تیتر امروز

مسعود جان! هر وقت نشستی، پیامک بده
افاضات اضافه

مسعود جان! هر وقت نشستی، پیامک بده

عوام‌الملک در نامه جدید خود به مسعود، رییس بی‌صدای خواص‌الدوله، به پیام یک ناشناس زیر نامه قبلی خود اشاره کرده و نوشته است: لطفا هر وقت سر جایت نشستی اگر زحمتی نبود در حد یک پیامک یک کلمه‌ای...
قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند

این بیستمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
علی بختیار: ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم/ قطعی برق امروز نتیجه بی‌توجهی مجلس یازدهم است
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم/ قطعی برق امروز نتیجه بی‌توجهی مجلس یازدهم است

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
در پی شیوع ویروس کرونا؛

برای تامین مواد ضد عفونی کننده با مشکل مواجهیم/ درب‎های ۵ بقعه در نیشابور بسته شدند

شهردار نیشابور گفت: اگرچه به صورت دوره‌‏ای تمامی اماکن و وسایل عمومی سطح شهر نیشابور ضد عفونی می‌‏شوند، اما با مشکلی که اکنون مواجه هستیم در تامین مواد ضد عفونی است.

کد خبر: ۵۳۹۳۵
۱۵:۳۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

برای تامین مواد ضد عفونی کننده با مشکل مواجهیم/ درب‎های ۵ بقعه در نیشابور بسته شدند

دیدارنیوز ـ علی نجفی عنوان کرد: از روز قبلی که به طور رسمی آمار فوتی‎های نیشابور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اعلام گردید در مرحله اول ۲۰ اکیپ از نیرو‌های خدمات شهری تشکیل شد و با در اختیار گذاشتن تجهیزات مورد نیاز، ضد عفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی را آغاز نمودیم.
 
وی همچنین از تعطیل کردن تمامی بازار‌های روز، هفته بازارها، بازار دام و طیور در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: در گام بعدی اقدام به ضد عفونی کردن مساجد، پاساژها، دکه‌‏های تلفن عمومی و ایستگاه‌های اتوبوس نمودیم.
 
شهردار نیشابور مطرح کرد: در خود شهرداری نیز تمامی جلسات جمعی تعطیل و برای اینکه خللی در کار‌ها ایجاد نشود جلسات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌‏شوند.
 
نجفی افزود: در حال حاضر بیش از یک هفته است که هرشب ۸۰ دستگاه اتوبوسی که در سطح شهر فعال هستند، ضد عفونی می‏‌شوند و ۲۰ اکیپی که تشکیل شده هر شب به سطح مساجد مراجعه کرده و کار‌های ضد عفونی را انجام می‌‏دهند.
 
وی بیان کرد: اگرچه به صورت دوره‏‌ای تمامی اماکن و وسایل عمومی سطح شهر ضد عفونی می‌‏شوند، اما با مشکلی که اکنون مواجه هستیم، تامین مواد ضد عفونی است. با این وجود اداراتی که درخواست‎هایی داشتند اکیپ‏‌ها اعزام شدند و همکاری لازم را داشته‌ایم، همچنین تجهیزات حفاظتی در اختیار رانندگان تاکسی گذاشته شده است.
 
شهردار نیشابور گفت: قبل از اینکه به طور رسمی آماری از افراد فوت شده اعلام شود، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای تمامی کارگران خدمات شهری و نیرو‌های خدماتی داخل شهرداری کلاس‎های آموزشی برگزار شده است.
 
وی عنوان کرد: اگرچه سعی کردیم با تعطیل کردن بازار‌ها مردم از حضور در اماکن عمومی پرهیز کنند، اما متاسفانه خیلی مورد توجه قرار نمی‏‌گیرد که امیدواریم شهروندان بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنند.
 
 درب‎های ۵ بقعه در نیشابور بسته شدند
در همین خصوص رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قسمت تربت‎خانه و ضریح بقاع شاخص بسته شده است.
 
حجت‌الاسلام صادق خلیلی اظهار کرد: قسمت‎های دیگری هم که مانند سرویس بهداشتی باز هستند، اعلام شده باید روزی چندین مرتبه ضد عفونی شوند و مکان‌هایی که در آن‌ها رفت و آمد کمتری صورت می‏‌گیرد نیز اعلام گردیده تا تذکرات بهداشتی بر روی دیوار و حتی خود ضریح نصب شود تا از بوسیدن ضریح به جد پرهیز کنند.
 
وی گفت: از ۶۲ بقعه متبرکه در شهرستان نیشابور درب‎های ۵ بقعه اصلی شامل امامزاده محروق، امامزاده یحیی (ع)، بی بی شطیطه، امامزاده عینعلی و قدمگاه بسته شده تا رفت و آمد در آن‌ها برای جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا انجام نشود.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور اظهار کرد: در بقاع متبرکی نیز که رفت و آمد در آن‌ها بیشتر صورت می‏‌گیرد؛ روزی ۴ مرتبه کار ضد عفونی انجام می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی