تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان عنوان کرد:

اوج بیماری کرونا طی روز‌های آتی در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: طی روز‌های آتی، ممکن است با بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان که نیاز به بستری دارند، مواجه شویم.

کد خبر: ۵۴۵۹۱
۱۴:۳۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

اوج بیماری کرونا طی روز‌های آتی در زنجان

دیدارنیوز ـ پرویز قزلباش در رابطه با آغاز به کار آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان، اظهار کرد: در گذشته، نمونه‌های بیماران مشکوک به کرونا به آزمایشگاه‌های مرجع و پاستور ارسال می‌شد؛ لذا آزمایشگاه تشخیص کرونا از روز شنبه در استان راه‌اندازی شده و در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را می‌گذراند و امیدواریم تا آخر هفته این فرآیند تکمیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه از نیرو‌های متخصص استان در آزمایشگاه تشخیص کرونا استفاده می‌شود، افزود: پیش از این، اعلام جزئیات جواب آزمایش چند روز به طول می‌انجامید، ولی با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در استان، نمونه‌های آزمایشی با نظر انستیتو پاستور در زنجان انجام می‌شود که هدف اصلی ما کوتاه کردن پروسه تشخیص بیماری کرونا، جواب‌دهی و تعیین تکلیف بیماران است.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه تشخیص آزمایشگاهی تاثیری در روند درمان بیماری کرونا ندارد و تشخیص ابتلا به بیماری کرونا تنها با تشخیص آزمایشگاهی نیست، تصریح کرد: اگر بیماری علائم مشکوک به کرونا داشته و پزشک متخصص تشخیص دهد که بیمار مشکوک به ویروس کرونا است، درمان فرد آغاز شده و سپس از وی آزمایش مربوطه گرفته می‌شود. آزمایش تشخیص کرونا یکی از اجزای تشخیص این بیماری است و به نحوه چگونگی ادامه روند درمان کمک می‌کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، با اشاره به اینکه ۷ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا هستند، ادامه داد: ۷ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا از لحاظ آزمایشگاهی در استان ثبت شده است و هر بیمار وضعیت عمومی خاص خود را دارد. باید توجه داشت، به طور قطعی افراد زیادی هستند که به ویروس کرونا آلوده‌اند، ولی ممکن است علایم بالینی خفیفی داشته باشند و به بیمارستان مراجعه نکرده و نیاز به بستری بودن پیدا نکرده باشند، زیرا این ویروس به همه استان‌ها وارد شده است.

 

قزلباش با اشاره به اینکه اکنون شیب افزایشی ملایم در استان مشاهده می‌شود، ولی در روز‌ها و هفته‌های آتی شاهد پیک ویروس کرونا در استان خواهیم بود و مردم باید به طور جدی مسائل بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند، اظهار کرد: پیشگیری از ویروس کرونا می‌تواند این بیماری را قابل کنترل‌تر کند، ولی در روز‌های آتی نیز ممکن است با بیمارانی که نیاز به بستری دارند، مواجه شویم.

 

وی با اشاره به اینکه مردم استان هنوز خطر جدی ویروس کرونا را احساس نکرده‌اند و باید نکات بهداشتی را به طور جدی‌تر رعایت کنند، افزود: اکنون رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی بیشتری در این زمینه داشته باشند و مردم نیز بیماری کرونا را جدی بگیرند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی