تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی در شهر مشهد و جزیره زیبای قشم

شهر مشهد و جزیره زیبای قشم دو مقصد مهم گردشگری برای ایرانیان است. در مطلب زیر به معرفی پارک کوهسنگی مشهد و تنگه چاهکوه و غار خربس در جزیره قشم پرداخته‌ایم.

کد خبر: ۱۰۱۱۱۵
۱۶:۲۲ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز: شهر تاریخی مشهد که اغلب مسافران آن را به عنوان یک شهر زیارتی می‌شناسند، دارای جاذبه‌های دیدنی متنوع بوده و طبیعتی زیبا و خیره کننده دارد. شهر مشهد پایتخت معنوی ایران نام گرفته و بیشترین آمار گردشگر را به خود اختصاص داده است و سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر از سراسر ایران و برخی کشور‌های همجوار است.

در سراسر این شهر با هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوع، مراکز خرید مدرن و همچنین اماکن تاریخی متعددی برخورد خواهید نمود؛ و اگر کمی پا را از شهر بیرون بگذارید با طبیعتی سرسبز و زیبا روبرو خواهید شد که گاه از نظر مسافران دور می‌ماند.
در ادامه مطلب سفر باتو، قصد داریم برخی از جاذبه‌های دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم و شما را با طبیعت زیبای آن آشنا نماییم. پس با ما همراه شوید:

پارک کوهسنگی مشهد

طبیعت زیبای پارک کوه سنگی

هم اکنون که یکی از ماه‌های خوب سال را در پیش رو داریم، بهتر است به دامان طبیعت برویم و روح و جان خود را سیقل دهیم. پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت به یکی از بهترین و قدیمی‌ترین پارک‌های این شهر بروید، که در دامنه کوه بینالود قرار دارد و با هوای خنک شما و چشم اندازی زیبا، هر بیننده‌ای را شگفت زده می‌کند.

باید افزود پارک کوه سنگی در تور مشهد، که برخی آن را کوسنگی تلفظ می‌کنند، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر مشهد است. این طبیعت زیبا در دامنه رشته کوه‌های بینالود قرار دارد و به همین خاطر مکان مناسبی برای تفریح و خوشگذرانی در فصول گرم سال است. مابین پارک کوه سنگی تا شهر مشهد خیابانی سر سبز کشیده شد که معروف‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان این شهر می‌باشد. گفته می‌شود شاه عباس صفوی در همین منطقه تاج گذاری نموده و از آن زمان به بعد این پارک به یکی از تفرجگاه‌های اصلی این شهر تبدیل شده است.

جاذبه‌های دیدنی در جزیره شگفت انگیز قشم

تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه

جزیره زیبا و شگفت انگیز قشم، پدیده‌های زمین شناسی حیرت انگیزی را در خود جای داده است، و هر یک از آن‌ها به تنهایی برای شهرت یک جزیره کافی است، اما در این جزیره یا مجموعه‌ای خارق العاده از این پدیده‌ها روبرو هستیم. تا جائیکه بسیاری از آن‌ها مورد توجه جهانیان قرار گرفته و در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

یکی از دیدنی‌ترین این پدیده‌ها تنگه چاهکوه نام دارد و پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این منطقه خارق العاده را در الویت برنامه‌های خود قرار دهید. این تنگه یا دره در فاصله هفتاد کیلومتری از شهر قشم و در نزدیکی روستایی به نام چاهوی شرقی قرار دارد و سالانه هزاران مسافر و گردشگر این فاصله را طی نموده و محو این همه غظمت و زیبایی می‌شوند. در این منطقه صخره‌های بزرگی را می‌بینید که دارای اشکالی غیر قابل تصور اند و گردشگران از لابه لای آن عبور کرده و حس بودن در سیاره‌ای دیگر را خواهند داشت. دلیل اصلی نامگذاری این دره، وجود چاه‌هایی است که قرن‌ها قدمت دارد و توسط بومیان و برای تامین آب مورد نیاز اهالی جزیره حفر شده است.

باید افزود دره چاهکوه حدود یکصد متر عمق دارد و در طی میلیون‌ها سال و توسط فرسایش سنگ‌های رسوبی پدید آمده است. حین عبور از میان دره و از کنار صخره‌های بلند می‌گذرید، مسیر بقدری باریک خواهد شد که به سختی می‌توان از آن گذر کرد، تا جائیکه دیگر قادر با تماشای آسمان بالای سر خود نیز نخواهید بود. با حرکت به سمت جنوب دره مسیر باریک‌تر خواهد شد و حس ماجراجویانه شما با ترس و وحشت همراه می‌شود. از این رو بهتر است قبل از حرکت به سمت این دره، با یک راهنمای راه بلد همراه شوید و لباس و کفش راحت به تن کرده و آب کافی نیز همراه داشته باشید.

غار خربس قشم

غار خربس قشم

در ادامه مطلب تور قشم، شما را با یکی از شگفت انگیزترین غار‌های جهان آشنا می‌کنیم که غار خربس نام دارد. این غار از دیگر جاذبه‌های منحصر بفرد جزیره قشم است و در فاصله پانزده کیلومتری از شهر قشم و در میان ارتفاعات خربس واقع شده است. باید اضافه کنیم این غار نیز از جمله پدیده‌های نادر زمین شناسی در جهان است و باستان شناسان بر این باورند که این منطقه محل سکونت اقوام مختلف از جمله ماد‌ها بوده است. بر روی دیوار‌های غار آثاری از حضور انسان‌های نخستین را خواهید دید. برخی از محققان نیز بر این باورند که غار خربس نیایشگاه پیروان آیین مهرپرستی و زرتشتی بوده و آن‌ها استخوان مردگان خود را در این غار نگهداری می‌نمودند.

برچسب ها: بازرگانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی