تیتر امروز

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

گزارش اختصاصی دیدارنیوز به مناسبت آیین پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما، از نشست تخصصی آسیب شناسی سینمای ایران، که با حضور چهار چهره‌ی فرهنگی و سینمایی در محل ساختمان خبرآنلاین برگزار شد.

آمادگی بیمارستان‌ها و کادر درمانی استان زنجان در صورت شیوع کرونا ویروس

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: افراد ساکن در روستا‌ها و شهر‌ها از هرگونه مراجعه غیرضروری به مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها باید بپرهیزند.

کد خبر: ۵۱۱۲۶
۱۴:۴۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

آمادگی بیمارستان‌ها و کادر درمانی استان در صورت شیوع کرونا ویروس

دیدارنیوز ـ پرویز قزلباش در رابطه با آمادگی بیمارستان‌های استان در صورت مواجهه با کرونا ویروس، اظهار کرد: همه بیمارستان‌های استان آمادگی پذیرش بیماران را دارند، ولی فعلا بیمارستان معین انتخاب نشده است و در صورت وجود شرایط خاص، چگونگی عملکرد بیمارستان‌ها تعیین خواهد شد.
 
وی در رابطه با پروژه ۴۰۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) و در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت وجود شرایط بحرانی و شیوع کرونا ویروس، این پروژه به اتمام می‌رسد، افزود: تکمیل پروژه ۴۰۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) زمان‌بر بوده و حداقل زمان لازم برای تکمیل آن دو سال است.
 
این مسئول در رابطه با علائم و نشانه‌های کرونا ویروس، تصریح کرد: علائم این ویروس همانند علائم آنفلوانزا شامل تب، سرفه و اصلی‌ترین نشانه آن تنگی نفس است و این امکان را در بیمار به وجود می‌آورد که به سمت بدتر شدن پیش برود. افراد در صورت داشتن هر یک از علائم آنفلوانزا و به‌ویژه تنگی نفس باید به پزشک مراجعه کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه افراد ساکن در روستا‌ها باید به مرکز بهداشت مراجعه کنند، ادامه داد: افراد ساکن در شهر‌ها باید به بیمارستان‌ها و افراد ساکن در روستا‌ها باید به مراکز بهداشت مراجعه کرده و از هرگونه مراجعه غیرضروری به مراکز و بیمارستان‌های دیگر پرهیز کنند، زیرا پزشکان مراکز بهداشت آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در صورت نیاز، افراد را به بیمارستان‌ها ارجاع خواهند داد.
 
قزلباش با اشاره به اینکه کرونا ویروس از طریق قطرات حین عطسه و سرفه به دیگران انتقال می‌یابد، اظهار کرد: همه افراد باید اصول بهداشت فردی را رعایت کرده و از دست دادن و روبوسی کردن بپرهیزند، در حین سرفه و عطسه از دستمال استفاده کنند. بدیهی است که استفاده از ماسک برای بیماران موثر بوده و از پخش شدن قطرات حین عطسه و سرفه جلوگیری خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه اصول استفاده از ماسک نیز باید رعایت شود، افزود: ماسک را باید تنها ۲ الی ۳ ساعت استفاده کرد و پس از استفاده آن را در داخل نایلون گذاشته، گره زده و داخل سطل آشغال در بسته بگذارید، زیرا رها کردن آن سبب شیوع بیماری و آلوده شدن سطوح دیگر خواهد شد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه استان در صورت شیوع کرونا ویروس آمادگی لازم را دارد، خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم به همه کادر درمانی استان داده شده و همچنان ادامه دارد، علاوه بر آن آموزش‌هایی نیز باید به مردم داده شود و تجهیزات مورد نیاز آماده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی