تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

کارگران متضرر خراسان‌شمالی از ویروس کرونا چشم انتظار ابلاغ بسته حمایتی از سوی دولت

مدیر اجتماعی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: قشر کارگری این استان منتظر ابلاغ بسته حمایتی هستند.

کد خبر: ۵۵۷۲۲
۱۳:۴۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

کارگران متضرر خراسان‌شمالی از ویروس کرونا چشم انتظار ابلاغ بسته حمایتی از سوی دولت

دیدارنیوز ـ نجفی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و متضرر و یا بیکار شدن بسیاری از کارگران اظهارکرد: هنوز مصوبه هیات وزیران مبنی بر اعطای بسته حمایتی به این اداره کل ابلاغ نشده است.

 

وی افزود: از سوی دیگر شناسایی افراد نیازمند برای دریافت این بسته حمایتی از سوی وزارت کار انجام می‌شود.

 

نجفی ادامه داد: در خراسان شمالی ۱۷ هزار و ۹۶۶ نفر نام خود را به عنوان کارگر ساختمانی اعلام کرده و از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۶۶ نفر فعال هستند.

 

پیش از آن قربان نباتیان معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و در این استان تعدادی از کارگر‌ها بیکار شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا صنف‌هایی همچون تالار، رستوران، مراکز خدماتی گردشگری، آرایشگاه ها، ورزشگاه‌ها و ... تعطیل شدند، اظهارکرد: در این مکان ها، کارگر‌هایی مشغول به کار بودند که تعطیلی این مراکز سبب بیکاری آن‌ها شده است.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از این کارگر‌ها در این مکان‌ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: با بیکار شدن این افراد هنوز بیمه بیکاری آن‌ها برقرار نشده است و پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا بیمه بیکاری شامل این افراد شود و آن‌ها بتوانند از خدمات بیمه طی زمان بیکاری استفاده کنند.

 

نباتیان ادامه داد: علاوه بر آن شغل‌های کاذب دیگری نیز در جامعه همچون فست فود‌ها در جامعه وجود داشتند که آن‌ها نیز تعطیل شدند این درحالی است که صاحب فست فود یا به تنهایی مشغول به کار بوده و یا کارگری نیز داشته، اما ممکن است تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نباشند که بیمه تامین اجتماعی نیز به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

 

وی اظهارکرد: البته تعداد زیادی از کارگران در صنایع بزرگ استان مشغول به کار هستند که خوشبختانه این واحد‌ها به تعطیلی کشیده نشده است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: ۸۰ هزار کارگر بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد و هزار و ۱۸۰ نفر اکنون بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی