تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ استفاده سپاه از منور‌های مه‌شکن/ واکنش محمد خاتمی
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ استفاده سپاه از منور‌های مه‌شکن/ واکنش محمد خاتمی

امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداشدن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

مشی سیاسی علم‌الهدی ببرد رونق مسلمانی!

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس روز انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: «بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست چراکه پیامبر اسلام فرموده کسی که صبح کند و به امور مسلمانان اهتمام نورزد، مسلمان نیست.» در این خصوص، باید گفت آیا پیامبر اسلام با این روایت، درصدد بیان حکم فقهی بوده است؟ چرا مردمی که اول انقلاب حضور حداکثری در انتخابات داشتند بیش از ۴۰ سال بعد تغییر رویه دادند؟ پس از آنکه علم‌الهدی حکم به نامسلمانی بیش از نیمی از مردم ایران داد، سؤالاتی از این دست به ذهن متبادر می‌شود. چرا نماینده، ولی فقیه در مشهد، هر دم بر طبل جدایی و افتراق می‌کوبد و اکثر مردم را نه تنها از دایره انقلاب بلکه از دایره دیانت و مسلمانی خارج می‌کند؟

کد خبر: ۵۳۲۳۳
۱۷:۲۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

مشی سیاسی علم‌الهدی ببرد رونق مسلمانی

دیدارنیوز ـ مسلم تهوری: آیت الله احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه دوم اسفند گفت: «بارزترین مصداق امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی با رأی دادن است و بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست.»


وی ادامه داد: «دو روز دیگر در فضای مجازی آدم‌های عوضی خواهند گفت فلان کس [علم‌الهدی] گفته که هر کس رأی ندهد مسلمان نیست. این سخن را من نمی‌گویم بلکه صحبت پیامبر است که هر کس در امور مسلمانان اهتمام نورزد مسلمان نیست و این یک روایت متواتر است که هم شیعه و هم سنی آن را نقل کرده‌اند. علم‌الهدی بیان کرد: پس به فتوای همه مراجع، مشارکت سیاسی یک تکلیف شرعی است و از نظر دین و شریعت ما یک وظیفه و تکلیف است و همه باید رأی دهند.»


در خصوص سخنان امام جمعه مشهد باید یادآور شد که کتاب شریف کافی روایتی نقل کرده که پیامبر گرامی اسلام فرموده است: «من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم»؛ کسی که صبح کند و به امور مسلمانان اهتمام نورزد، مسلمان نیست.


آقای علم الهدی از این روایت استفاده و حکم کرده کسانی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند مسلمان نیستند. در همین راستا بد نیست به چند نکته اشاره شود:


۱. آیا به نظر علم‌الهدی، پیامبر گرامی اسلام با این روایت درصدد بیان حکم فقهی بوده است؟ آیا اگر کسی اهتمام روزانه به امور روزمره مسلمانان نداشته باشد از نظر فقهی نیز از جرگه مسلمانان خارج شده و احکام مسلمانان را بر او بار نمی‌کنند؟ قطعا این روایت در مقام بیان حکم فقهی نبوده است که اگر چنین باشد جدای از شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات، چند درصد از مردم، صبح که بیدار می‌شوند اهتمام به امور مسلمانان دارند و آیا دیگر از مسلمان به غیر شذ و ندری باقی می‌ماند؟


۲. متأسفانه از اول انقلاب، رویه نامیمون خودی و غیرخودی بر ذهن و جان مسئولان امر سایه انداخته و بسیاری هنوز نتوانسته‌اند فکری به حال ساختار ذهنی‌شان بکنند و همچنان بر همان سبیل ادامه می‌دهند. افراط و تفریط‌های اول انقلاب، موجب تنگ نظری بسیاری از انقلابیون شده بود تا آنجا که در تقسیم یخچال و تلویزیون نیز گزینشی عمل می‌کردند و باید از فیلتر‌های بسیاری می‌گذشتی تا نامت در میان خوب‌ها قرار بگیرد و مستحق مثلا دریافت یخچال بشوی. این رویه بر خلاف نظر و تاکید زعمای قوم مبنی بر «جذب حداکثری و دفع حداقلی» است. تنگ نظری‌ها روزبه‌روز دایره خودی‌ها را نحیف و نحیف‌تر کرد تا جایی که اکثریت در دایره غیرخودی‌ها قرار گرفتند. بر خلاف قاعده، روش بسیاری بر «جذب حداقلی و دفع حداکثری» است. اول انقلاب عکس یکی از مسئولان کشور را به امام نشان دادند و سخت سعایتش کردند که فلانی همسرش بی‌حجاب است. امام اما نه تنها چشم بر عکس زن بی روسری بستند بلکه منتشرکنندگان عکس را توبیخ و ملامت کردند و از این کار غیر اخلاقی بازداشتند. هر چند نرود میخ آهنین در سنگ و سال‌ها بعد نیز از همان قماش و با همان تفکر در برابر میلیون‌ها چشم دوخته شده به تلویزیون بگم بگم راه انداختند.


آقای علم الهدی! در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طبق اخبار واصله کمتر از نیمی از واجدین شرایط پای صندوق‌های رأی رفته‌اند. بنا بر نسخه‌ای که پیچیدید بیش از نیمی از مردم ایران مسلمان نیستند. چرا هر دم بر طبل جدایی و افتراق می‌کوبید و اکثر مردم را نه تنها از دایره انقلاب بلکه از دایره دیانت و مسلمانی خارج می‌کنید؟


۳. اول انقلاب بیش از ۹۸ درصد واجدین شرایط پای صندوق‌های رأی آمدند. اجازه بدهید این آمار شگفت‌آور را از منظر آیت‌الله علم‌الهدی بنگریم. اول انقلاب بیش از ۹۸ درصد مردم واجد شرایط رای دادن، مسلمان بودند. مردمی که در دوره شاهنشاهی رشد و زندگی کرده بودند؛ در آن دوره در گوشه و کنار شهر مشروب فروشی‌ها دایر بود و سینما و تلویزیون هم فیلم‌های مستهجن و آنچنانی نشان می‌داد، خلاصه آن وضعیتی بود که امثال علم‌الهدی به علت سن و سال‌شان بیشتر با آن آشنا هستند. اما همین مردم دست از مسلمانی برنداشتند و پای صندوق‌های رأی آمدند. آقای علم‌الهدی چه اتفاقی افتاده؟ اکنون بیش از ۴۰ سال است که مظاهر فساد و تباهی جمع شده و رسانه‌های جمعی ۲۴ ساعته در اختیار آرمان‌های اسلامی گام برمی‌دارند و یا حداقل بنابر این امر بوده است، اما با برداشت شما از روایت پیامبر گرامی اسلام بیش از نیمی از مردم دست از اسلام برداشته‌اند؟ با توجه به این آمار شما چه نمره‌ای به عملکرد خودتان می‌دهید؟ آقای علم‌الهدی اگر در ادامه مسیر نیز بر همین منوال عمل کنید چند سال بعد به نظرتان چند درصد مردم همچنان مسلمان باقی می‌مانند؟


۴. امام جمعه محترم مشهد مقدس بد نیست بداند رأی ندادن مردم هیچ گونه ربطی به دیانت مردم ندارد. آیا ایشان معتقد است تمامی علما و مراجع عظام در انتخابات شرکت کرده‌اند و اگر چنین نکرده‌اند آیا آن‌ها نیز از دایره اسلام خارج می‌شوند و به جبهه غیرخودی تعلق پیدا می‌کنند؟ آیا فکر نمی‌کنید مشارکت ضعیف مردم نشان از نارضایتی مردم از شرایط سخت اقتصادی است؟ آیا فکر نمی‌کنید دوستان تنگ نظر، هر کسی را که حرفی برخلاف میل آن‌ها زد به سرعت از جبهه خودی طردش کردند و به جبهه غیرخودی‌ها ملحقش کردند؛ دایره رقابت را که کوچک کنی افراد محدودی نیز در آن جای پیدا می‌کنند؛ طبیعی است وقتی سلایق مختلف جایی برای بروز و ظهور نداشته باشند طرفداران آن‌ها نیز به طور اتوماتیک وار از دایره مشارکت سیاسی ـ اجتماعی خارج می‌شوند.


۵. بسیاری که به نظر احمد علم‌الهدی در دایره خودی‌ها قرار نمی‌گیرند و احتمالا در مسلمانی آن‌ها نیز شک دارند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند. آقای علم‌الهدی، رئیس‌جمهور پیشین سیدمحمد خاتمی همانند دفعات پیشین در حسینیه جماران حضور پیدا کرد و رأی خود را در صندوق آرا انداخت. اینکه هنوز امثال سیدمحمد خاتمی در انتخابات شرکت می‌کنند یعنی خود را از انقلاب و انقلاب اسلامی را از خود می‌دانند. آیا می‌توانیم طبق گفته امام جمعه مشهد مقدس این طور نتیجه بگیریم حال که عدم شرکت در انتخابات فرد را از دایره مسلمانی خارج می‌کند شرکت در انتخابات او را در دایره مسلمانی و خودی‌ها وارد می‌کند؟ حضرت آیت‌الله لطفا نظرتان را در مورد امثال سیدمحمد خاتمی نیز بیان کنید. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
جیگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
8
3
کسی که این تیتر را انتخاب کرده گرچه در اعتقاد دارای اسلام است ولی در عمل خارج از عملکرد مسلمانی است و کفر عملی دارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
3
5
نه جانم می برد رونق اسلام
.
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
8
2
علم الهدی نگفته از نظر فقهی مسلمان نیست. یعنی فعل او از نظر اسلام اخلاقی نیست. این یک مساله روشن است. اما قطعا نویسنده مقاله مرض دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
3
مردم ب حرفهای امثال این آقا اهمیتی نمیدن!جالبه ک نمیدونه وهنوزم حرف میزنه
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
1
عدم شرکت در انتخابات هم خودش یک نه نه نه نه نه .... بزرگ است
رصی حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
آیت ا...علم الهدی مغبوض کسانیست که اجازه نیافتندمشهدمقدس را با جشنواره های آنچنانی و کنسرت های سوسولی به لجن بکشند، آیت ا...علم الهدی خارچشم دنیاطلبان امریکامحوراست، اما مردم وجوانان متدین انقلابی دوستش دارند و دررکابش هستند.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی