تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
فرماندار خبر داد:

اجرای ۸ میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در باشت

فرماندار شهرستان باشت گفت: طی سال جاری ۸ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان در حال اجراست.

کد خبر: ۴۹۴۴۳
۱۵:۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

اجرای ۸ میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در باشت

دیدارنیوز ـ سید مسعود حسینی افزود: این پروژه‌ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در آینده نزدیک عملیات اجرایی چند پروژه دیگر آغاز می‌شود.
 
وی اظهار کرد:، چون بارش‌ها در سطح شهرستانه به صورت سیل آساست و خساراتی را به زیر ساخت‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان وارد می‌کند این پروژه‌ها را در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تعریف شده تا از تخریب اراضی کشاورزی و زیرساخت‌ها جلوگیری شود، همچنین با ذخیره‌سازی آب بتوانیم در مواقع کم آبی از آب‌های ذخیره شده استفاده کنیم.
 
فرماندار شهرستان باشت خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین این تعداد پروژه سد "ده بزرگ" است که با بهره‌برداری از آن می‌توانیم از فرسایش خاک و تخریب اراضی کشاورزی و زیر ساخت‌ها جلوگیری کرد. این سد می‌تواند هنگام باران‌های شدید و سیل آسا از تخریب پل شوش که در مسیر محور باشت به بابامیدان قرار دارد، جلوگیری کرد.
 
حسینی بیان کرد: این سد سالانه ۱.۵ میلیون متر مکعب مهار سیلاب دارد، با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عملیات اجرایی آن از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
 
گفتنی است که سد آب "ده‌گاه" باشت دارای حجم سازه ۴ هزار متری، عملیات خاک برداری و خاکریزی ۱۰۰ هزار متر مکعب بوده که جهت مهار آب‌های فصلی و سیلاب تغذیه مصنوعی و افزایش نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی با ارتفاع ۱۵ متر از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی