تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

واردات ۲۵۰ هزار تویوتا پریوس هیبریدی به ایران، انقلاب در کاهش آلودگی هوا

با واردات ۲۷۰ هزار دستگاه تاکسی هیبریدی ضمن انقلاب در حمل و نقل شهری، محیط زیست ایران هم نفس می‌کشد.

کد خبر: ۱۰۱۳۳۰
۰۹:۳۲ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

واردات ۲۵۰ هزار تویوتا پریوس هیبریدی

دیدارنیوز ـ با اختصاص دادن حدود ۷ میلیارد دلار منابع مسدود شده ایران در ژاپن و بدون توجه به ۸ میلیارد دلار منابع مسدود شده در کره جنوبی می‌توان صنعت حمل و نقل شهری کلان شهر‌های ایران را زیر و رو کرد.

باتوجه به اینکه بهترین سدان متوسط هیبریدی جهان یعنی تویوتا پریوس به طور متوسط حدود ۲۷ هزار دلار قیمت دارد، با اختصاص دادن ۷ میلیارد دلار منابع آزاد شده در ژاپن می‌توان بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه از این پرفروشترین خودروی هیبریدی جهان را وارد، و ناوگان تاکسیرانی تهران و چندین شهر دیگر را به آخرین استاندارد جهانی مجهز کرد.

تهران با ۷۷ هزار دستگاه تاکسی عمدتا فرسوده، دارای بزرگترین ناوگان تاکسیرانی جهان است و با این طرح جسورانه می‌توان تمام تاکسی‌های تهران را هیبریدی کرده و به یک الگو در سطح کشور‌های جهان تبدیل شد. ضمن اینکه کاهش چشمگیری در آلودگی هوای تهران هم ایجاد می‌کند.

کل ناوگان تاکسیرانی کشور حدود ۳۲۰ هزار دستگاه است که با اجرای این طرح می‌توان بیش از ۸۰ درصد ناوگان تاکسیرانی کشور را به بهترین خودروی هیبریدی جهان مجهز کرد که به معنای واقعی کلمه یک انقلاب مدیریت است.

عزای دولت برای ناتوانی در استفاده از منابع مسدود شده ایران در کره و ژاپن که ازاد شده اند این است که این دو کشور فاقد کالا‌های اساسی هستند و نمی‌توان از آن‌ها خوراک دام وارد کرد تا با قیمت ارز ترجیحی معادل ۴۲۰۰ تومان بین حلقه‌های رانتی تقسیم شود و در نهایت کالا‌های مربوط با دلار ۳۵ هزار تومانی به دست مردم برسد.

نیاز‌های کشور فقط خوراک دام نیست که البته به اندازه کافی در بنادر وجود دارد و دولت اجازه ترخیص آن‌ها را نمی‌دهد! بلکه نیاز‌های صنعتی هم هست. با تخصیص منابع ژاپن به واردات تاکسی هیبریدی، می‌توان در تخصیص منابع هنگفت ریالی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی با سمند و پژو ۴۰۵ که خودرو‌هایی منسوخ بوده و مدل نو آن‌ها به معنای نوسازی نیست، صرفه جویی کرد. نوسازی با مدل‌های منسوخ تولید داخل به معنای مدل صفر کیلومتر خودروی متعلق به دهه هشتاد از بنجل ساز فرانسوی یعنی پژو است، و خاصیت نوسازی ایجاد نمی‌کند.

امیدواریم مونتاژکاران داخلی از فردا مدعی نشوند که خودمان می‌توانیم بهتر از تویوتا پریوس بسازیم و باید از تولید داخل حمایت کرد. صرف ۴۳ سال زمان برای دیدن نتیجه یک سیاست ۴ برابر بیش از حد معقول است.

منبع: تحریریه
برچسب ها: خودرو خارجی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی