تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
برگ برنده دربی ۹۶

انگیزه استقلال یا سیری‌ناپذیری پرسپولیس؟

پنجشنبه ۲۴ تیر ماه، فوتبال ایران شاهد ۹۶مین دربی پایتخت خواهد بود که برای پنجمین بار در قالب جام حذفی برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۰۰۶۰۶
۱۰:۵۵ - ۲۴ تير ۱۴۰۰

دربی 96

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: در چهار دیدار گذشته دو تیم که در چارچوب جام حذفی برگزار شده هر کدام از تیم‌ها موفق شدند دو مرتبه رقیبشان را شکست دهند که آخرین پیروزی دربی‌های حذفی مربوط می‌شود به برد سال گذشته استقلال در ضربات پنالتی و حالا برای دومین سال پیاپی دو تیم باید یک دربی حذفی را برگزار کنند تا تکلیف تیم صعودکننده به نیمه نهایی این مسابقات مشخص شود.

پرسپولیس این روزها شرایط خوبی دارد، سرخپوشان با اضافه شدن ترابی و مغانلو و بازگشت آل‌کثیر در فاز تهاجمی تیم بهتری نسبت به نیم فصل اول شدند و در لیگ بدنبال کسب پنجمین قهرمانی متوالی هستند، هر چند دو مهاجم اصلی یعنی عیسی و شهریار ممکن است به این بازی نرسند.

شاگردان یحیی در هفت بازی گذشته پنج برد و دو تساوی کسب کردند و از هر نظر آماده مصاف با رقیب سنتی هستند. البته پرسپولیس یک پاشنه آشیل در خط دفاعی دارد و آن هم آسیب‌پذیری روی ضربات ایستگاهی و ارسال‌هاست، اما در مقابل نقطه قوت آن‌ها شخصیت بالای تیمی و روحیه برتری‌طلبی اشباع‌نشدنی است. کمتر تیمی در دنیا وجود دارد که بعد از قهرمانی سوم و چهارم باز هم به دنبال کسب جام باشد و تیم‌های کمی در دنیا بودند که توانستند بیش از سه یا چهار سال در مسیر قهرمانی حرکت کنند اما پرسپولیس سال‌های اخیر نشان داده عطش سیری‌ناپذیری برای کسب موفقیت دارد و جاه‌طلبی‌هایش پایان‌ناپذیر است.

با توجه به اینکه تمرکز یحیی و تیمش روی لیگ است، امکان دارد شکست در این دیدار حیثیتی و سنتی به لحاظ روحی روی عملکرد آن‌ها در لیگ هم اثرگذار باشد که این موضوع یک آزمون بزرگ برای این سرمربی و شاگردانش است.

در سوی مقابل شاگردان مجیدی که از کسب سهمیه در لیگ مطمئن شدند، انگیزه بالایی برای فتح جام حذفی دارند. آبی‌ها که سال‌هاست موفق به کسب قهرمانی در لیگ نشدند، می‌دانند که امسال هم به احتمال فراوان دستشان از قهرمانی لیگ کوتاه خواهد ماند و تنها امیدشان به جام حذفی است. موضوع دیگری که انگیزه استقلالی‌ها را مضاعف می‌کند شکست آن‌ها در آخرین دربی برگزار شده است، آن‌ها حدود دو ماه قبل در لیگ به مصاف رقیب سنتی رفتند و با یک گل مغلوب سرخپوشان شدند و از این حیث، بازی پنجشنبه برای آن‌ها حکم یک نبرد انتقامی هم دارد.

در این میان فرهاد مجیدی که انتقادات تندی را در ماه‌های اخیر متوجه مدیران استقلال و برخی مدیران عالی ورزش کرده هم می‌خواهد با کسب این پیروزی بزرگ توانایی‌هایش را بیش از پیش اثبات کند و در جدال‌های احتمالی پیش‌رو دست بالا را نسبت به مدیران تیمش داشته باشد. شاید شکست مجیدی در این دیدار حضور او روی نیمکت استقلال برای فصل بعد را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد.

همه موارد مذکور نوید یک دیدار جذاب و احتمالا همراه با حاشیه و تنش را می‌دهد.

باید منتظر ماند و دید در نبرد شخصیت برتری‌طلب سرخ‌ها و بمب انگیزه آبی‌ها کدام یک برنده خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی