تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

پرهیز از تردد‌های غیرضروری لازمه مصون ماندن از بیماری کرونا است/ در حال حاضر ۱۶۹ نفر در استان به این بیماری مبتلا هستند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از مثبت بودن نتیجه ۳۱ مورد از بیماران بستری در بخش کرونایی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۶۹ نفر در استان به این بیماری مبتلا هستند.

کد خبر: ۵۵۴۹۸
۱۴:۴۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

پرهیز از تردد‌های غیرضروری لازمه مصون ماندن از بیماری کرونا است/ در حال حاضر ۱۶۹ نفر در استان به این بیماری مبتلا هستند

دیدارنیوز ـ جواد تاج کی، امروز، از مثبت بودن نتیجه ۳۱ مورد از بیماران بستری در بخش کرونایی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۶۹ نفر در استان به این بیماری مبتلا هستند.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، بر ضرورت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا به عنوان راهکار اصلی غلبه بر این بیماری تاکید کرد و گفت: متاسفانه مردم این بیماری را جدی نمی‌گیرند و شاهد تردد مردم در بیرون منزل هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه تنها راه محافظت از این بیماری در خانه ماندن است، تصریح کرد: تعداد بیماران مبتلا به بیماری در حال افزایش است و نگران عدم پاسخگویی تخت‌های بیمارستانی هستیم.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تشکیل کمیته‌های مختلف در راستای مقابله با این بیماری در استان اشاره کرد وگفت: در استان زنجان به دلیل وجود مراکز تولید مواد ضدعفونی با پایه الکل این مواد به وفور در استان تولید و توزیع می‌شود.

 

تاج‌کی با اشاره به اینکه مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند، گفت: معضل اصلی عدم رعایت نکات بهداشتی است؛ مردم باید مراقبت از خود را در دستور کار قرار دهند تا به دلیل تلاش برای تهیه مواد ضدعفونی مبتلا به بیماری نشوند.

وی یکی از دلایل قرنطینه در منزل را عدم استفاده مکرر از مواد ضدعفونی کننده و شستشو با آب و صابون خواند و گفت: تا کنون مسمومیت مصرف متانول در زنجان روی نداده است.

 

این مقام مسئول در خصوص تولید واکسن و داروی بیماری کرونا هم گفت: تولید و مصرف واکسن و دارو به این راحتی نیست و پروسه خاصی را باید طی کند که انجام آزمایش آزمایشگاهی، انجام آزمایش حیوانی و در نهایت بر روی انسان‌های داوطلب باید طی شود تا بتواند مجوز تولید و توزیع را کسب کند و تولید این دارو‌ها در این مقطع زمانی غیرممکن است.

 

وی با اشاره به اینکه همه مناطق استان زنجان درگیر بیماری کرونا شده است، گفت: تجویز دارو‌های مورد نظر برای کرونا طبق پروتکل خاصی انجام می‌شود.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: چهار دارو وجود دارد که دو دارو از این مجموع برای ۹۰ درصد بیماران پاسخگو است، ولی برای بیماران با وضعیت بدتر از دارو‌های دیگری هم استفاده می‌شود، ولی این دارو‌ها در دسترس عموم نیست و توسط پزشکان خاصی تجویز می‌شود و این دارو‌ها در شهرستان‌ها هم وجود دارد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی