تیتر امروز

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

گزارش اختصاصی دیدارنیوز به مناسبت آیین پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما، از نشست تخصصی آسیب شناسی سینمای ایران، که با حضور چهار چهره‌ی فرهنگی و سینمایی در محل ساختمان خبرآنلاین برگزار شد.

رهاسازی آب از سد «دریک» سلماس به دریاچه ارومیه آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: رهاسازی آب از سد «دریک» سلماس به سمت دریاچه ارومیه با دبی مطمئن از امروز، سه‌شنبه آغاز شده و تا اوایل اسفند ادامه دارد.

کد خبر: ۵۱۰۳۴
۰۹:۱۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

رهاسازی آب از سد «دریک» سلماس به دریاچه ارومیه آغاز شد

دیدارنیوز ـ اتابک جعفری روز سه‌شنبه افزود: قرار است که سه میلیون مترمکعب از آب سد دریک سلماس به بستر دریاچه ارومیه وارد شود.
 
وی اضافه کرد: با رهاسازی این میزان آب مناطق پایین دست سد تحت تأثیر قرار می‌گیرد و مردم و ساکنان محلی ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن باید از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.
 
وی همچنین از کشاورزان منطقه خواست تا جهت حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت‌های غیرمجاز آب در طول مسیر برای اهداف زراعی خودداری کنند.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آن، مرحله جدید رهاسازی آب از سد «شهرچای» ارومیه نیز آغاز شده و قرار است ۱۵ میلیون مترمکعب از این سد به دریاچه ارومیه وارد شود.
 
جعفری اضافه کرد: برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه از جمله ذخیره و انتقال آب و بازگشایی مسیر رودخانه‌های حوضه دریاچه ارومیه نقش مهمی در ورود آب بیشتر به این دریاچه داشته است.
 
لازم به ذکر است: دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال / از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.
 
همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح‌های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی