تیتر امروز

ابراهیم رئیسی به شهادت رسید/ انتخاب رئیس‌جمهور جدید تا ۵۰ روز/ تسلیت اتحادیه اروپا
گزارش سقوط بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

ابراهیم رئیسی به شهادت رسید/ انتخاب رئیس‌جمهور جدید تا ۵۰ روز/ تسلیت اتحادیه اروپا

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد خبر داد. متاسفانه ابراهیم رئیسی...
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...

آسیه «بی» ‌پناهی: زنی که سرپناه و جانش را با هم از دست داد

News Image Lead

بعد از چند زلزله در سر پل ذهاب و روستا‌های اطراف آن و از دست رفتن جان بسیاری از هموطنان در این اتفاق نام کرمانشاه با زلزله و تخریب خانه‌ها عجین شده بود. این بار هم وقتی نام کرمانشاه آمد باز هم صحبت از مرگ و تخریب بود. این بار، ولی خبری از زلزله نبود. آسیه پناهی پیرزنی که به همراه دختر و نوه خود در یک اتاقک زندگی می‌کرد پس از تخریب محل زندگی خود و مقاومت در مقابل نیرو‌های شهرداری جان خود را از دست داد.

کد خبر: ۶۲۲۵۲
۱۶:۳۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دیدارنیوز – گروه اجتماعی: تا همین چند وقت پیش هر وقت اسمی از کرمانشاه در خبر‌ها می‌آمد همه منتظر زلزله و تخریب خانه‌ها و آسیب دیدن اهالی استان بودند. بعد از چند زلزله در سر پل ذهاب و روستا‌های اطراف آن و از دست رفتن جان بسیاری از هموطنان در این اتفاق نام کرمانشاه با زلزله و تخریب خانه‌ها عجین شده بود. این بار هم وقتی نام کرمانشاه آمد باز هم صحبت از مرگ و تخریب بود. این بار، ولی خبری از زلزله نبود. آسیه پناهی پیرزنی که به همراه دختر و نوه خود در یک اتاقک زندگی می‌کرد پس از تخریب محل زندگی خود و مقاومت در مقابل نیرو‌های شهرداری جان خود را از دست داد.

بر اساس آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده است و بخشی از آن ادعا‌های غلامرضا شهبازی مدیر اجرائیات شهرداری کرمانشاه است آسیه پناهی به همراه دختر و نوه خود در منطقه سه شهرداری کرمانشاه زندگی می‌کرده است. او در باره اتفاقی که افتاده گفته است: یک زن کپرنشین پس از تخریب کپر و انتقال به کمپ ترک اعتیاد این شهر توسط ماموران شهرداری، جان خود را از دست داد. ماموران اجرائیات شهرداری کرمانشاه پس از دریافت حکم قضایی مبنی بر رفع تخلف از زمین خواران به محدوده انتهای شهرک کیانشهر در منطقه سه شهرداری کرمانشاه مراجعه کرده و در حین انجام ماموریت به یک کپر که در راستای زمین خواری ایجاد شده بود، برخورد کردند. شهبازی هر گونه برخورد فیزیکی با آسیه پناهی توسط ماموران شهرداری را تکذیب می‌کند.

این اتفاق در ۳۰ اردیبهشت رخ داد و بعد از چند روز که فیلم و عکس‌هایی از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مسئولین مربوطه نسبت به آن واکنش نشان دادند. مهدی قنادی، مسؤول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در اظهارنظری گفت: با توجه به حساسیت بوجود آمده در استان به‌دنبال انتشار این خبر، دادسرای عمومی و انقلاب استان به آن ورود کرده و به جد در حال پیگیری این پرونده هستیم. قنادی خاطر نشان کرد که این پرونده در حال بررسی است و به محض روشن شدن ابعاد آن با خاطیان برخورد خواهد شد.
 

پیگیری‌های دیدارنیوز از برخی افراد در شهر کرمانشاه حاکی از آن است که این منطقه به هیچ وجه کپرنشین نیست و آسیه پناهی و دختر و نوه اش در اتاقکی در نزدیکی مسکن مهر این شهر زندگی می‌کردند. این که یک زن ۶۱ ساله که براساس اظهارات خانواده اش سابقه بیماری قلبی نیز داشته و در یک آلونک زندگی می‌کرده چه ربطی به زمین خواری در استان کرمانشاه دارد سوالی است که باید مسئولین استان و شهرداری به آن پاسخ بدهند. همچنین وقتی به فیلمی که از این حادثه بیرون آمده است مراجعه می‌کنیم هیچ مامور زنی در محل حضور ندارد و شاید بوده و در فیلم دیده نمی‌شود. در فیلم این زن روی بیل مکانیکی نشسته است تا مانع از تخریب محل سکونت خود شود. ربط دادن این زن با بحث زمین خواری به این راحتی‌ها قابل باور نیست.

نکته دیگری که باید به سراغ آن برویم اشاره مسئول شهرداری کرمانشاه به اعتیاد این زن است. فرضا که این ادعا درست باشد آیا مجوزی برای برخورد‌هایی از این دست را صادر می‌کند؟ مسئولین شهرداری باید توضیح بدهند که قبل از این اقدام چند بار به این خانواده تذکر داده بودند و آیا این تخریب مراحل قانونی خود را طی کرده است؟ در حال حاضر آسیه پناهی هم جانش را از دست داده و هم خانواده او دیگر سرپناهی ندارند. در شرایطی که در لواسان صاحبان سرمایه و قدرت به راحتی در بخشی از مناطق خوش آب و هوای آنجا ویلاسازی‌های گران قیمت می‌کنند و از ورود عموم مردم جلوگیری می‌کنند بی آن که اقدام موثری در برخورد با آن‌ها صورت بگیرد، برخوردهایی از این دست با اقشار خیلی ضعیف جامعه و مرگ آن‌ها به این سادگی قابل توجیه نیست.

بحران مسکن و به در ادامه آن حاشیه نشینی در کشور ما یکی از بحران‌های جدی است که اگر اقدامات سازنده‌ای در این راستا صورت نگیرد با فجایعی از این دست روبرو خواهیم شد. دیدارنیوز آمادگی لازم برای دریافت اطلاعات تکمیلی از این اتفاق را توسط مردم و مسئولین استان کرمانشاه دارد تا هم ابعاد پنهان این اتفاق روشن شود و هم شاهد مواردی از این دست نباشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
0
آقا جمع کنید برید شما ها دیگه کشور را به گند کشیدید
حیف این همه جوان های که ما در جنگ و انقلاب از دست دادیم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
0
آقا جمع کنید برید شما ها دیگه کشور را به گند کشیدید
حیف این همه جوان های که ما در جنگ و انقلاب از دست دادیم
مهدی نعمتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
از مسولین دولت روحانی جز این انتظاری نیست مگ نه اینکه حق وحقوق ما بازنشستگان را زیر پا گذاشته
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
مامور شهرداری باید قصاص شود.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی