مسئولان مربوط همکاری خواهد کرد.

منبع: فارس
برچسب ها: فرانسه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی