سازمان لیگ در آستانه دربی تبلیغات محیطی در استادیوم آزادی را به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار کرد.
دیدارنیوز - البته دردربی استقلال میزبان و مجری تبلیغات محیطی این باشگاه بود، اما پرسپولیس از بازی بعدی در استادیوم آزادی میتواند مجری تبلیغات در این استادیوم باشد. تبلیغات محیطی در استادیوم آزادی به شرط ارایه تضامین مالی و هم چنین واریز سهم سازمان لیگ به این دو باشگاه و البته با تایید وزیر ورزش و هم چنین رییس فدراسیون فوتبال واگذار شد.
سوال مهم این جاست آیا دیگر تیمهای حاضر در لیگ برتر هم میتوانند تبلیغات محیطی در بازیهای خانگی را برعهده بگیرند؟ این به شرطی خواهد بود که دیگر تیمهای لیگ برتر کسب درآمد در بازیهای مورد نظر را تامین و سهم سازمان لیگ را واریز کنند. هم اکنون سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی ۳۰ درصد است و این سازمان در ابتدای فصل قراردادی را به صورت پیمانکاری منعقد کرده است. اگر میزان کسب در آمد دیگر تیمهای حاضر در لیگ برتر از قراردادی که سازمان لیگ با پیمانکار منعقد کرده کمتر باشد دیگر تیمهای حاضر در لیگ برتر بالاجبار باید روی قرارداد سازمان لیگ پیش بروند و درآمد حاصله از تبلیغات محیطی را از سازمان لیگ به دست بیاورند.
علاوه بر تیمهای استقلال و پرسپولیس تیم تراکتور هم خواهان دریافت مجوز تبلیغات محیطی از سوی سازمان لیگ شده است و به نظر میرسد در روزهای آینده این باشگاه هم مجری تبلیغات محیطی در بازیهای خانگی دراستادیوم یادگار امام خواهد شد. البته همان طور که اشاره شد این باشگاه میبایست به سازمان لیگ تضامین مالی ارایه داده و سهم سازمان لیگ از اجرای آن را پیش از هر مسابقه به حساب سازمان لیگ واریز کند.