ذوالقدر:

تخلف سازمان شیلات هرمزگان را پیگیری می‌کنیم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلف سازمان شیلات هرمزگان در خصوص راه‌اندازی پارک پرورش میگو در نزدیکی غار نمکی هرمزگان گفت: ما این موضوع را از طریق هیات دولت پیگیری می‌کنیم اگرچه قوه قضاییه هم می‌تواند در صورتی که غیرقانونی بودن این موضوع را احراز کند به موضوع ورود کرده و اقدامات قانونی خود را انجام دهد.
دشواری‌های خلیج‌فارس با اسیدی‌شدن و افزایش دما/‌ پیش‌بینی مرگ مرجان‌ها تا پایان قرن حاضر
اجرای یک طرح کلان ملی برای پایش سواحل خلیج‌فارس؛

دشواری‌های خلیج‌فارس با اسیدی‌شدن و افزایش دما/‌ پیش‌بینی مرگ مرجان‌ها تا پایان قرن حاضر

مطالعات محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی نشان می‌دهد خلیج فارس با چالش اسیدی شدن و افزایش دما مواجه است، به گونه‌ای که بر اساس برآورد‌ها مرجان‌های خلیج فارس که بسیار نسبت به گرمای آب حساس هستند، نمی‌توانند خود را به سرعت با شرایط دمای آب سازگار کنند و احتمالا تا پایان قرن حاضر دیگر شاهد حیات مرجان‌های این حوزه نباشیم؛ ضمن آنکه در هر دهه این حوضه با افزایش ۳ دهم درجه‌ای هوا مواجه است.
سردار مفخمی شهرستانی خبر داد:

کشف بیش از ۱۸۶ کیلو مواد مخدر در عملیات مشترک پلیسی

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۳ توزیع کننده عمده مواد مخدر و کشف ۱۸۶ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر تریاک و حشیش از آنان در عملیات مشترک پلیس استان مرکزی با پلیس استان هرمزگان خبر داد.
در پی خطر اخراج ژئوپارک جهانی قشم از یونسکو؛

حریم ژئوپارک به منابع طبیعی اعلام نشده بود

درحالی ژئوپارک جهانی قشم در معرض تهدید تخریب و اخراج از فهرست یونسکو به دلیل واگذاری اراضی به سایت پرورش میگو قرار گرفته است که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان می‌گوید: این اداره پاسخ مثبت به استعلام واگذاری زمین برای سایت پرورش میگو داده است چراکه در تمام این سال‌ها حریم قانونی و مشخص ژئوپارک به منابع طبیعی اعلام نشده بود.

ورود مدعی العموم به موضوع تخریب حریم غار نمکدان و ژئوپارک جهانی قشم

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با صدور دستور ویژه‌ای خطاب به دادستان قشم از وی خواست به موضوع نگرانی از تخریب حریم آثار تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی و جهانی به ویژه غار نمکدان و ژئوپارک قشم ورود نموده و تدابیر قانونی لازم را اتخاذ کند.