تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در جلسه امروز مجلس مطرح شد

موافقت با کلیات طرح تنظیم مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش

News Image Lead

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با  ۱۲۶ رأی موافق، ۶۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع، با  کلیات طرح یک‌فوریتی تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.

کد خبر: ۵۹۵
۱۶:۳۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

مشکلات مالی و بودجه‌ای آموزش و پرورش مشکل امروز و دیروز نیست. هر زمان که صحبت از این حوزه شده اولین چیزی که به میان آمده مشکلات بودجه‌ای بوده است. فرهنگیان همواره مشکلات معیشتی و منزلتی خود را گفته‌اند و مسئولین نیز وعده‌هایی داده‌اند.

جلسه امروز مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشت که در زمینه بهبود وضعیت بودجه آموزش و پرورش می‌تواند گام‌هایی بردارد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با  126 رأی موافق،  68 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، با  کلیات طرح یک‌فوریتی تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.

اما این طرح چیست؟ بر اساس این طرح شرکت‌های دولتی، بانک‌های دولتی و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت موظف می‌شوند یک درصد از کلیه درآمد‌های حاصله خود را به خزانه واریز تا از محل ردیف خاصی که در بودجه لحاظ می‌شود، علاوه بر بودجه سنواتی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد تا در توسعه عدالت آموزشی، بهبود معیشت فرهنگیان، تأمین سرانه آموزشی و پرورشی و پرداخت مطالبات فرهنگیان هزینه شود.

در بند دیگری از این طرح آمده است که موسسه ذخیره فرهنگیان مکلف است که پس از طی مراحل قانونی به بانک فرهنگیان تبدیل شود و تسهیلاتی متفاوت با دیگر بانک‌ها به فرهنگیان ارائه کند. همچنین در این طرح اجازه استفاده از املاک مازاد آموزش و پرورش در خیابان‌های اصلی و مناطق تجاری به صورت طرح‌های تجاری و خدماتی با رعایت موارد قانونی داده شده است.

در جلسه امروز مجلس کمیسیون آموزش و تحقیقات از موافقین این طرح بود اما در مقابل کمیسیون برنامه و بودجه با آن مخالفت کرد. مخالفین این طرح مغایرت با قانون اساسی و قانون برنامه را اصلی‌ترین دلیل مخالفت خود اعلام می‌کردند و موافقین بر این عقیده بودند که باید برای بهبود وضعیت بودجه آموزش و پرورش از حداکثر توان قانونی خود استفاده کرد.

در انتها علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب طرح اظهار داشت: این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌رود تا اشکالات آن مرتفع شود و برای جامعه فرهنگیان یک امر پایدار و مستمر باشد.
باید منتظر ماند و دید که موانع قانونی بر طرف می‌شوند یا خیر و آیا این طرح می‌تواند در نهایت به سود جامعه فرهنگیان گامی بردارد یا خیر.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی