تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
اسپرسو بورسان چهارشنبه ۲۳ تیر؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند

لشگر خریداران سهام از سد فروشندگان بورس عبور می‌کنند؟

بورس دیروز هم با تقابل جدی خریداران و فروشندگان مواجه بود و شاخص کل در نهایت پس از چندین بار رفت و برگشت با افت بسیار خفیف ۴۵۰ واحدی (معادل ۰.۰۳ درصد) به کار خود پایان داد.

کد خبر: ۱۰۰۴۴۲
۱۰:۵۷ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

لشگر خریداران و سهام فروشندگان بورس

دیدارنیوز ـ شاخص هم‌وزن هم تقریبا چنین رفتاری داشت با این تفاوت که در پایان بازار افت حدود ۰.۱ درصدی را ثبت کرد.

ارزش معاملات خرد باز هم صعودی شد و به ۷۰۵۰ میلیارد تومان رسید. معدنی‌ها، شیمیایی‌ها و بانک‌ها پرمعامله‌ترین صنایع و کاما، ثنوسا و برکت پرمعامله‌ترین نماد‌ها بودند.

حقیقی‌ها در بازار دیروز فروشنده شدند و خروج پول ۲۰۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع سرمایه‌گذاری، معدنی و زراعت و نماد‌های صباح، زفکاح و ومعادن بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع بانک، فلزات و پالایشی و نماد‌های وتجارت، شپنا و وپارس داشتند.

در پایان بازار دیروز ۶۰ درصد نماد‌ها در مدار منفی بودند و از این میان ۱۶ واحد درصد با صف فروش‌هایی به ارزش ۱۴۵۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مثبت بورس هم ۱۴ درصد نماد‌ها صف خرید‌هایی به ارزش ۴۱۰ میلیارد تومان داشتند.

در روزی که عمده نماد‌های بزرگ بورس تهران یا درجا زدند یا منفی شدند، معدنی‌ها موانع اصلی ریزش بیشتر شاخص کل بودند. داروسازان هم دیگر صنعتی بودند که با اقبال بالای بورس‌بازان همراه شدند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت شکر نسبت به ماه گذشته خبر داد. به این ترتیب از ابتدای سال قیمت شکر ۹۰ درصد رشد داشته است.

علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس: طرح عرضه خودرو در بورس کالا فعلا در کمیسیون صنایع در حال بررسی است و بعید می‌دانم که به این زودی وارد صحن و در خصوص آن تصمیم گیری شود. تا پایان این دولت این طرح به نتیجه نمی‌رسد. تا پایان امسال نیز بستگی به طرح‌های پیش روی در کمیسیون صنایع دارد.

روح الله دهقان، مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس: از ابتدای این هفته، در حال انجام به روز رسانی زیر ساخت‌های سایت و همچنین ارتقای امنیت سایت tsetmc بوده‌ایم و به همین علت، به مدت سه روز مجبور شدیم تا دسترسی افراد خارج از کشور به سایت tsetmc را محدود کنیم. با بروزرسانی انجام شده، از امروز صبح مجددا دسترسی‌ها به سایت فعال شده است.

مخبر، رئیس ستاد فرمان امام (ره): تا کنون ۳ میلیون دوز واکسن برکت تولید شده که از این میزان ۷۰۰ هزار دوز تحویل وزارت بهداشت شده است. از هفته اول مرداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن برکت به طور مستمر و هفتگی تحویل داده می‌شود.

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس خبر از تغییر کارمزد صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی داد. به این صورت که اگر بازدهی این صندوق‌ها بیشتر از شاخص کل باشد بخشی از کارمزد به مدیران صندوق هدیه داده می‌شود. چنین چیزی می‌تواند منجر به افزایش بازدهی این صندوق‌ها و در نتیجه افزایش اقبال‌ها به آن شود.

امروز سپید در بورس تهران عرضه می‌شود که با فرض مشارکت ۲.۵ میلیون نفری احتمالا به هر کد معاملاتی ۴۸ سهم معادل ۱۰۰ هزار تومان سهام اختصاص می‌یابد.

نفت برنت صعودی شد و به ۷۶.۴ دلار رسید. در همین حال مس به ۹۴۰۰ دلار عقب‌نشینی کرد. آلومینیوم و روی هم به ترتیب در سطوح ۲۵۴۰ و ۲۹۴۰ دلاری قرار گرفتند. هر تن بیلت فولاد CIS هم بدون تغییر خاصی در سطح ۶۴۵ دلاری قرار گرفت.

نرخ دلار دیروزاندکی از بازه نوسان محدود اخبر خود خارج شد و با افت ۱۷۰ تومانی به ۲۴۷۵۰ تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید با افت ۸۰ هزار تومانی به حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

بلومبرگ: دور هفتم مذاکرات وین احتمالا در دولت رئیسی و اواسط ماه آگوست (اواخر مرداد) برگزار شود.

سخنگوی دولت: مذاکرات بین ایران و امریکا برای مبادله زندانیان در جریان است و در صورت آزادی زندانیان ایرانی و تامین منافع کشورمان و نیز به نتیجه رسیدن مذاکرات، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب ها: بورس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی