تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

انتقاد‌ها به عضو مجمع تشخیص درباره واردات خودرو/ شبستری عقب‌نشینی کرد!

درحالی‌که آیت‌الله محسن مجتهدشبستری استفاده مردم از ماشین‌های خارجی را دون شأن جمهوری اسلامی دانسته، عکس‌هایی از او سوار بر خودروی مگان منتشر شده است.

کد خبر: ۱۰۹۳۸۱
۱۰:۳۲ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

انتقاد‌ها به عضو مجمع تشخیص درباره واردات خودرو/ شبستری عقب‌نشینی کرد!

دیدارنیوز ـ اظهارنظر «آیت‌الله محسن مجتهدشبستری»، درباره مصوبه مجلس مبنی‌بر «صدور مجوز برای واردات خودرو‌های خارجی» جنجال‌برانگیر شده است. درحالی‌که او استفاده مردم از ماشین‌های خارجی را دون شأن جمهوری اسلامی دانسته، عکس‌هایی از او سوار بر خودروی مگان منتشر شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهارنظر اخیر خود گفته است: باید تولیدات داخلی را افزایش داد و از واردات خودرو‌های خارجی جلوگیری کرد. ایران کشوری است که نباید از ماشین‌های خارجی استفاده کند. برای جمهوری اسلامی زننده است افرادی سوار ماشین‌های خارجی شوند و از ماشین‌های تولید داخلی استفاده نکنند، این دون شأن جمهوری اسلامی است.

او ادامه داد: به قدر کافی ماشین داخلی داریم و باید به تولیدات داخلی اهمیت داد. با واردکردن ماشین‌های خارجی موافق نیستم. باید تولیدات داخلی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد و حتی‌الامکان از استفاده ماشین‌های خارجی ممانعت شود.

مجتهد شبستری بیان کرد: وزارت صمت باید در صنعت خودروسازی کنترل داشته باشد تا بهانه از دست خودروسازان گرفته شود. باید تولید داخلی انبوه شوند و کیفیت خودرو‌ها مرغوب، بی‌نقص و قیمت‌ها متناسب شود. مردم حتی‌الامکان از خودرو‌های داخلی استفاده کنند. حتی در کشور چین اکثر مردم سوار دوچرخه می‌شوند و این فرهنگ باید در کشور ایران هم رایج شود.

البته بعد از واکنش‌های منفی بسیار به توصیه او برای دوچرخه‌سواری مردم به‌جای خرید ماشین خارجی از موضع خود کوتاه آمده و در توضیح سخنان خود گفته است: موضع ما نسبت به واردات خودرو از این حیث که باید به‌طورجدی از تولید خودرو داخلی به شرط ارتقای کیفیت لازم حمایت و از واردکردن خودرو‌های خارجی که نوعا موجب تجمل‌گرایی در جامعه هستند جلوگیری شود، بوده است. اما چنانچه دولت محترم و مجلس شورای اسلامی با توجه به مصالح کشور، رفع انحصار و حمایت از مصرف‌کنندگان به این نتیجه برسند که باید خودرو از خارج وارد شود، این‌جانب با این نظر دولت و مجلس موافق هستم.

منبع: شرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
واعظان كاين. جلوه در محراب و منبر ميكنند چون بهرخلوت ميروند ان كار ديگر ميكنند
قبادبیگلری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
سلام هروسیله ای با قیمت خوب وبا کیفیت بخصوص خوردروبه دست مصرف کننده برسد خیلی هم خوبه اما متاسفانه با گذشت چندین سال متاسفانه خودروهای داخلی البته مونتاژ با شرکت های چینی اصلا کیفیت لازم را ندارند و با بهای گزافی هم بفروش میرسد وارادات خودرو هم باعث رقابت میگردد.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی