تیتر امروز

شنبه سرنوشت‌ساز؛ جنگ يا توافق؟/ ادامه جنگ تعرفه‌ای آمریکا/ قاچاق سوخت؛ نشانه فساد سیستمی بزرگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

شنبه سرنوشت‌ساز؛ جنگ يا توافق؟/ ادامه جنگ تعرفه‌ای آمریکا/ قاچاق سوخت؛ نشانه فساد سیستمی بزرگ

این هشتاد و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه تنگنا با محمدحسین بنی اسدی،دبیرکل نهضت آزادی ایران

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت

محمدحسین بنی اسدی، دبیرکل نهضت آزادی مهمان یکی دیگر از برنامه‌های تنگنا بود. او تاکید می‌کند که آیت الله خمینی با نخست وزیری بنی‌صدر مشکلی نداشت، اما خلخالی و ربانی شیرازی مخالفت کردند.
کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست
در گفتگوی دیدارنیوز با دیپلمات پیشین ایران در نیویورک مطرح شد

کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست

باید ابتکار عمل رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مذاکرات را در دست بگیریم. نکته‌ای که مقامات ما باید به آن توجه داشته باشند، این است که دیپلماسی پنهان با ترامپ، معنی نخواهد داشت.

داستان احتکار خودرو از سوی خودروسازان چیست؟!

دبیر انجمن خودروسازان ایران به شبهات مطرح شده مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروسازان پاسخ داد.

کد خبر: ۸۳۹۹
۱۰:۲۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: متاسفانه در آشفتگی پیش آمده در بازار خودرو برخی آدرس غلط داده و می‌گویند که خودروسازان محصولات خود را احتکار کرده‌اند و به همین دلیل قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه خودروسازان طبق قانون ۱۸ درصد سود مشارکت به پیش‌پرداخت واریزی مشتریان به صورت روزشمار تا روز تحویل خودرو پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در صورت تاخیر در تحویل خودرو نیز به صورت روزشمار ۱۲ درصد جریمه تاخیر در تحویل به مشتریان پرداخت می‌شود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: بنابراین با در نظر گرفتن ۱۸ درصد سود مشارکت و ۱۲ درصد جریمه تاخیر در تحویل، خودروسازان در صورت تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده ملزم به پرداخت ۳۰ درصد سود به صورت روزشمار به مشتریان هستند.

وی افزود: در چنین شرایطی از نظر منطقی و اقتصادی توجیهی ندارد که خودروسازان خودرو را احتکار کرده و از تحویل آن به مشتریان خودداری کنند و از آن سو سود ۳۰ درصدی به پیش‌پرداخت مشتریان پرداخت کنند.

نعمت‌بخش با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۵۰ هزار دستگاه خودروی تولیدی به دلیل کسری قطعات تجاری نشده و در پارکینگ خودروسازان متوقف است، تصریح کرد: برخی از عکس‌هایی که در روزهای اخیر از خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان به اسم انبارهای احتکار خودرو منتشر شده مربوط به همین خودروهای ناقص است که به دلیل کسری قطعه امکان تحویل آنها به مشتریان وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار آزاد به دو برابر قیمت‌های رسمی افزایش یافته است؟ اظهار کرد: متاسفانه دلالان و واسطه‌ها که تعداد زیادی خودرو را خریداری و انبار کرده‌اند در فکر کسب سودهای آنچنانی هستند بنابراین خودروهای خود را با قیمت‌های نجومی آگهی می‌کنند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در این شرایط تقاضای ما این است که همان‌طور که وزارت اطلاعات به بحران بازار ارز ورود کرده و دلالان و سرشاخه‌های اصلی را بازداشت کرد به بحران بازار آزاد خودرو نیز ورود کرده و سرشاخه‌های دلالان که به دنبال افزایش نجومی قیمتها هستند را دستگیر کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دلالان و واسطه‌ها در سایتها و دیگر رسانه‌ها قیمت‌های نجومی برای خودروهای داخلی عنوان می‌کنند در حالیکه این قیمتها به هیچ عنوان منطقی نیست و تنها نتیجه بازی هماهنگ دلالان برای کسب سودهای آنچنانی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی