تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
به میزبانی زنجان انجام می‌شود؛

برگزاری نخستین جشنواره ملی، آیینی و سنتی ترک زبانان ایران

نخستین جشنواره ملی، آیینی و سنتی ترک زبانان ایران به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود.

کد خبر: ۵۲۴۹۳
۱۱:۲۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

برگزاری نخستین جشنواره ملی، آیینی و سنتی ترک زبانان ایران

دیدارنیوز ـ امیر سهامی در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره ملی، آیینی ترک زبانان در دو بخش اصلی هنر‌های بومی، آیینی و سنتی بر اساس قصه‌ها و حکایت‌های ترکی، بازی‌های کهن بومی محلی و آیین‌های ترکی اجرا می‌شود.
 
دبیر نخستین جشنواره ملی، آیینی سنتی ترک زبانان ایران، با اشاره به اینکه بخش جنبی این جشنواره شامل، قصه‌های عاشقی و اساطیری، نقالی و پرده خوانی با موضوعات حماسی و تخته حوضی است، ادامه داد: این جشنواره با رویکرد نمایش آیین‌ها و سنت‌ها اجرا می‌شود.
 
وی هدف از اجرای این جشنواره را ثبت و ضبط داشته‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: نمایش‌های صحنه‌ای پذیرفته شده در این جشنواره در سالن‌های شهر و نمایش‌های میدانی هم در اماکن تاریخی اجرا خواهد شد.
 
دبیر نخسین جشنواره ملی، آیینی سنتی ترک زبانان ایران ادامه داد: براساس فراخوان منتشر شده علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا ۱۰ اسفند جاری مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در زنجان، خیابان شهدا، ساختمان صبا، طبقه دوم، واحد ۱۴ ارسال کنند.
 
سهامی با بیان اینکه آثاری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که آیین‌ها و سنت‌های اصیل را به نمایش می‌گذارند، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره می‌تواند به رونق گردشگری در استان نیز کمک کند.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی