تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
بسته شدن حیاتی‌ترین مرز برای تجارت زنجان؛

باز شدن مرز ترکیه، نیازمند دیپلماسی قوی تجاری و سیاسی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان گفت: برای ادامه تجارت و باز شدن مرز ترکیه، نیازمند دیپلماسی قوی سیاسی و تجاری هستیم.

کد خبر: ۵۴۵۴۹
۱۰:۰۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

باز شدن مرز ترکیه، نیازمند دیپلماسی قوی تجاری و سیاسی

دیدارنیوز ـ مهدی رنگ‌رونا با تاکید بر لزوم چاره‌اندیشی در حوزه اقتصادی با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در کنار لزوم اطلاع‌رسانی گسترده در حوزه سلامت و رعایت اصول بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخش اقتصادی نیز نیازمند اتخاذ تصمیمات مهمی است.

 

این مسئول ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کنار لطمه زدن به سلامت و بهداشت مردم، بخش اقتصادی کشور را نیز دچار لطماتی کرده است؛ به طوری که با توجه به شیوع این ویروس، فعالیت واحد‌های اقتصادی به ویژه واحد‌های کوچک و متوسط یا به صورت کامل متوقف شده و یا به صورت نیمه‌تعطیل درآمده است.

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران، با اشاره به اینکه صاحبان کسب و کار‌ها اعم از هتل‌داران، فعالان حمل و نقل داخلی و بین‌المللی، رستوران‌ها و برخی فعالیت‌های خرد اقتصادی دچار لطمات فراوانی شده و این موضوعات نیازمند چاره‌اندیشی اعم از تصمیمات در حوزه‌های مختلف مالیاتی و ... است، گفت: در غالب ارائه بسته‌های حمایتی شامل بخشودگی‌های مالیاتی، حق بیمه تامین‌اجتماعی و سایر عوارض نظیر عوارض شهرداری و دهیاری برای کسب و کار‌های خرد تا پایان اردیبهشت و ارائه تسهیلات کوتاه‌مدت برای سرمایه در گردش و نیز امهال و تنفس شش ماهه وصول مطالبات بانک‌ها و سایر دوایر دولتی نظیر مالیات و حق بیمه تامین‌اجتماعی و سایر عوارض برای کسب و کار‌های تولیدی است.

 

رنگ‌رونا با اشاره به اینکه در حوزه تجارت خارجی لطمات سنگین‌تری متوجه فعالان اقتصادی شده است، تصریح کرد: اکثر کشور‌های همسایه به دلیل جلوگیری از سرایت بیماری، مرز‌های مشترک خود را با ایران بسته و امکان صادرات و واردات وجود ندارد، به صورتی که طی چند روز اخیر تنها بخشی از مرز عراق و افغانستان بازگشایی شده است.

 

وی یادآور شد: انسداد مرز‌های مشترک به خصوص در مرز ترکیه که به عنوان شریک عمده تجاری استان موجب بروز مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و تحمیل هزینه‌های سنگین دموراژ و در برخی موارد از بین رفتن کامل محمولات صادراتی و وارداتی شده است که در شرایط حاضر نیازمند یک دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی از سوی دولتمردان هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به تدوین و اجرایی کردن پروتکل‌های مشترک بهداشتی بین کشور‌های همسایه و گشایش مرز‌ها به جهت استمرار صادرات و واردات اقدام کنند.

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان خاطرنشان کرد: برای استان مرز ترکیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای حل این مشکلات موجود نیازمند همکاری همه جانبه فعالان اقتصادی و دولتمردان هستیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی