تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

احمدی نژاد عوام فریب و کم طرفدار است

عبدالله ناصری گفت: آقای احمدی‌نژاد خیلی حرفش در جامعه و نخبگان شنیده نمی‌شود و او فقط برای زنده نگه داشتن خود و هویت سیاسی خود حرف‌های بزرگ می‌زند.

کد خبر: ۶۹۹۸
۱۲:۳۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - عبدالله ناصری گفت: آقای احمدی‌نژاد خیلی حرفش در جامعه و نخبگان شنیده نمی‌شود و او فقط برای زنده نگه داشتن خود و هویت سیاسی خود حرف‌های بزرگ می‌زند. البته باید این نکته را در نظر گرفت از نظر دموکراسی و رویکرد مردمسالارانه، آقای احمدی‌نژاد مانند هر شهروند و کنشگر دیگری حق اظهار نظر دارد که قوه مجریه و قوای دیگر را نقد و ارزیابی کند، اما تجربه تاریخی مخصوصا پس از سال ۹۲ و حتی در دوره ۸ ساله رئیس‌جمهوری وی نشان داده که احمدی‌نژاد احساس می‌کند که هر وقت در جامعه و در اندیشه کنشگران و نخبگان جایی ندارد، سخنان بزرگ و غیر قابل تصوری می‌زند تا حضور خود را حفظ کند.

به علاوه اینکه هرچه جلوتر می‌رویم عملکرد سوء و غیرمدبرانه آقای احمدی‌نژاد بیشتر هویدا می‌شود. تفاوت آقای روحانی و احمدی‌نژاد را می‌توان در این مساله دید که احمدی‌نژاد موجب شد قطعنامه‌های بسیاری علیه ایران تصویب شود و تحریم‌های فلج کننده‌ای بر کشور عارض شود، اما آقای روحانی با مذاکره و انعقاد توافق برجام قطعنامه‌ها را از کار انداخت و تحریم‌ها را برداشت.

وقتی احمدی‌نژاد در قدرت بوده و حیطه عملکردی داشت، درونمایه خود را هویدا کرد و، چون معتقد به دموکراسی نیست، آنچه از حوزه وزارت کشور او به خاطر مانده، انحلال نهاد‌های مدنی و احزاب است؛ به عبارت دیگر عدم توسعه سیاسی و دموکراسی جزء اصول فرعی او بود. امروز که احمدی‌نژاد از قدرت کنار آمده و کاره‌ای نیست طبیعتا از باب عوام‌فریبی و مردم‌فریبی شعار‌هایی می‌دهد که هیچ تناسبی با ذهن و اندیشه و گروه خونی احمدی‌نژاد ندارد و این اظهارات تنها برای این است که می‌خواهد در جامعه حضور پیدا کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی