تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

پیام عون به پارلمان لبنان: حریری از تشکیل دولت عاجز است

رئیس جمهوری لبنان از پارلمان این کشور خواست تا تصمیم مناسبی درمورد تاخیر سعد حریری در تشکیل دولت اتخاذ کند.

کد خبر: ۹۱۹۷۹
۱۱:۲۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

پیام عون به پارلمان لبنان: حریری از تشکیل دولت عاجز است

دیدارنیوز - به نقل از اسپوتنیک، ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که میشل عون، رئیس جمهوری این کشور پیامی را به پارلمان، درمورد تاخیر در تشکل دولت فرستاده و اعلام کرده است که این امر بر ثبات سیاسی، امنیت درمانی، اجتماعی، اقتصادی و مالی تاثیر گذاشته است.

عون تصریح کرد: ثابت شده که نخست وزیر مکلف (سعد حریری) از تشکیل دولتی که قادر به نجات باشد، عاجز است. نخست وزیر مکلف اصرار دارد تا ساختار دولتی را که از موافقت ما برخوردار و اعتماد مطلوب از پارلمان را نیز به همراه داشته باشد، ارائه ندهد و از انجام رایزنی‌های پارلمانی لازم با فراکسیون‌های مختلف کنار کشیده است.

عون از پارلمان خواست تا نامه وی را در هیات کل پارلمان براساس اصول مورد بررسی قرار داده و موضع یا اقدام یا تصمیم مناسب را درمورد آن که به نفع مردم باشد، اتخاذ کند.

نخست وزیر مکلف لبنان از هفت ماه قبل با رئیس جمهور در مورد ساختار دولت آتی اختلاف نظر دارد.

واکنش حریری

در مقابل، سعد حریری به انتقاد عون در تاخیر در تشکیل دولت پاسخ داد.

حریری در توئیتی نوشت: "پیام رئیس جمهور به پارلمان، به منزله دامن زدن به سیاست وارونه سازی حقیقت‌ها و فرار رو به جلو و سرپوش گذاشتن بر رسوایی دیپلماتیک نژاد پرستانه وزیر خارجه در قبال برادران در حوزه خلیج (فارس) است."
حریری در این توئیت خود به اظهارات شربل وهبه، وزیر خارجه لبنان اشاره کرد که اظهاراتی را علیه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و عربستان مطرح ساخته بود.
اظهارات وزیر خارجه لبنان در مصاحبه با شبکه الحره درباره برخی کشورها که گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده و از آن حمایت مالی کردند، با اینکه نامی از آنها نبرد، باعث آغاز انتقادهای شدیدی از او و تهدید به قطع روابط میان کشورهای عربی و لبنان شد. البته او در بخشی از این مصاحبه به ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول نیز پرداخته بود.

وهبه در این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی درباره سلاح‌های حزب‌الله گفته بود، "حزب‌الله مسئول سلاح‌هایش است و بی‌تردید لبنان این مسؤولیت را بر عهده می‌گیرد اما تصمیم، تصمیم حزب‌الله است، زمانی که اسرائیل لبنان را به اشغال خود درآورد، جوانان حزب‌الله برای دفاع از حاکمیت لبنان اقدام و جنوب کشور را از تصرف اشغالگران اسرائیلی آزاد کردند".
او در ادامه نیز گفت، "مرحله دوم زمانی بود که کشورهای دوست و برادر، داعش را برای ما روی کار آورده و با حمایت مالی از آن، این گروه تروریستی را در دشت نینوا، الانبار و تدمر (سوریه) توسعه دادند".

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی