تیتر امروز

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

گزارش اختصاصی دیدارنیوز به مناسبت آیین پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما، از نشست تخصصی آسیب شناسی سینمای ایران، که با حضور چهار چهره‌ی فرهنگی و سینمایی در محل ساختمان خبرآنلاین برگزار شد.

گاز صنایع قطع می‌شود؛ اگر خانوار‌ها مراعات نکنند

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: اگر میزان مصرف خانگی بیش از حد افزایش یابد، گاز صنایع قطع می‌شود.

کد خبر: ۵۰۹۷۳
۱۳:۲۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
گاز صنایع قطع می‌شود؛ اگر خانوار‌ها مراعات نکنند
دیدارنیوز ـ نادر رابطی اظهار کرد: مصرف گاز در استان زنجان به علت کاهش دمای هوا در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته و به بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب رسیده است.
 
این مسئول با تاکید بر صرفه‌جویی مشترکان گاز، ادامه داد: در حال حاضر همه بخش‌ها و مشترکان به شبکه گاز در استان متصل هستند، ولی اگر میزان مصرف خانگی بیش از حد افزایش یابد، شرکت گاز برای پایداری شبکه گاز مشترکان بخش خانگی، مجبور به قطع گاز صنایع خواهد شد.
 
وی، توجه مردم را به استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با تعیین بهره‌وری در برچسب انرژی نصب شده بر روی این وسایل جلب و بر لزوم اطمینان از کارکرد صحیح لوله و اتصالات گاز شهری تاکید کرد و ادامه داد: شهروندان قبل از نصب بخاری با رعایت نکاتی ساده می‌توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند، به طوری‌که از آویختن وزنه‌ای نسبتا سنگین به داخل دودکش و هدایت آن از دهانه خروجی دودکش به طبقات پایینی، یکی از راه‌های پیشنهادی برای کسب اطمینان از باز بودن مسیر لوله است.
 
رابطی، یکی دیگر از روش‌های صحیح برای کسب اطمینان از نصب وسیله گازسوز را لمس دودکش وسیله گازسوز دانست و افزود: به منظور کسب اطمینان از کارکرد صحیح وسیله گازسوز، لوله بخاری خود را لمس کنید و در صورتی که گرمای آن را احساس نکردید، فورا بخاری را خاموش و اشکال را برطرف کنید؛ چراکه دودکش سرد زنگ خطری است که نشان می‌دهد گاز‌های سمی وسیله گازسوز در خانه شما در حال انتشار است.
 
مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان بر استفاده از کلاهک‌های H در انتهای مسیر خروج لوله در پشت‌بام‌ها تاکید کرد و یادآور شد: این کلاهک‌ها علاوه بر اینکه مانع از بازگشت گاز‌های آلاینده به وسیله جریان هوای تولید شده به وسیله باد می‌شود، امکان انسداد لوله به دلایلی مانند لانه‌سازی پرندگان را نیز از بین می‌برد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی