تیتر امروز

رحیم‌لو: ادامه نگاه حاکم در دولت فعلی یعنی ادامه اقتصاد و صنعت اسقاطی ایران
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۴)

رحیم‌لو: ادامه نگاه حاکم در دولت فعلی یعنی ادامه اقتصاد و صنعت اسقاطی ایران

یک کارشناس اقتصادی حامی مسعود پزشکیان در برنامه انتخاباتی دیدارنیوز گفت: اولین سود حمایت از پزشکیان متوقف کردن روند تخریبی فعلی است.
رضا اسلامی:مردم حق دارند، نظام سیاسی و شیوه قانونگذاری را تعیین کنند/منشاء هر مشروعیتی مردم هستند
گفت و گوی دیدار در برنامه حقوق اساسی زنده با عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

رضا اسلامی:مردم حق دارند، نظام سیاسی و شیوه قانونگذاری را تعیین کنند/منشاء هر مشروعیتی مردم هستند

دیدارنیوز در یکی دیگر از برنامه های حقوق اساسی زنده میزبان رضا اسلامی، عضو هیات علمی و استاد دانشگاه شهید بهشتی بود، او معتقد است که منبع هر قدرتی و منشاء هر مشروعیتی در جامعه مردم هستند.
آیا صدای خاموش ۶۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می‌شود؟/ با دوقطبی بوجود آمده مشارکت بیشتر می‌شود؟
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آیا صدای خاموش ۶۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می‌شود؟/ با دوقطبی بوجود آمده مشارکت بیشتر می‌شود؟

این هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

خواننده «آزاد شدم خوشحالم ننه» دوباره در بند؛داستان پرونده «صفت»

۲۴ مرداد ۱۳۹۶ همسایه‌ها صدای دعوا و درگیری را از خانه‌ای که مادر "حمید صفت" خواننده رپ در آن زندگی می‌کرد شنیدند، اما چند دقیقه بعد با پادرمیانی آن‌ها ظاهرا همه چیز ختم به خیر شد، اما این پایان ماجرا نبود.

کد خبر: ۸۳۶۵۴
۰۵:۵۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
 
بازگشت حمید صفت به زندان؛ خواننده دیدار نیوزـ نسرین نیکنام: ۲۸ مرداد سه سال پیش روز متفاوتی برای "حمید صفت" خواننده رپ بود، او که چند روز پیش‌تر با ناپدری‌اش درگیر شده بود و به نظر می‌رسید اختلاف‌ها به پایان رسیده به اتهام قتل ناپدری اش راهی زندان شد؛ هر چند تصور می‌شد که این خبر شایعه باشد، اما با اعتراف "حمید صفت" به درگیری با ناپدری ۶۶ ساله‌اش داستان شکل دیگری به خود گرفت.

گذشت چهار روز از زمان درگیری تا درگذشت ناپدری حمید صفت گمانه‌های زیادی درباره این اتفاق مطرح شد تا اینکه اعتراف خود صفت ماجرا را تغییر داد و با دستگیری او تحقیقات اولیه شروع شد. هر چند که او در تحقیقات قتل را قبول نکرده و اتفاق آن روز را اینگونه تعریف کرد: "روز حادثه با مقتول بحثم شد و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم تا اینکه همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه ما آمدند و دعوا خاتمه یافت. آن روز همراه مادرم از خانه خارج شدیم، بعد از ساعتی حال هوشنگ بد شد و بعد هم فوت کرد. "او در بازجویی‌های بعدی هم گفته بود که ناپدری‌اش مردی تندخو بوده و مدام مادرش را کتک می‌زده‌است.
 

لوکیشن، زندان رجایی شهر؛ بند زندانیان اعدامی

این صحبت‌ها کمکی به وضعیت صفت نکرد و او راهی زندان رجایی‌شهر و بند زندانیان اعدامی شد؛ پزشکی قانونی هم اعلام کرده بود که پدرخوانده حمید صفت به دلیل "خونریزی و آسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت به آهیانه راست متوفی" فوت کرده است. اما اولیای دم و متهم به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کردند و این پرونده چندین بار به کمیسیون‌های مختلف پزشکی قانونی رفت و در بررسی نهایی اعلام شد علاوه بر جراحات روز حادثه بیماری‌های زمینه‌ای متوفی مانند فشار خون، بیماری قلبی و ... نیز در مرگ وی دخیل بوده و ضرباتی که روز حادثه به متوفی وارد شده به‌تن‌هایی عامل کشنده نبوده است.

این اظهار نظر‌ها کمک بزرگی به حمید صفت کرد او یک سال بعد یعنی سال ۹۷ با وثیقه ۶۰۰ میلیونی آزاد شد. او پس از آزادی، ترانه‌ای به نام «عجایب شهر» خواند که در مورد دوران زندان و سپس آزادیش بود.

لوکیشن، دادسرای جنایی تهران، چند ماه بعد

با اینکه صفت از زندان آزاد شده بود، اما این به معنی بسته شدن پرونده نبود از این رو تحقیقات در دادسرا ادامه داشت و برای برطرف شدن ابهامات، بازپرس دادسرای جنایی تهران دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد. این هیأت در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و حتی در جلسه تحقیق از حمید صفت خواننده معروف حضور یافتند تا حرف‌های او را بشنوند این تحقیقات کار دست حمید صفت داد، نظر کمیسیون پزشکی این بود که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است و این یعنی رپر معروف متهم به قتل عمد است در حالی که متهم در بازجویی‌ها مدعی شده بود از بیماری پدر خوانده‌اش بی‌خبر بوده، اما تحقیقات نشان داد وی در جریان بیماری هوشنگ بوده و در نهایت بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دوباره دستور احضار متهم به دادسرا و تحقیق دوباره از وی را صادر کرد.

احضار دوباره حمید صفت سبب شد که او دوباره در مقام دفاع از خود برآید و در یکی از جلسات بررسی پرونده بگوید:" پدر خوانده‌ام را دوست داشتم و با هم خوب بودیم. حتی یک‌بار هم با یکدیگر درگیر نشده بودیم، اما روز حادثه، شنیدم که به مادرم بی‌احترامی کرده و برای همین عصبانی و با او درگیر شدم".

بازگشت حمید صفت به زندان؛ خواننده

قانون چه می‌گوید

در بند «پ» ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی درباره عمدی بودن عمل متهم آمده‌است:"هرگاه مرتکب قصد ارتکاب جنایت واقع شده یا نظیر آن را نداشته و کاری را هم که انجام داده است، نسبت به افراد متعارف نوعاً موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن نمی‌شود لکن در خصوص مجنی علیه، به علت بیماری، ضعف، پیری یا هر وضعیت دیگر یا به علت وضعیت خاص مکانی یا زمانی نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آن می‌شود، مشروط بر آنکه مرتکب به وضعیت نامتعارف مجنی علیه یا وضعیت خاص مکانی یا زمانی آگاه و متوجه باشد. "
این ماده قانونی می‌گوید که کسی که به عنوان مجرم معرفی می‌شود قصد آسیب زدن یا کشتن طرف مقابل را نداشته و اقدام و حرکتی هم که انجام داده باعث فوت کسی نمی‌شود، اما اگر طرف مقابل یعنی کسی که فوت شده است بیماری و مشکلی دارد و ضارب از آن مشکل آگاه بوده و می‌دانسته که آن ضربه و اقدام منجر به فوت او خواهد شد، قاتل شناخته می‌شود.

چرا رپر معروف دوباره راهی زندان شد؟

با گذشت دو سال از ماجرای ناپدری حمید صفت، فرزندان او که در خارج از کشور زندگی می‌کردند همچنان پیگیر اتفاقی که برای پدرشان افتاده بودند و مصرانه رپر معروف را قاتل می‌دانند و خواهان قصاص او هستند از این رو دوباره دو روز پیش صفت راهی زندان شد نخستین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامی خواننده رپ کشور در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران برگزار، اما به‌دلیل طولانی شدن رسیدگی ادامه محاکمه به جلسه آینده موکول شد.
 

هنرمندانی که پایشان به ماجرا‌های جنایی باز شد

اتفاقی که برای حمید صفت افتاده بی شک اولین و آخرین اتفاق نخواهد بود و حتی می‌توان دامنه این ماجرا‌ها را بزرگتر دید مثلا کریستین یکی از ۱۱ فرزند مارلون براندو و پرحاشیه‌ترین‌شان بود. او از کودکی وارد دنیای سینما شد و در فیلم‌هایی، چون «زندگی پنهان همسر آمریکایی» جلوی دوربین رفت. او چند فیلم هم با نام مستعار گری براون بازی کرد.

البته بازیگری برای پسر یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ سینما چندان شهرتی به ارمغان نیاورد و بیشتر شهرتش را مدیون کشتن نامزد خواهرش بود. براندو سال ۱۹۹۰ در خانه پدرش به شلیک گلوله داگ درولت را به قتل رساند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده درباره این جنایت، او به دلیل بدرفتاری درولت با خواهرش دست به این کار زد. کریستین براندو مدعی شده بود که قصد کشتن درولت را نداشت و می‌خواست او را بترساند. این چهره جنجالی دنیای سینما عمر کوتاهی هم داشت و سال ۲۰۰۸ بر اثر عفونت تنفسی در سن ۴۹ سالگی از دنیا رفت.

ویلیام اس‌باروز نویسنده سرشناس آمریکایی است که با کتاب‌هایی نظیر «کریسمس‌گردی» در ایران شناخته می‌شود. همانطور که در معرفی کتاب «کریسمس‌گردی» آمده، دست او به خون جوآن ولمر همسر دومش آلوده بود.

باروز در مکزیک با شلیک گلوله همسرش را به قتل رساند. او هنگام تحقیقات درباره این قتل اظهارات ضد و نقیضی داشت. یکبار گفته بود که در مستی و هنگام بازی به سر همسرش شلیک کرده است. جای دیگر می‌گوید، هنگام نشان دادن اسلحه به دوستانش ناگهان از دستش افتاده و گلوله شلیک شده و به همسرش خورده است.

اسنوپ‌داگ این خواننده جنجالی رپ سال ۱۹۹۳ در یک پرونده جنایی به همکاری در قتل متهم شد. ماجرا از قتل عضو یکی از گروه‌های رقیب این خواننده آغاز شد و بادیگارد اسنوپ‌داگ مضنون اصلی و متهم به شلیک منجر به مرگ بود. اسنوپ‌داگ هم متهم شده بود که در هنگام جنایت همراه و راننده ماشین بوده است.

البته در نهایت پس از به نتیجه نرسیدن تحقیقات و نبود مدارک کافی اسنوپ‌داگ و بادیگاردش هر دو در دادگاه از اتهام قتل و مشارکت در قتل تبرئه شدند. این خواننده که پیش از به شهرت رسیدن چند باری پایش به زندان باز شده بود، نزدیک به ۳ سال درگیر این پرونده بود.

حالا هیچ کس نمی‌داند که سرنوست این رپر معروف چه خواهد شد آیا او همچنان با استناد به دلایل قبلی از قتل مبرا است یا سرنوشت او پای چوبه دار رقم خواهد خورد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی : ۴
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
1
اگر دادگاه بیطرف باشه محاله حکم قتل عمد صادر نشه! خود حمید صفت گفته ضربه یواش زدم ولی ناپدری قبل از به کماء رفتن در روز درگیری به پلیس گفته حمید رو سینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من زده و در گزارش جسد هم نوشته کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت مغزی و خونریری روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه و حرکت مغز به سمت چپ و پر خونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب مشهود بود و در عکسای موبایلی ضرب و شتم ناپدری در اینستاگرام (soheyl_assadzadeh) در سمت چپ صورت ناپدری اثار ضرب و شتم کاملا معلومه و اگاهی حمید صفت از بیماری قلبی هم با مدرک مشخصه.
حمید صفت 10 سال در منزل ناپدری زندگی میکرده و کلیپ تبلیغی توسط پرشین پاپارازی در منزل ناپدری ضبط کرده و بعد از ازادی در خرداد 1397 دوباره ساکن منزل ناپدری میشه و در خرداد 1398 از درب منزل ناپدری مقتول خارج و سوار ماشین تی وی پلاس میشه برای ضبط ویدئو کمک به خانمی که محکومیت زندان داره و در ابان 1398 با تعویض قفل اپارتمان ناپدری از ورود پسر ناپدری مقتول جلوگیری میکنه و پلیس میاد و گزارش مینویسه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
1
ی چیز جالب و عجیب در مورد تاریخها!!!!! ناپدری در اخرین مکالمه موبایلی با وصیش در 1395/12/24 (24 اسفند 1395) از تصمیم خودش برای انتقال اپارتمان محل وقوع قتل بنام وصیش بعد از عمل فنرگذاری صحبت میکنه و بعد از عمل فنرگذاری عروق انسدادی در 1396/4/24 از المان به ایران برمیگرده و در 1396/5/24 مورد ضرب و شتم حمید صفت قرار میگیره و در همون روز ضرب و شتم در بیمارستان به کماء میره و 3 روز بعد بدلیل اسیبهای شدید مغزی فوت میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
1
ننه ی بار دبگه ازدواج کن تا چند سال هم راحت زندگی کنیم بعد هم طرف رو میکشیم و میگیم از بیماری مرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
2
ضرب و شتم دزد توسط صاحبخانه به بهانه دروغ دفاع جرم است ولی حمید صفت ناپدری رو در منزل ناپدری به بهانه دروغ دفاع از مادرش که حق طلاق هم داشت مورد ضرب و شتم قرار داده و بقتل رسونده ولی بدلیل دروغ ضربه خفیف( کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت مغز و حرکت مغز به سمت چپ، نوشته شده در گزارش جسد) و دروغ عدم اطلاع از پیری و بیماری ناپدری( حمید صفت در منزل ناپدری زندگی میکرد و ویدئو تبلیغی توسط پرشین پاپارازی 2 سال قبل از قتل ضبط کرده و 2 سال بعد از قتل در 4 خرداد 1398 از درب منزل ناپدری مقتول با تی وی پلاس همراه میشه برای ضبط ویدئو تبلیغی کمک به خانمی محکوم به زندان که هر دو ویدئو در اینترنت موجود است و اقرار به اطلاع از بیماری ناپدری در برگه بازجویی در نزد بازپرس قابل رویت در اینستاگرام soheyl_assadzadeh) حکم تبرئه صادر شده!!!!!!!!!!!!!!!!!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی