تیتر امروز

مسعود جان! هر وقت نشستی، پیامک بده
افاضات اضافه

مسعود جان! هر وقت نشستی، پیامک بده

عوام‌الملک در نامه جدید خود به مسعود، رییس بی‌صدای خواص‌الدوله، به پیام یک ناشناس زیر نامه قبلی خود اشاره کرده و نوشته است: لطفا هر وقت سر جایت نشستی اگر زحمتی نبود در حد یک پیامک یک کلمه‌ای...
قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند

این بیستمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
علی بختیار: ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم/ قطعی برق امروز نتیجه بی‌توجهی مجلس یازدهم است
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم/ قطعی برق امروز نتیجه بی‌توجهی مجلس یازدهم است

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...

بهداشت روانی کودکان در بحران کرونا اهمیت دارد

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان خراسان رضوی گفت: کودکان به میزان بیشتری در معرض آسیب استرس فراگیر شدن کرونا قرار دارند بنابراین بهداشت روانی خردسالان زیر ۶ سال در مواجه با بحران کرونا از اهمیت به سزایی برخوردار است.

کد خبر: ۵۳۷۵۴
۱۳:۴۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز- دکتر سید امیر امین یزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر  وقوع همه‌گیری ویروس کرونا موجی از استرس، نا امنی و اضطراب را به جامعه، خانواده‌ها و کودکان تحمیل کرده است که این امر علاوه بر بیماری و دردهای جسمانی، هزینه‌های اجتماعی و روانشناختی گزافی نیز به جامعه تحمیل می‌کند که کودکان در این راستا باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

وی اضافه کرد: کودکان در مواجهه با اخبار رسانه‌ها و مشاهده آنچه در خانواده‌ها پیرامون ویروس کرونا مشاهده می‌کنند خبرهای مربوط به بیماری، مرگ و قرنطینه همراه با پوشش‌های غریب و مهیب پرستاران و پزشکان و نیز چهره‌ها و کلام‌های اضطراب‌انگیز اطرافیان ممکن است دچار ناامنی، استرس، ترس و اضطراب شدید شوند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان خراسان رضوی گفت: پیامد چنین اضطرابی ممکن است کودکان را با مشکلاتی مانند خواب، بدغذایی، غمگینی و بدرفتاری درگیر کند لذا ضرورت دارد تا خانواده‌ها، مهدکودک‌ها و مدارس در مواجهه با چنین وضعیتی برنامه‌ای برای کمک داشته باشند تا از بهداشت روانی کودکان مراقبت شود. 

امین یزدی افزود: ذهن کودکان در حال تجربه‌هایی است که درک درستی از آنها ندارند مثلا مفهوم میکروب، سرایت و انتقال بیماری در کودکان پیش دبستانی شکل علمی و منطقی ندارد و در نتیجه هم معنا و اهمیت بهداشت و پیشگیری را درک نمی‌کنند و هم ممکن است دچار سردرگمی و اضطراب شوند.

وی با بیان توصیه‌هایی برای حمایت روانشناختی از کودکان ادامه داد: خوب است والدین با تصویر و نقاشی مفهوم ویروس و چگونگی انتقال و علت شیوع بیماری را با زبانی ساده و تصویری برای کودکان بیان کنند و همچنین علت رفتارهای مراقبتی مانند دست ندادن، روبوسی نکردن و شست و شوی دستها را به آنان متذکر شوند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان خراسان رضوی با بیان این که قسمتی از نگرانی کودکان می‌تواند اضطراب از دست دادن والدین باشد گفت: والدین باید فرصتی فراهم کنند تا کودک نگرانی اش را ابراز کند و در حین بیان احساس توسط کودک، والدین باید شنونده خوبی باشند و با اشتیاق به صحبت‌های کودک گوش کنند و با احساس کودک همدلی نشان دهند.

امین یزدی تاکید کرد: این که کودک احساس کند در چنین شرایطی پدر و مادر مراقب او هستند و دکترها و پرستارها از بچه ها مواظبت می‌کنند اهمیت زیادی دارد. 

وی ادامه داد: والدین در شرایط این چنینی آرامش خود را حفظ کنند و شکل طبیعی زندگی خود را ادامه دهند و با کودکان در فعالیت‌های لذت بخش و سرگرم کننده مثل بازی مشارکت کنند و  خود و خانواده را در معرض بمباران خبری منفی قرار ندهند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی