معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پیرو دستور شهردار تهران، سازمان حمل و نقل براساس تفاهم نامهای که با دو بانک منعقد کرده، تسهیلاتی را برای خرید دوچرخه برای کارمندان شهرداری در نظر گرفته است. چشم انداز ما این است که تا پایان امسال ۵۰ هزار دوچرخه سوار را به شهر تهران اضافه کنیم.
دیدارنیوز ـ به نقل از پایگاه خبری شهر، سید مناف هاشمی در جلسه تشریح برنامههای توسعه دوچرخه سواری در سال ۱۴۰۰ گفت: هدف از برگزاری جلسه این است که به بهانه سوم ژوئن (روز جهانی دوچرخه سواری) ارزیابی مختصری از عملکرد در حوزههای نرم افزاری، سخت افزاری و سازمان افزاری داشته باشیم و پیام خود را به جامعه منتقل کنیم.
او ادامه داد: در سال ۲۰۱۸ در کنفرانس اقلیمی با عضویت ۱۹۳ کشور جهان روزی را به دوچرخه سواری اختصاص دادند تا موضوع سلامت شهروندان در اهمیت قرار گیرد.
مناف هاشمی با بیان اینکه امیدواریم موضوع دوچرخه با تصویب در شورای شهر به صورت دائمی در شهر تهران نهادینه شود، افزود: تا سال ۹۹ بیش از ۲۵۳ کیلومتر مسیر دوچرخه در تهران احداث شده است.
معاون شهردار تهران گفت: همچنین سفر ترکیبی با دوچرخه و اتوبوس را در دستور کار داریم که این مسأله در مترو نیز انجام شد. علاوه بر این اسکوتر و روشهای دیگر حمل و نقلی را دنبال میکنیم. توسعه استفاده از موتور سیکلت برقی نیز در دستور کار قرار گرفت، چون میتواند مسیرش با دوچرخه یکی باشد.
او ادامه داد: در سال ۹۹ بیشترین توسعه مسیر دوچرخه در تهران صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم این مسیر استمرار پیدا کند. در معاونت حمل و نقل ساختاری به عنوان حمل و نقل پاک و دوچرخه را طراحی کردیم که در اولین فرصت در شورای اداری تصویب میشود.
مناف هاشمی اضافه کرد: پیرو دستور شهردار تهران، سازمان حمل و نقل با تفاهم نامهای که با دو بانک منعقد شد، تسهیلاتی را برای خرید دوچرخه برای کارمندان شهرداری در نظر گرفته است.
معاون شهردار تهران گفت: بر این اساس کارکنان علاقهمند دوچرخه برقی تا ۲۰ میلیون تومان و دوچرخههای معمولی تا ۱۰ میلیون تسهیلات دریافت میکنند. چشم انداز ما این است که تا پایان امسال ۵۰ هزار دوچرخه سوار را به شهر تهران اضافه کنیم.