تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

تجمع گروهی از سپرده‌گذاران مقابل موسسه اعتباری ملل

News Image Lead

گروهی از سپرده‌گذاران موسسه مالی اعتباری آرمان وحدت امروز در مقابل موسسه اعتباری ملل تجمع کردند و خواستار دریافت سپرده‌های خود شدند.

کد خبر: ۱۱۱۱
۱۵:۵۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - خبر اختصاصی: حدود 50 تن از سپرده‌گذاران موسسه مالی اعتباری آرمان وحدت امروز دوشنبه 17 اردیبهشت در مقابل موسسه اعتباری ملل در خیابان شیراز جنوبی تجمع کردند و خواستار تعیین تکلیف وضعیت سپرده خود شدند. در این تجمع شرکت کنندگان با شعارهایی چون «ما آمدیم بمیریم یا پولمون پس بگیریم» و «... بر سیف» از مسئولان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

در 19 اسفندماه سال قبل هم سپرده‌گذاران این موسسه با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار مداخله نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌های خود شده بودند.  

موسسه مالی اعتباری آرمان وحدت یکی از چندین موسسه‌ای است که سپرده‌های مردم را با پرداخت سود بالا به سمت خود جلب کرده بودند اما در نهایت نتوانستند مطابق قراردادهای منعقده به پرداخت سود ادامه دهند و حتی اصل سرمایه مردم را هم نتوانستند به آنان عودت دهند.

به گزارش خبرنگار دیدارنیوز، طبق قراردادی هایی که بین سپرده گذاران و موسسه آرمان بسته شده، سود این سپرده ها 23 درصد است ولی اکنون موسسه ملل – که مسئولیت موسسه آرمان وحدت را بر عهده دارد - به آنها اعلام کرده طبق دستور بانک مرکزی، سود دریافتی سپرده‌ها از زمان افتتاح حساب تا 11 مرداد سال 96 جمع شده و با نرخ 15 درصد محاسبه می‌شود. طبعا پرداخت سود 15 درصد به سپرده‌گذاران تعاونی وحدت (آرمان سابق) باعث کاهش رقم موجودی حساب ثبت شده در دفترچه‌های بانکی صاحبان حساب شده و همین موضوع اعتراض سپرده‌گذاران را در پی داشته است.

تجمع گروهی از سپرده‌گذاران مقابل موسسه اعتباری ملل

گفتنی است موسسه مالی و اعتباری آرمان در سال 92 از ادغام مؤسسات مالی و اعتباری فرشتگان، فردوسی و افضل توس تشکیل شد ولی در نهایت در ابتدای سال 96 به دنبال لغو یک طرفه قرارداد ادغام این 2 موسسه (آرمان و توسعه) از سوی موسسه توسعه، فعالیت این تعاونی اعتباری از سوی بانک مرکزی غیرمجاز اعلام و حساب سپرده‌گذاران آن مسدود شد.

در خرداد سال 96 نیز شورای پول و اعتبار دستور انحلال رسمی موسسه آرمان را به دلیل فعالیت غیرمجاز صادر کرد.

در ادامه بر اساس تصمیم بانک مرکزی و تفاهم‌نامه منعقده، مسئولیت مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های وحدت (آرمان) به موسسه اعتباری ملل محول شد و این موسسه هم از پرداخت سپرده‌های بالاتر از یک میلیارد ریال با سود 15 درصد خبر داد و همین موضوع موجب اعتراض سپرده‌گذاران شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی