تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

شورای نگهبان طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی را رد کرد

سخنگوی شورای نگهبان گفته است که طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل داشتن بار مالی از سوی این شور رد شد.

کد خبر: ۹۷۹۱
۱۳:۳۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود که ظهر امروز (شنبه ۲۴ شهریور) که در محل این شورا برگزار شد، اظهار داشت: طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل داشتن بار مالی از سوی شورای نگهبان رد شد.

وی افزود: در صدر ماده واحده این لایحه، اطلاق قوانین و مقررات مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مواردی که خلاف موازین شرع باشند، نظیر قوانین و مقررات قبل از انقلاب اشکال دارد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اشکال دیگر این شورا نسبت به لایحه تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: در ذیل ماده واحده که بار مالی ناشی از تغییر عنوان را از محل صرفه جویی تأمین کرده است، با توجه به نظریه تفسیری شورای نگهبان مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد، ایرادات نسبت به این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است.

کدخدایی با اشاره به تأیید مصوبه مجلس درباره منع به کارگیری بازنشستگان، تصریح کرد: با اصلاحاتی که در جلسه ششم شهریور امسال به تصویب مجلس رسید، در جلسه ۲۱ شهریور امسال شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر، موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران رسانه‌ها درباره مصادیق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: ما در شورای نگهبان نسبت به مصادیق ورود نمی‌کنم و این به عهده دستگاه‌های اجرایی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی